יונדאי אלנטרה 2001-2007 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
עם הופעת הדגם המשפחתי החדש של יונדאי בשנת 2000, הוחלף גם השם מלנטרה לאלנטרה.
בניגוד לקודמתה, האלנטרה התהדרה בקווי עיצוב זוויתיים ונחשבה קפיצת מדרגה באיכות הכוללת – שהייתה קרובה מאי פעם למתחרות מיפן.
ב-2003 בוצעה מתיחת פנים קלה, עם עיצוב מחדש של החזית והאחוריים ושיפור הנדסת האנוש ואיכות תא הנוסעים.
גם האבזור התקני במפרט הישראלי שודרג ודגמי 2004 כללו מחשב דרך, 4 כריות אוויר ומערכת ABS עם חלוקת עוצמת בלימה (EBD) כסטנדרט.
מתחת לפני השטח הסתתרו גם מתלים משופרים ומנוע 1.6 ל' מחודש, שצויד בתזמון שסתומים משתנה וייצר 107 כ"ס. ב-2004 נוספו להיצע גרסת 5 דלתות מעט-מוזרה למראה (אך שימושית) ומנוע 2.0 ל' עם 141 כ"ס. ב-2007 הופסק השיווק בהדרגה עם כניסתה של ה-i30 שהחליפה את האלנטרה בשוק הישראלי.
בחלק מהשווקים הופיעה אלנטרה חדשה אך זו לא הגיעה לישראל משום שלא עברה תקינה אירופאית.<
-
עיצוב ונוכחות
לאלנטרה עיצוב נעים והרמוני, בעיקר מאחור, אך החזית מעט מיושנת בקוויה. על הכביש מדובר במכונית "שקופה" למדי וחסרת נוכחות.
 
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מציע מרווח ואיכות פלסטיקה סבירים. האבזור נדיב בגרסאות שאחרי 2004. תא המטען גדול ושימושי אף יותר בגרסת 5 הדלתות.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.6 מציע ביצועים בינוניים וצריכת דלק ממוצעת, אך רועש בסל"ד גבוה. מנוע ה-2.0 ל' לא מרגיש חזק משמעותית, אך רועש ובזבזן דלק. התיבה סובלת מיחסי העברה ארוכים מדי ופעולה איטית.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה והאלנטרה מכוילת על הצד הרך. התנהגות הכביש סובלת מכך ואינה מלוטשת במיוחד – אך בהחלט צפויה ובטוחה. גלגל ההגה גדול מדי ומעט קל.
 
-
תמורה למחיר
מחיריה של האלנטרה נמוכים יחסית כמשומשת, גם בשל נוכחות רבה בציי רכב כחדשה. האמינות טובה וכך גם התמורה למחיר. הגרסה המומלצת היא ה-1.6 ל' מדגמי 2004 ואילך.
 
-
סיכום
מכונית בינונית ואפרורית שמבצעת את תפקידה באופן טוב – תחבורה בסיסית ויעילה למשפחה הדלה בתקציב.