טויוטה קורולה 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
טויוטה קורולה (דור 11) הגיעה לישראל ביולי 2013 - חודש בלבד אחרי שהוצגה בעולם. הדור הנוכחי הציג צמיחה משמעותית בממדים (10 ס"מ בבסיס הגלגלים, לכדי 270 בסה"כ), עניין שתרם לגידול ניכר במרחב הנוסעים, שיוצא נשכר גם מרצפה שטוחה מאחור. תחת מכסה המנוע שוכן מנוע בנפח 1.6 ליטר (132 כ"ס), המשודך לתיבה אוטומטית-רציפה או לתיבה ידנית עם שישה הילוכים. לישראל הגיעה הקורולה עם מפרט נאה שכלל תאורת לד, מסך מגע "6.1 (כולל בלוטת' מקורי), בקרת אקלים, חישוקים קלים ועוד. ב-2016 עברה הקורולה מתיחת הפנים שכללה חזית עדכנית עם יחידות תאורה ופגוש חדשים, פנסים חדשים גם מאחור, שיפור חומרים בתא הנוסעים והוספת אבזור נוחות (מסך מגע "7, מראה מתכהה אוטומטית, חיישן תאורה), והכי חשוב - חבילה תקנית של מערכות בטיחות מתקדמות (בלימת חירום אוטונומית, התראת סטייה מנתיב וזיהוי תמרורים).
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב נאה ומכובד, שלאחר מתיחת הפנים קיבל נוכחות יותר אגרסיבית ובולטת (בפרט מלפנים), עם מראה כללי עדכני יותר.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב חלל הפנים השתנה קלות בצמוד לאיכות חומרים ששופרה, שיחד עם שילוב צבעים נאה ואבזור שהועשר עוד יותר, תורמים לשדרוג מורגש בתא הנוסעים. מרחב המחייה נותר טוב כשהיה, כך גם שימושיות תא המטען.
-
מנוע וביצועים
בנסיעה התחושה נמרצת והביצועים בסה"כ טובים. השהיה בזינוק האופיינית לתיבות רציפות אינה מוגזמת, כשבתנאים רגילים היא שקטה ונעימה, אך תחת מאמץ יחידת ההנעה הופכת רועשת והצליל אינו נעים במיוחד. תצרוכת דלק טובה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה באופן כללי, אך שיבושים גדולים עדיין מעט מורגשים מהרצוי (כמו גם מעט רעשי מתלים). התנהגות הכביש בוגרת ומשרה בטחון, והעדכון למתלים שבוצע במתיחת הפנים תרם לחדות ודיוק משופרים להיגוי ולניהוג.
-
תמורה למחיר
המחיר נשאר בטווח המקובל לסגמנט, אך בזכות העשרת אבזור הנוחות ובעיקר חבילת הבטיחות, התמורה המתקבלת נותרה טובה מאוד.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה סאן 1.6 ליטר עם כ-5700 יחידות.
אחריה גרסת GLI שנה 1.6 ליטר עם כ-2400 יחידות.
-
סיכום
הכי טובה בשושלת הארוכה.