פורד פוקוס 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במאי 2022 החל שיווקה של פורד פוקוס בישראל, לאחר שזו עברה מתיחת פנים.
הדגם המחודש משווק כאן בגרסאות האצ'בק וסטיישן, במבנה רגיל או בגרסת הפנאי 'אקטיב'; גרסת הסדאן אינה משווקת יותר.
הפוקוס מוצעת מעתה רק עם מנוע טורבו-בנזין חדש, 1.0 ליטר ו-3 צילינדרים שמוטמע בו מערך היברידי מתון של 48 וולט. מנוע זה מייצר 155 כ"ס ו-24.5 קג"מ. למנוע משודכת תיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים (מצמדים רב-דסקיים, 'רטובים').
במסגרת מתיחת הפנים, התעדכנה הסבכה, תאורת הלד והפגושים חדשים, ואלה מעניקים לה הופעה מודרנית יותר.
כל הגרסאות יוצעו עם שתי אפשרויות בחירה במולטימדיה: האחת, עם מסך "8, זהה לזו שהייתה בפוקוס לפני החידוש; השנייה היא 'סינק 4' החדשה של פורד המבוססת על מסך גדול בהרבה של "13.2, מוטמע בה שיקוף סלולרי, יש לה הרבה פחות כפתורים חיצוניים לתפעול מערכות, ומחירה 3000 שקלים.
עוד שינויים באבזור: ל'אקטיב טורר' תפעול חשמלי לדלת תא המטען, ל-'ST ליין' מחוונים מוקרנים, ל-'ST ליין X' חישוקי "18 וגג זכוכית.
במפרט הבטיחות, כמקודם, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית, עמעום אוטומטי; במפרט האבזור, בין השאר: תאורת לד, חישוקי "17, מפתח חכם, בקרת אקלים דו-אזורית.
המחירים לא השתנו.
-
עיצוב ונוכחות
השינויים שעברה הפוקוס במתיחת הפנים מעניקים לה מראה עדכני יותר. חישוקי ה-"18 וגג הזכוכית ברכב הנבחן, מרמת גימור ST ליין, מוסיפים אף הם להופעה המשופרת.
-
תא נוסעים ומטען
כמו לפני חידוש הדגם, גם כעת פריטי העיצוב הספורטיביים ב-ST ליין אינם מודגשים מספיק והתוצאה הכוללת מעט אפרורית. אבל השינוי בסביבת הנהג משמעותי ומודגש באמצעות הצג הגדול הלוכד את העין.
הוא גם נאה מקודמו, המחוונים המוקרנים מוסיפים להופעה העכשווית, והפחתת המתגים בזכות המערכת החדשה "ניקתה" את האזור מסביב. שינוי זה הביא לכך שתפעול בקרת האקלים, למשל, עבר לצג; זה פחות נוח מאשר קודם, ועדיין התפעל נוח ושילוב ממשק קארפליי/אנדרואיד טוב מאוד.
תנוחת הנהיגה טובה, והמושב הנוקשה נוח, גם בנהיגה ממושכת. מאחור המרחב סביר, עם מרווחי רגליים טובים ומרווחי ראש סבירים, ובולטים בחסרונם פתחי מיזוג מאחור. נפח תא המטען, 341 ליטרים, בינוני, והמבנה שלו יעיל ונוח לשימוש.
 
-
מנוע וביצועים
בהאצה מהמקום נוצרת השהיה מסוימת, עד שהמגדש נכנס לפעולה. הביצועים טובים בשימוש רגיל, והרכב צובר מהירות באופן נאה בכביש המהיר. עם זאת, כאשר רוצים האצות ביניים חזקות יותר – בייחוד תחת עומס, במהירויות גבוהות או בעליות – חסר קצת מחץ.
מנוע ה-1.0 ליטר הזה הוא מהנעימים והשקטים מבין משולשי הצילינדרים, וגם בעיר לא מורגשות הוויברציות האופייניות למנועי 3 צילינדרים.
התיבה הדו-מצמדית החדשה משלבת הילוכים באופן חלק ונעים לרוב. היא אינה מהירה ואינה מורידה הילוכים בזריזות. בתנועה איטית פעולתה מעט גמלונית.
 
-
נוחות והתנהגות
ל'ST-ליין' המחודשת קורת מתח במקום המתלה הרב-חיבורי האחורי שהיה בגרסה הקודמת. כיול המתלים נוקשה יחסית, אך הרכב מתמודד היטב עם פגעי הכביש.
נוחות הנסיעה מחוץ לעיר ראויה, אך שברים חדים מורגשים. רעשי הרוח בולטים, רעשי הכביש פחות.
אותם מתלים נוקשים יחסית מעניקים לרכב ריסון מצוין, והרכב מתנהל היטב בקטעים מפותלים גם במהירויות גבוהות, וביחס למכונית משפחתית היא מפגינה יכולת דינמית מעולה.
ההגה קל מדי, אך הפוקוס מגיבה באופן מיידי ומדויק לפקודות ההיגוי. הבלמים טובים.
 
-
תמורה למחיר
התמורה למחיר מצוינת, במיוחד אם מוותרים על חבילת 'X'.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק שופרה. בתוואי המבחן התובעני הייתה הצריכה 10.5 ק"מ/ל', ובנהיגה בין-עירונית מתונה היא הגיעה ל-13.5 ק"מ/ל'.
-
מה חדש בפורד פוקוס 2022
תחילת שיווק גרסה מעודכנת במאי 2022.
-
סיכום
פורד פוקוס המחודשת משמרת את מקומה כאלטרנטיבה צעירה, ספורטיבית ומיוחדת למשפחה.