טויוטה קורולה 2013 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לטויוטה קורולה שושלת מכובדת שהחלה ב-1966. הדור ה-11 הוצג ביוני 2013 והגיע לישראל חודש אח"כ – וכ-3 שבועות אחרי שהקורולה הראשונה ירדה מפס היצור. הישג נאה ביותר.
לא רק שישראל היא בין השווקים הראשונים לקבל את המשפחתי החדשה, טויוטה גם שינתה קומבינציות מסוימות עבור הדגם הישראלי, כמו שילובי צבעים וחומרים או האפשרות לספק 3 מפתחות חכמים לכל רכב (השלישי מיועד בעיקר עבור חברות ציי רכב השומרות מפתח נוסף אצלן למקרה הצורך). גולת הכותרת היא מערכת המולטימדיה 'טויוטה טאץ' 2' שזמינה כבר ברמת הגימור הבסיסית ('סאן'). המערכת כוללת: מערכת שמע עם שליטה מההגה, מסך מגע (6.1 אינץ'), מצלמה אחורית, ובלוטות'. החידוש בדור השני של מערכת המולטימדיה הוא תמיכת המערכת בטכנולוגיית Mirror Link שיוצרת תמונת ראי של הסמארטפון על גבי מסך המגע ברכב.
היא מבוססת על גרסה מוארכת של קודמתה ומציעה מידות גדולות מבעבר באופן משמעותי. בסיס הגלגלים למשל צמח ל-270 ס"מ – ארוך ב-10 ס"מ בהשוואה לזה של הדור היוצא.
יחידת הכוח חדשה וזהה לזו שמשרתת את אוריס החדשה. המנוע בנפח 1.6 ל' ומייצר 132 כ"ס (לעומת 124 כ"ס בעבר), התיבה כעת רציפה עם שבעה הילוכים מתוכנתים, לעומת תיבה אוטומטית (ארבעה הילוכים) בעבר. לצד התיבה הזו נמצא גם תיבה ידנית עם שישה הילוכים.
שתי רמות הגימור שהיו בעבר ממשיכות, אלא שכעת הן עשירות יותר. רמת 'סאן' מוצעת עם 7 כריות אוויר, תאורת לד ליום, מערכת מולטימדיה 'טויוטה טאץ' 2' עם צג מגע (6.1 אינץ'), מצלמה אחורית ובלוטות'. רמת גימור GLI תוסיף חישוקי 16 אינץ' קלים, מראות מתקפלות חשמלית, פנסי ערפל, ריפוד מהודר, ובקרת אקלים מפוצלת. הגרסה הידנית, מוצעת רק ברמת האבזור הגבוה.
-
עיצוב ונוכחות
טויוטה קורולה 2013 מציגה קווים חדים וזוויתיים, שיוצרים מראה נאה. יחד עם פרופורציות שונות וממדים גדולים מבעבר, מקבלים מראה מכובד.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מושקעת עיצובית, אולם איכות החומרים פחות מרשימה. מרחב המחייה מלפנים טוב כשתנוחת הנהיגה מעט חסרה בגלל גלגל הגה שלא יוצא מספיק. המרחב מאחור טוב כשהרצפה השטוחה תורמת למרווח ראוי גם לנוסע חמישי. תא המטען מהגדולים בקטגוריה (452 ליטר).
-
מנוע וביצועים
על הכביש התחושה נמרצת, ואפילו ההשהיה בזינוק האופיינית לתיבות רציפות אינה מוגזמת. בתנאים רגילים היא שקטה ונעימה, אך תחת מאמץ יחידת ההנעה הופכת רועשת והצליל אינו נעים במיוחד. תצרוכת הדלק ממוצעת.
-
נוחות והתנהגות
שיבושים גדולים מעט מורגשים מהרצוי, ולפעמים גוררים רעשי מתלים, אך נוחות הנסיעה הכללית טובה למדי. התנהגות הכביש בוגרת ומשרה בטחון.
-
תמורה למחיר
טויוטה קורולה 2013 מציעה חבילה תחרותית מבחינת יכולת, מרחב (במיוחד לשלושה מאחור), אבזור, ותפעול ברור. חסרונה הוא באווירה הפשוטה בתא הנוסעים. אלה מובילים לתמורה גבוהה.
-
מה חדש בטויוטה קורולה 2013
דור חדש (11 בשושלת), פלטפורמה מאורכת משמעותית של קודמתה, מנוע חדש, תיבת הילוכים חדשה (רציפה במקום פלנטרית), עוד אבזור.
-
סיכום
קורולה היא מהמכוניות החשובות בישראל – בדור הקודם היא הייתה למכונית הסדאן הנמכרת ביותר בארץ (לשנת 2012). הדור החדש עושה את קפיצת המדרגה הנדרשת, בעולם שבו התחרות קשה מתמיד וקצב הפיתוחים והחידושים גבוה.