שברולט טראקס 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
זהו הדור השני של שברולט טראקס, והוא נחשף לראשונה באוקטובר 2022. מעט לפני כן נחשף דגם מקביל וכמעט זהה עבור השוק הסיני, שם הוא נקרא שברולט סיקר.
הטקראקס המקורי הוצג לראשונה בשנת 2013 והיה רכב פנאי קטן (B-SUV) אשר התחרה בכלים כמו פיג'ו 2008, ניסאן ג'וק ועוד. אולם בדור השני שברולט החליטו "להקפיץ" את הטראקס כיתה, וכיום מדובר ברכב פנאי קומפקטי (C-SUV) המתחרה בכלים הפחות גדולים בסגמנט כמו מאזדה CX-30, קיה סלטוס ועוד. רק כדי לסבר את האוזן, בסיס הגלגלים צמח בלא פחות מ-20 ס"מ – קפיצה אדירה ביחס למוצא.
מדובר ברכב הפנאי הקומפקטי השלישי של היצרנית המוצע לצד אקווינוקס הגדול יותר וטריילבלייזר איתו הוא חולק פלטפורמה (VSS-F) אך האחרון המציע מימדים צנועים משל טראקס לצד מחיר גבוה ויחידות הנעה חזקות יותר. מבחינת שברולט טראקס אמור לתפוש את משבצת רכב ה"תקציב" בהיצע הדגמים של היצרנית.
בהתאם, הטראקס מוצע עם יחידת הנעה אחת בלבד והיא בסיסית למדי: מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ל' המפיק 139 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים. ההנעה קדמית בלבד.
השיווק של שברולט טראקס החדש בישראל החל באפריל 2023.
-
עיצוב ונוכחות
ראשית הטראקס החדש נראה גדול משמעותית מזה היוצא, וזה בגלל שהוא אכן כזה. בכלל המופע נאה וספורטיבי. אהבנו.
-
תא נוסעים ומטען
בפנים המראה המיוחד נמשך – הדשבורד עשוי מקווים ישרים ומרובה פאזות וזה מופע נאה ומיוחד. פתחי אוורור עגולים ושילוב נגיעות צבע אדום מוסיפים עניין.
איכות החומרים נמוכה – כמעט בכל מקום פוגשים בחומרים פשוטים ונוקשים, גם במשענות היד.
לזכותו הנדסת אנוש טוב למדי – תפעול המערכות נוח ואינטואטיבי יחסית למקובל כיום.
המרחב לנוסעים מלפנים טוב מאוד. תנוחת הנהיגה גבוהה ומושב הנהג מוצלח מאוד.
הכניסה לאחור פחות נוחה, אך המרחב שם לנוסעים טוב מאוד וגם שם מושבים נוחים.
תא המטען גדול מאוד ושימושי.
-
מנוע וביצועים
המנוע – 1.2 ל', טורבו, 139 כ"ס – מציג נתונים צנועים לסגמנט. אולם, בתנועה הוא מפתיע לטובה עם אופי נמרץ, תגובות מהירות וכושר צבירת מהירות ראוי. בקיצור, מספיק ומעט יותר מכך לכל צורך ושימוש הגיוני וסביר. לזכותו גם אופי פעולה שקט.
התיבה האוטומטית חלקה ויעילה בפעולתה אך מעט איטית בתגובותיה. התפעול הידני באמצעות כפתור על ידית ההילוכים לא נוח לשימוש.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים רך ובהתאם נוחות הנסיעה בסך הכל טובה. זה כמובן בא על חשבון ריסון המרכב, אך לא באופן מוגזם.
בידוד רעשי המנוע מצוין, וזה של הרוח והדרך סבירים ביחס לקבוצה.
התנהגות הכביש מספקת והאחיזה גבוהה. הבלמים טובים.
גם בשבילים הטראקס מתגלה כרב נוח למדי.
-
תמורה למחיר
מחירו של טראקס נמוך משל מרבית המשפחתיות הקומפקטיות, כך שהתמורה למחיר טובה.
-
גרסאות ורמות גימור
שברולט טראקס מוצע בישראל בגרסה אחת – 1.2 ל', טורבו, 139 כ"ס, אוט' – ובשתי רמות גימור.
טראקס מגיע לישראל רק עם חבילת עיצוב 'RS' המוסיפה למראה הספורטיבי.
רמת הגימור 'RS1' בסיסית יחסית ומיועדת לציי רכב: תאורת לד מלאה, חישוקי 18 אינץ', חימום מושבים קדמיים, צג מולטימדיה 8 אינץ', קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, חיישני חניה ומצלמת נסיעה לאחור, הנעה מרחוק ועוד.
רמת הגימור 'RS2' מציעה אבזור עשיר יותר: מפתח חכם, מולטימדיה משודרגת עם מסך 11 אינץ', מחוונים מוקרנים, ריפוד דמוי עור, בקרת אקלים, כיסוי לתא המטען (אין ב-'RS1'), מערכת שמע משודרגת, אפשרות לגג זכוכית בתוספת תשלום (5,700 שקלים) ועוד.
-
בטיחות
שברולט טראקס טרם נבדק ביורו NCAP.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות מלא: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור היקפי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על שכחת ילדים במושב האחורי.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק לא הרשימה – 10.8 ק"מ לליטר בממוצע במבחן הדרכים המאומץ של 'אוטו'. ביום נהיגה רגוע נרשמו 13.2 ק"מ לליטר.
-
סיכום
הצעה משפחתית יעילה ומוצלחת במחיר סביר.