יונדאי אלנטרה 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השישי של יונדאי אלנטרה הגיע לישראל במרץ 2016, ונמכר ללא שינוי גם במהלך 2017. הוא החליף את הדגם שכונה כאן 'i35 אלנטרה' – שם שהשתלב בהיררכיית הכינויים האירופאית של יונדאי (ספרות ואותיות). הדור החדש מוותר על היומרה האירופאית, בדומה למהלך שבוצע בטוסון ובסונטה, ומסתפק בשם המקורי, העולמי: אלנטרה.
אלנטרה הזו היא יותר מתיחת פנים מאסיבית מאשר מכונית חדשה לחלוטין. היא משתמשת באותה פלטפורמה של i35, ומציעה את אותו בסיס גלגלים ארוך למדי של 270 ס"מ. שאר הממדים גדלו מעט: היא ארוכה ב-2 ס"מ, רחבה ב-2.5 ס"מ וגבוהה ב-0.5 ס"מ. נפח תא המטען ירד באופן לא משמעותי מ-480 ל-458 ל'.
יחידת הכוח ששירתה את הדור הקודם ממשיכה גם לדור השישי, עם מנוע 1.6 ל' ותיבת שישה הילוכים אוטומטית פלנטרית. יש מחשב ניהול מנוע חדש וחזרה להזרקת דלק רב-נקודתית, במקום ההזרקה הישירה במנוע ה-i35. מה שנראה כ"הליכה אחורה" מבחינה טכנולוגית תורם, לצריכת דלק וזיהום אוויר נמוכים יותר, כפי שמתבטא בשיפור בדרוג הירוק. לשיפור יש מחיר – פגיעה קלה בתפוקה. ההספק ירד ל-127 כ"ס (132 כ"ס בעבר) והמומנט ל-15.8 קג"מ (16.1 ב-i35).
יונדאי אלנטרה 2017 מוצעת בשתי רמות גימור, כשרמת 'אינספייר' כוללת את מערכת המולטימדיה של יונדאי 'קונקטד' (התקנה מקומית) עם מצלמה אחורית, בלוטות' ואפליקציות שונות, חישוקים קלים ("15), פתחי מיזוג מאחור ועוד. רמת 'סופרים' מוסיפה בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, חלון גג וחישוקי "17. מפרט הבטיחות זהה וכולל 7 כריות אוויר ומערכת מובילאיי (בחו"ל היא מוצעת לראשונה עם מערכות בטיחות אקטיביות שאגב מתבססות על טכנולוגיית מובילאיי, כמו בלימת חירום אוטונומית, ניטור שטחים מתים, תאורה אדפטיבית והתרעת תנועה חוצה מאחור).
-
עיצוב ונוכחות
הדגם החדש אמנם מבוסס על קודמו, אבל ביונדאי נטשו את הקווים המיוחדים שאפיינו את הדור החמישי לטובת מראה שמרני יותר. הקווים פחות מקומרים וקו הגג פחות "קופה" כשהתוצאה נאה ומכובדת מבעבר.
-
תא נוסעים ומטען
גם תא הנוסעים מוותר על הקווים הראוותנים שבדגם היוצא בתמורה למראה יותר מקובל ושימושי. המראה הכללי מיושן ואלנטרה מפצה על כך באבזור (במיוחד ברמת 'סופרים'). מלפנים חסר מקום לברך ימין, ומאחור בעיקר לראש (על אף שיש יותר מבעבר). המושבים לא נוחים ותא המטען ממוצע לקטגוריה.
-
מנוע וביצועים
יחידת הכוח פועלת היטב, שקטה, ומציעה ביצועים טובים. הם זהים לאלה של i35, קודמתה, כשצריכת הדלק טובה מבעבר, ומעל הממוצע למנוע אטמוספרי.
-
נוחות והתנהגות
בעיר, עם חישוקי "17, יונדאי אלנטרה 2017 לא מצליחה לסנן חלק מהשיבושים, אך הספיגה עדיין טובה. במהירות בינעירונית נוחות הנסיעה טובה. יש שיפור מורגש בבידוד הרעשים ביחס ל-i35 ועדיין רעשי הכביש חודרים (אם כי ברמה סבירה). התנהגות הכביש טובה מהמוצע, אבל פעולת הבלמים לא אחידה.
-
תמורה למחיר
יונדאי אלנטרה 2017 לא מהווה מהפכה לעומת הדור היוצא (יונדאי i35), אך השיפור בעידון ובהנדסת האנוש מורגש. כמכונית מכוונת ליסינג ולקוחות שמרניים, אלנטרה מציעה חבילה מאוד מאובזרת וטובה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת78 הגרסה הנמכרת הייתה אינספייר 1.6 ליטר עם כ-200 יחידות.
אחריה גרסת סופרים 1.6 ליטר עם כ-1300 יחידות.
-
סיכום
משפחתית משתלמת בעיקר בליסינג.