יונדאי i20 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מאז ימי הגטס (2002) דגם הסופרמיני התורן של יונדאי הוא רב מכר בשוק המקומי. הדגם הנוכחי צמח במימדים כדי ליצור את אחת המכוניות הגדולות בפלח, עם אורך של 403.5 ובסיס גלגלים של 257 ס"מ, כאשר עם נפח של 326 ליטר, תא המטען הוא הגדול בקבוצה.
יונדאי i20 2017 משווקת בישראל עם שני מנועים: 1.2 ליטר המייצר 84 כ"ס ומשודך לתיבה ידנית, ומנוע 1.4 ליטר המפיק 100 כ"ס משודך לתיבה אוטומטית עם ארבעה הילוכים.
בצד הבטיחות שש כריות אוויר והתראה על לחץ אוויר נמוך בצמיגים. סביבת הנהג מוצעת במספר צבעים לבחירה ובשלוש רמות גימור: ׳אינסייט׳ לגרסה הידנית; ׳אינספייר׳ ו׳פרמיום׳ לגרסה האוטומטית.
גרסה האוטומטית כולל האבזור גם תפעול מההגה למערך השמע (עם בלוטות'). רמת הגימור פרמיום כוללת בנוסף בקרת שיוט, חישוקים קלים וחיישני חניה.
-
עיצוב ונוכחות
מעצבי יונדאי בצעו היטב את מלאכתם היטב הסופרמיני הקוריאנית בולטת ונראית טוב על הכביש. הקורה האחורית השחורה, שהינה הפרט הבולט, תורמת ליצירת מראה ייחודי ומודרני.
-
תא נוסעים ומטען
פתיחת הדלת מגלה שהאפור זלג פנימה, ובגוון כחלחל-חיוור ולא מחמיא. שילוב הגוונים עם השחור (יש גם שילובים מוצלחים יותר, ללא תוספת מחיר) יוצר אווירה פשוטה ולא נעימה. זה לא מחמיא גם לקו הכללי של סביבת הנהג וגם גלגל ההגה הגדול שאינו נאה אינו מוסיף. למרות שהיא מהמכונית היקרות בקבוצה, רשימת האבזור בה דלה, ואינה כוללת מולטימדיה מקורית,האלא מערך מקומי. מדובר בערכת הקונקטד רבת האפליקציות של היבואן, שאינה נוחה לתפעול.
ממושב הנהג, יונדאי i20 2017 מעניקה תחושה גדולה ביחס לקבוצה. תנוחת הנהיגה טובה אבל המושב ממש לא, וגרר תלונות מרוב הבוחנים. המרחב מאחור טוב מאוד, הישיבה זקופה ונוחה (יותר מאשר מלפנים), הרצפה שטוחה ואפילו הכניסה קלה.
 
-
מנוע וביצועים
למרות שמנוע ה-1.4 ליטר חדש, העובדה שיש לו רק 100 כ"ס ו-13.7 קג"מ, ובעיקר העובדה שלתיבה רק ארבעה הילוכים, הופכת אותו לעקב אכילס של המכונית. למרות תגובה חדה ונכונות לטפס בסל"ד, הוא נדרש להתאמץ כדי לשמר קצב בעליות ובעקיפות. מזל שהמנוע שקט, כך שזה לא מטריד לאמץ אותו. צריכת הדלק סבירה, אך אינה מצטיינת בקבוצה: 13.1 ק"מ לליטר בממוצע המבחן.
-
נוחות והתנהגות
המכונית מתנהלת באופן מעודן ושקט, ומציעה נוחות סבירה בעיר. מחוץ לעיר המצב מורכב יותר - היא לא מטפלת טוב בשיבושים קטנים, וכביש גלי מנדנד אותה בצורה מרתיעה. ההגה מעט מעורפל וגדול מדי, אך התנהגות הכביש בוגרת ומשרת בטחון.
-
תמורה למחיר
הגרסה הידנית של יונדאי i20 2016 זולה משמעותית מהאוטומטית, ומעניקה תמורה עדיפה בהרבה למחיר - למרות החוסרים באבזור. אולם היא עדיין לא זולה או משתלמת ביחס למתחרות.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה אינספייר 1.4 ליטר עם כ-1500 יחידות.
אחריה גרסת פרימיום 1.4 ליטר עם כ-800 יחידות.
-
מה חדש ביונדאי i20 2017
אין שינויים במפרט בשנת המודל 2017.
-
סיכום
ה-i20 היא מכונית טובה בבסיסה, שלא מצליחה למצות את הפוטנציאל הטמון בה, ומתקשה להתבלט בין שפע המתחרות המוצלחות-יותר בקטגוריה.