יונדאי i20 2009 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור הראשון של היונדאי i20 מילא אחר המצופה מסדרת i המודרנית של יונדאי ועלה במספר דרגות על המכונית אותה החליף - הגטס. הדגש פה היה על החבילה: אבזור רב ויכולת פרקטית טובה לנוסעים ולמטענם.
העיצוב החיצוני והפנימי של ה-i20 נאה, ואיכות החומרים וההרכבה טובים למדי.
נוחות הנסיעה בינונית בלבד, ובעיקר מאכזבת בתוך העיר. התנהגות הכביש לא רעה, אך גם לא מהנה וסובלת מהיגוי מלאכותי מדי.
ב-2012 עברה ה-i20 מתיחת פנים עם עיצוב רענן לחרטום ושדרוג איכות החומרים בתא הנוסעים.
ראוי לציין כי מתחילת דרכה בישראל הוצעה ה-i20 במגוון רחב של גירסאות - שלושה מנועי בנזין לבחירה (1.4 ליטר בכל השנים, 1.6 ליטר עד 2012 ו-1.2 ליטר מ-2012), שתי תיבות הילוכים (אוטומטית 4 הילוכים, או ידנית עם 5 הילוכים - כאשר הדגם עם מנוע ה-1.2 ליטר הגיע רק עם תיבה ידנית), שתי תצורות מרכב (5 דלתות בכל השנים, 3 דלתות עד 2012) ומספר רמות גימור (מאובזרות למדי, כולל מפרט בטיחות מלא בכל הדגמים).
בסה"כ מדובר במכונית טובה ושימושית למדי, אך יש מתחרות בולטות ממנה בסגמנט.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב החיצוני והפנימי של יונדאי i20 נאה, אך שמרני מהמקובל בקטגוריה.
 
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב פשוט ואיכות החומרים וההרכבה טובה למדי. תא הנוסעים והמטען גדולים ונוחים.
 
-
מנוע וביצועים
גרסת ה-1.4 ל' איננה נמרצת, אך לא מורגשת נחיתות ביצועים ביחס ליתר בנות הקבוצה. גרסת ה-1.6 ל' האוטומטית (ששווקה עד 2012) אינה מהירה בהרבה, אך שילוב המנוע-גיר בה נעים ונינוח יותר. מנוע ה-1.2 אינו מרגיש חזק, אבל אין לו בעיה לשמור על קצב עם התנועה.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית בלבד, ובעיקר מאכזבת בתוך העיר. התנהגות הכביש לא רעה, אך סובלת מהיגוי מלאכותי.
 
-
תמורה למחיר
התמורה למחיר טובה בכל הגירסאות. גירסאות ה-1.4 ליטר אוטומטיות הן הנפוצות יותר, גירסת ה-1.2 ליטר היא החסכונית בהיצע וגרסאות ה-1.6 ליטר הגיעו עם אפשרות למפרט האבזור העשיר יותר בהיצע (אחרי מתיחת הפנים, הופסק שיווק מנוע ה-1.6 ליטר ובמקומו הגיעה גרסת 1.4 ליטר עם רמת האבזור הגבוהה).
 
מומלץ לשים לב להבדלים ברמות הגימור ולשלם בהתאם.
 
 
-
סיכום
מקום טוב באמצע הקטגוריה – לא מצטיינת באף תחום אך מציעה חבילה טובה ומאוזנת.