יונדאי i20 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2021 הושק הדור השלישי של יונדאי i20 בישראל. הדגם החדש גדול במעט מהדגם הפורש, בעוד המנוע – טורבו-בנזין, 1.0 ליטר 3 צילינדרים, 100 כ"ס – שומר על נתונים כמו אלה שבדגם הקודם, אך עבר שינויים רבים לשיפור היעילות. גם התיבה הדו-מצמדית, שיש לה 7 הילוכים, שופרה ביחס לזו של הדור היוצא.
ביולי 2023 התווספה להיצע גרסת N ספורטיבית, מצוידת במנוע טורבו-בנזין המייצר 204 כ"ס ו-31 קג"מ. התיבה ידנית עם 6 הילוכים וההנעה קדמית. משך התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 6.2 קמ"ש והמהירות המרבית 230 קמ"ש.
לגרסה זו מרכב מחוזק, במתלים גיאומטריה שונה ומכלולים מוקשחים, ישנה בקרת שיגור, הגה עם יחס העברה קצר יותר, דיפרנציאל מוגבל החלקה, בלמים מוגדלים, צמיגי 215/40-18,
התאמת סל"ד בהורדת הילוך ומערכת פליטה עם שליטה אקטיבית ליצירת צליל ספורטיבי.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובה של i20 החדשה שונה לחלוטין מזה של קודמתה - הרכב רחב ונמוך מקודמו והדבר יוצר פרופורציות דינמיות יותר. התוצאה הכללית הרבה יותר מושכת.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג מודרני ונאה. בכל רמות הגימור בולט צג גדול יחסית ("8) החובר למחוונים המוקרנים. איכות החומרים מרשימה פחות, והצבע השחור מפגין נוכחות רבה מדי. הנדסת האנוש טובה לרוב, המולטימדיה קלה יחסית לשליטה, אך התצוגה קצת מיושנת.
מושב הנהג אינו ממש נוח וקשה למצוא תנוחת נהיגה נכונה; מרווח הרגלים מאחור נדיב ביחס לסגמנט, אולם מרווח הראש סביר בלבד.
תא המטען מציע נפח גדול (352 ליטרים) והינו נוח לשימוש בזכות ממד רוחב נאה.
-
מנוע וביצועים
מנוע הטורבו-בנזין 1.0 ליטר מציג ביצועים טובים בעיר, אבל כאשר יוצאים מחוצה לה הרכב פחות נמרץ מהצפוי, וחסר לו קצת פלפל. האצות הביניים בתנאים מכבידים, בייחוד בעקיפות, אינן מצטיינות.
במהירות זחילה, בייחוד בחניות צפופות, השילוב בין תיבה איטית למצערת לא-חדה מקשה לייצר תנועה חלקה.
לגרסת ה-N הספורטיבית – 1.6 ל', 204 כ"ס – ביצועים טובים מאוד ובטווח סל"ד רחב. המשיכה חזקה והחלטית וגם הצליל חביב. לתיבת ההילוכים הידנית מהלך בורר קצר, מכאני וכיפי לשימוש.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית, גם בגלל שכיול המתלים נוקשה. בעיר, שברים ושיבושים קטנים ובינוניים באספלט מורגשים מדי, וגם כאשר המהירות עולה ספיגת השיבושים בינונית בלבד. רעשי הכביש מורגשים וכך גם אלה של הרוח.
בפיתולים יונדאי i20 פונה היטב ועושה זאת עם רמת אחיזה גבוהה. ההגה אינו תקשורתי במיוחד, אך יכולת ההפניה שלו טובה. הבלמים אינם נוסכי ביטחון וחסרי דיוק.
לגרסת ה-N הספורטיבית כיול מתלים נוקשה יותר ונוחות נסיעה טובה פחות, אולם זה מתאזן עם התנהגות כביש משובחת ומהנה במיוחד.
 
-
תמורה למחיר
המחיר ממוצע לקטגוריה, אבל כאשר לוקחים בחשבון מתחרות חדשות – שמחירן זול יותר - ברור שבקרב על לבו של הלקוח הפרטי יש כאן בעיית תמורה.
לגרסה N אין כמעט מתחרות, והיא מציעה תמורה מצוינת לשוחרי נהיגה ספורטיבית.
-
גרסאות ורמות גימור
יונדאי i20 מוצעת בישראל בשתי גרסאות – 1.0 ל', 100 כ"ס או N ספורטיבית עם 204 כ"ס – ובמגוון רמות גימור.
רמת הגימור הבסיסית היא 'אינטנס' והיא מצוידת במולטימדיה עם צג "8 – אך אינה כוללת מערכות בטיחות מתקדמות, ולכן מורכבת בה מערכת התרעה בהתקנה מקומית.
רמת הגימור 'פריים' כוללת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ועמעום אורות אוטומטי. ברמת הגימור 'פריים פלוס' מתווסף לזה גג בצבע שחור.
רמת הגימור 'פרסטיג'' כוללת חישוקי "16 והופעה חיצונית מעט שונה; בניגוד ל'פריים', שמחירה דומה, רמת גימור זו מופנית יותר ללקוחות פרטיים.
רמת הגימור 'סופרים' כוללת חישוקי "17, תאורת לד קדמית, תאורת אווירה צבעונית, מחוונים מוקרנים, מפתח חכם ובקרת אקלים; במפרט הבטיחות שיפור למערכי הימנעות מתאונה ושמירה על מרכז הנתיב.
רמת הגימור 'סופרים פלוס' כוללת, בנוסף, גם גג שחור, ניטור היקפי אקטיבי של שטחים מתים, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור ועוד.
ל-i20 N הספורטיבית פריטי עיצוב חיצוניים ייחודיים הכוללים חזית אגרסיבית מזו שבגרסה הרגילה, ספוילר אחורי בולט ודיפיוזר, גג שחור וחישוקי ”18 בגימור אפור מט.
במפרט האבזור מפתח חכם, מולטימדיה עם צג "10.25, שילוב עור בריפוד, בקרת אקלים ועוד.
-
בטיחות
יונדאי i20 נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2021 וקיבלה דירוג של 4 כוכבים במבחן הריסוק. הציונים הם: 76% בהגנה על מבוגרים, 82% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על הולכי רגל ו-67% במערכות בטיחות.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כסטנדרט דל יחסית למקובל כיום: 'אינטנס' מוצעת עם מערכת התרעה בהתקנה מקומית בלבד.
'פריים' מוסיפה מערכת בלימה אוטונומית ותיקון סטיה מנתיב. ברמת 'סופרים' יש גם מערכת שמירה על מרכז הנתיב וברמת 'סופרים פלוס' ניטור היקפי אקטיבי לשטחים מתים ובלימה אוטונומית בנסיעה לאחור.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק בגרסה הרגילה עמדה על 11.7 ק"מ לליטר במבחן מאומץ, ובשיוט רגוע 15.5 ק"מ/ל'.
לגרסת N הספורטיבית צריכת דלק מפתיעה לטובה ביחס לביצועים – 11 ק"מ לליטר בממוצע המבחן.
-
מה חדש ביונדאי i20 2023
תחילת שיווק גרסת N ספורטיבית ביולי 2023.
-
סיכום
סופרמיני מעוצבת ושימושית בגרסה הרגילה, מושכת ומטריפה בגרסת N.