טויוטה קורולה 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בצעד יוצא דופן הדור ה-12 של טויוטה קורולה סדאן הוצג בישראל כמה ימים לפני שנחשף רשמית לשאר העולם בסוף 2018. קדמו להצגה הרשמית של גרסת הסדאן החשיפות הרשמיות של תצורות ההאצ'בק – שעוד הוצגה בשם אוריס – ואח"כ הסטיישן. אולם לאחר ההשקה, אוחדו כל גרסאות המרכב, בכל העולם, תחת השם קורולה.
כל תצורות המרכב מבוססת על פלטפורמת TNGA המודולרית של טויוטה כאשר בסיס הגלגלים של גרסת הסדאן נותר כשהיה בדור הקודם (270 ס"מ), בעוד שזה של הסטיישן הוארך והושווה לזה של הסדאן. בסיס הגלגלים של גרסת ההאצ'בק ארוך מבעבר אך קצר משל הסדאן והסטיישן (264 ס"מ).
החידוש המרכזי בדגם הוא הוספת מערכת היברידית גם בגרסת הסדאן. בדור הקודם רק ההאצ'בק והסטיישן הוצעו בגרסאות היברידיות. זו אותה יחידת כוח שנמצא בדגמים אחרים כמו למשל טויוטה פריוס ושמשלבת מנוע בנזין 1.8 ליטר ומנוע חשמלי שיחדיו מפיקים 122 כ"ס. עבור גופים מוסדיים גדולים (למשל משטרת ישראל) מוצע המנוע שהיה בדור הקודם: בנזין אטמוספרי, 1.6 ליטר, 132 כ"ס ותיבת רציפה.
טויוטה קורולה 2019 מצוידת במגוון מערכות בטיחות מתקדמות ובהן: התרעה על תאונה כולל זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, תיקון סטייה מנתיב הפועל יחד עם בקרת השיוט האקטיבית, ניטור שטחים מתים מהצד ותנועה חוצה מאחור ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
נשיא טויוטה, אקיו טויודה, הצהיר "לא עוד מכוניות משעממות", והוא בהחלט דאג שיהיה כיסוי להכרזתו: הקורולה נראית נהדר. מכל זווית.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג עשירה במשטחים בגבהים שונים, ומבליטה לראווה צג מולטימדיה גדול ("9), למרות שלמתחרים מסכים איכותיים יותר וגם חומרים עדיפים בדיפון תא הנוסעים. המרווח מלפנים טוב, וסביר מאחור. תאי המטען, בכל התצורות, ממוצעים בנפחם.
-
מנוע וביצועים
לגרסה ההיברידית נתון של 122 כ"ס וזה לא נשמע הרבה. אבל בזכות המנוע החשמלי שנכנס לפעולה מיד, יש כוח זמין בכל רגע. צריכת הדלק מצוינת.
לגרסת הבנזין היסוס קל ביציאה מהמקום, אבל היא מספקת ביצועים נמרצים. ברוב הזמן התיבה הרציפה חלקה ונעימה ורק כשהמצערת נלחצת והסל"ד עולה, רעש המנוע הופך מוחשי. צריכת הדלק סבירה.
 
-
נוחות והתנהגות
טויוטה קורולה 2019 מטפלת טוב בשיבושים קטנים ומצוין בשיבושים גדולים, כך שהנוחות הנסיעה הכללית טובה מאוד. בידוד הרעשים מוצלח גם כן. השלדה מאפשרת פנייה כהלכה, אבל הצמיגים הירוקים שלה פוגמים באחיזה, וחסרה בלימת מנוע לקראת פנייה.
-
תמורה למחיר
טויוטה קורולה הזו אחראית לחלק משמעותי ב“תנופה ההיברידית“ בישראל ואת שנת 2019 היא סיימה עם התואר "המכונית הנמכרת בישראל". זה אומר משהו על התמורה המצוינת שהיא מעניקה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה סאן סדאן 1.8 ליטר היבריד עם כ-9900 יחידות.
אחריה גרסת הסטיישן ספייס פלוס 1.8 ליטר היבריד עם כ-1900 יחידות.
-
סיכום
חבילה משפחתית מצוינת.