טויוטה קורולה 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
טויוטה קורולה – המשפחתית הנמכרת בישראל ב-2015 – עברה מתיחת פנים במרץ 2016, והגיעה לישראל ביולי אותה שנה. פגוש קדמי חדש ואגרסיבי יותר לצד תאורת-יום ('לד') בעיצוב חדש, גם ליחידות התאורה מאחור, מצעירים את הופעתה החיצונית. הודות להקשחת המרכב וכיול מחודש למערך המתלים, טויוטה מבטיחים שיפור בהיבטי העידון והניהוג. בצד ההנעה אין חדש; מנוע 1.6 ליטר (132 כ"ס) המשודך לתיבה אוטומטית-רציפה או ידנית שישה הילוכים. תא הנוסעים קיבל שדרוג לחומרי הדיפון, מפרט האבזור הבסיסי שופר (מסך מגע "7, מראה מתכהה אוטומטית, חיישן תאורה); כאופציה, מוצעים גם כניסה והנעה ללא מפתח, חישוקי "16 ובקרת אקלים מפוצלת. מעל לכל, הקורולה המחודשת נושאת בשורה חשובה - הראשונה מדגמי טויוטה בישראל המצוידת – כסטנדרט – במערך בטיחות מתקדם מקורי (TSS - Toyota Safety Sens); הכולל בלימה אוטונומית, זיהוי תמרורים, התרעת סטייה מהנתיב ואורות גבוהים אוטומטיים. אלו מעניקים לה דירוג בטיחות גבוה במיוחד - 7.5 (מתוך 8).
-
עיצוב ונוכחות
המראה הכללי נותר נאה ומכובד, עתה עם נוכחות יותר אגרסיבית ובולטת, בפרט מלפנים.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב חלל הפנים השתנה קלות בצמוד לאיכות חומרים ששופרה, שיחד עם שילוב צבעים נאה ואבזור שהועשר עוד יותר, תורמים לשדרוג מורגש בתא הנוסעים. מרחב המחייה נותר טוב כשהיה, כך גם תא המטען.
-
מנוע וביצועים
השהיה בזינוק האופיינית לתיבות רציפות אינה מוגזמת, והתחושה על הכביש נמרצת במקביל לתצרוכת דלק טובה. בתנאים רגילים היא שקטה ונעימה, אך תחת מאמץ יחידת ההנעה הופכת רועשת והצליל אינו נעים במיוחד.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה באופן כללי, אך שיבושים גדולים עדיין מעט מורגשים מהרצוי. התנהגות הכביש בוגרת ומשרה בטחון, עם קצת יותר חדות ודיוק להגה ולהתנהגות בפניות.
-
תמורה למחיר
אמנם המחיר עלה קלות לאחר מתיחת הפנים, אך בזכות העשרת אבזור הנוחות ובעיקר חבילת הבטיחות, התמורה המתקבלת טובה מאוד.
-
סיכום
מהטובות שבמשפחתיות, עכשיו טובה – ובטוחה – הרבה יותר.