סיטרואן C5 איירקרוס 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים עשיר מאוד בדגמים רבים — חלקם וותיקים מאוד ומצליחים. סיטרואן קפצה לביקור בתחום זה עם C-קרוסר (2007-2012) ו־C4 איירקרוס (2012-2017), אבל פרט לעיצוב השונה, היו אלה מיצובישי אאוטלנדר. עם זה יוצרים "קו מוצרים", מוסיפים לקטלוג וממלאים אולם תצוגה — לא ממש מטביעים חותם. או סתם מצליחים
וכדי להצליח בסגמנט כה רווי זה ובאיחור כה ניכר, כדאי להביא משהו מיוחד: נוחות ואיכות נסיעה ראויות לציון. כדי לתרגם לשפת המעשה את מה שאמור להיות יתרונו הגדול של רכב הפנאי החדש שלה, הוסיפה סיטרואן ל־C5 איירקרוס זכוכית כפולה, יצרה מושבים עם שלוש שכבות ריפוד בצפיפות שונה — ובעיקר: ציידה אותו בבולמ זעזועים בטכנולוגיה חדשה.
המנועים מוכרים משאר דגמי הקונצרן, כשהרלוונטיים לשוק המקומי: טורבו-דיזל בנפח 1.5 ל’ (130 כ“ס) וטורבו-בנזין בנפח 1.6 ל’ (180 כ“ס). לשניהם תיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים והנעה קדמית.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב הייחודי של סיטרואן C5 איירקרוס עדיין מושך מבטים, בולט במיוחד באדום של רכב המבחן בשילוב נגיעות בצבע אחר – לבן, במקרה זה. אבל לא כולם אוהבים את המראה הייחודי.
-
תא נוסעים ומטען
גם בפנים העיצוב מקורי, ההופעה נאה, שילוב צבעים נעים, האבזור העשיר במיוחד, מושבים מוצלחים, תנוחת נהיגה טובה, לוח מחוונים מוקרן ומושקע, שפע תאים שימושיים ואיכות הרכבה טובה. בצד השלילי: איכות חומרים בינונית, קונסולה מרכזית רחבה הפוגמת במרחב, שדה ראייה לא מרשים ואותה מערכת מולטימדיה מעט מסורבלת לתפעול. מאחור שלושה מושבים נפרדים ונוחים מאוד. מרווח הברכיים מספק ולא הרבה מעבר לכך, וגם זה של הראש אינו מצטיין לגבוהים. תא המטען ענק (720-580 ל‘).
-
מנוע וביצועים
מנוע הדיזל בנפח 1.5 ליטר מפיק 130 כ“ס ו-30.6 קג“מ, והתיבה האוטומטית בעלת 8 הילוכים. ההתנעה חושפת כי מדובר במנוע דיזל, ובניגוד ל-3008 שמצליח לבודד את הרעש האופייני לו, כאן השאון ילווה אתכם מרבית הנסיעה. עם זאת, בשיוט הוא חרישי למדי. יש די והותר כוח זמין בסל“ד נמוך בהתנהלות יום-יומית, והוא מאפשר שיוט מהיר בקלות ובנינוחות – אבל עקיפות ידרשו תכנון מקדים וקפדני יותר מאשר עם גרסת הבנזין הזריזה; תיבת ההילוכים מתפקדת למופת בשילוב עם המנוע הזה.
 
תצרוכת הדלק מצוינת: 14.4 ק“מ/ל' במסלול מבחן תובעני, 17.5 ק“מ/ל' בשיוט מהיר ולא מתחשב. במבחן הבודד, עמדה הצריכה של גרסת הבנזין על 11.5 ק"מ לליטר – כלומר, לדיזל יתרון של למעלה מ-25%.
 
-
נוחות והתנהגות
דגם זה מקורי בבולמי הזעזועים הייחודיים שלו – ואכן, נוחות הנסיעה טובה מאוד ברוב התנאים. גרסת הבסיס, עם צמיגים גבוהי חתך, נוחה עוד יותר. בשבילי שטח הוא ממש משובח, ומעניק לנוסעים נוחות נסיעה יוצאת דופן שתנעים כל טיול משפחתי. בידור רעשי הרוח מוצלח מאוד ורעשי הכביש אינם מפריעים – וכל אלה יוצרים איכות נסיעה ברמה גבוהה.
ההתנהגות בפיתולים אינה מצטיינת, אך היא צפויה בטוחה.
 
-
תמורה למחיר
מנוע הדיזל בסיטרואן C5 איירקרוס 2020 מציע צריכת דלק טובה בהרבה מאשר מנוע הבנזין, על חשבון ביצועים ורמת רעש טובים פחות. פער המחיר ברמת הגימור הגבוהה קטן, ולכן גרסת הבנזין עדיפה (אלא אם כן אתם נוהגים ממש ממש הרבה). ברמת הגימור הבסיסית התמורה טובה בהרבה וטובה מאוד לכשעצמה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה שיין פק 1.6 ליטר טורבו עם כ-300 יחידות.
אחריה גרסת FEEL 1.5 ליטר דיזל עם כ-100 יחידות.
 
-
מה חדש בסיטרואן C5 איירקרוס 2020
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2020.
-
סיכום
רכב פנאי מצוין - עם נוחות ואיכות נסיעה משובחות.