יונדאי אלנטרה 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
יונדאי אלנטרה 2016 היא, למעשה, גרסה מחודשת לדגם המוכר כ-i35 במחוזותינו.
האלנטרה היא משפחתית קומפקטית בסגנון טויוטה קורולה וסקודה אוקטביה.
החידושים העיקריים בדגם הזה, לעומת ה-i35, נוגעים לעיצוב הפנים והחוץ וכן למערך הבטיחות. למרות שהאלנטרה גדולה מעט מה-i35, מעניין לציין כי תא המטען דווקא קטן מבעבר - 458 ליטר, לעומת 485 ליטר קודם.
אגף ההנעה לא שונה מהותית לעומת ה-i35 היוצאת, אולם במעבר מה-i35 לאלנטרה איבד המנוע את מערך ההזרקה הישירה לטובת הזרקה רב נקודתית, כמו גם 5 סוסים (כעת 127 כ"ס).
התיבה האוטומטית נותרה כשהייתה, עם 6 היל'. בחו"ל זכתה האלנטרה למפרט בטיחות משודרג משמעותית - אך מערכות אלו אבדו לבלי שוב בדרכן לישראל.
האלנטרה נחתה בחופי הארץ במרץ 2016.
-
עיצוב ונוכחות
מבחוץ זוכה האלנטרה לעיצוב שמרני יותר, במקום זה הראוותני של ה-i35. תאורת ה-LED הקדמית של הגרסה המאובזרת מוסיפה לרושם.
-
תא נוסעים ומטען
גם תא הנוסעים זכה לעיצוב חדש ושמרני יותר. יחד עם זאת, תא הנוסעים בנוי טוב יותר, עשוי מחומרים טובים מבעבר ומציע נוחות שימוש עדיפה.
 
מרווח הפנים, מלפנים ומאחור, טוב למדי - למעט מרווח הראש מאחור לגבוהים.
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה הפשוטה והלא-מתוחכמת - אפילו ביחס ל-i35 היוצאת - מתגלה כאפקטיבית למדי, הן ברמת הביצועים והן ברמת צריכת הדלק (12.8 ק"מ לליטר בממוצע המבחן).
 
נקודת החולשה נוגעת לכך שצריך לאמץ את המנוע ולהביא אותו לסל"ד גבוה, רועש מהרצוי ופחות חסכוני.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה. אמנם שיבושי הדרך כן חודרים לתא הנוסעים, אך המתלים מצליחים ליטול מהם את העוקץ.
 
העידון טוב מבעבר באופן מורגש. התנהגות הכביש שגרתית ובטוחה ורק ההגה הקל והבלמים יצריכו, אולי, פרק זמן להסתגלות.
-
תמורה למחיר
מחירה של האלנטרה דומה למקובל בסגמנט - והיא לא מציעה תמורה יוצאת דופן למחיר או ערך מוסף כלשהו.
-
סיכום
מאוזנת וסולידית.