יונדאי איוניק חשמלית 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
איוניק ההיברידית מוצגת בדף דגם אחר. דף זה מציג את איוניק החשמלית בלבד.
את שנת 2019 איוניק פותחת עם בשורה – התחלת שיווק הגרסה החשמלית (מעט באיחור מהתכנון המקורי). לאיוניק החשמלית טווח רשמי של 280 ק"מ כשטעינה משקע ביתי (16 אמפר), אורכת 8 שעות, טעינה מעמדת המספקת 32 אמפר אורכת בין 4-4.5 שעות, ובעמדה מהירה נדרשת חצי שעה בלבד ל-80% טעינה.
יחידת הכוח באיוניק החשמלית מייצרת 120 כ"ס ומומנט של 30.1 קג"מ מסל"ד אפס. הביצועים טובים מעט יותר מאלה של הגרסה ההיברידית.
הממדים והמרווח בתא הנוסעים זהים לאיוניק ההיברידית, אבל תוספת מצברים מאחור הובילה לשני שינויים: החלפת המתלה הרב-חיבורי בקורת מתח פשוטה, וגם לצמצום תא המטען ל-350 ל' לעומת 456 בגרסה ההיברידית לאחר מתיחת הפנים. יש רק רמת אבזור אחת, GL, שכמעט זהה לרמת הגימור הגבוהה 'סופרים', של איוניק ההיברידית. ההבדל העיקרי הוא חישוקי "16 בחשמלית לעומת "17 בהיברידית.
מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית "7 ('קונקטד' של היבואן) שכוללת מצלמה ובלוטות' כמו גם אפליקציות שונות, בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם ומשטח טעינה אלחוטי לסמארטפון, מחוונים מוקרנים, כיוון חשמלי למושב הנהג, תאורת לד היקפית, חיישני חנייה היקפיים.
אבזור הבטיחות מקיף וכוללת שבע כריות אוויר, בלימה אוטונומית (כוללת זיהוי הולכי הרגל), התרעה ותיקון סטייה מהנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית וניטור שטחים מתים.
ארגון הבטיחות EuroNCAP בחן את הגרסה ההיברידי בשנת 2016 והעניק למשפחתית ציון של חמישה כוכבי בטיחות.
-
עיצוב ונוכחות
איוניק ההיברידית הגיעה השנה לאחר מתיחת הפנים. איוניק החשמלי עדיין מציעה את סממני העיצוב של ההיברידית לפני העדכון. המראה אווירודינאמי, ויעיל, אבל הוא לא הופך אותה למכונית מושכת.
-
תא נוסעים ומטען
יונדאי איוניק החשמלית 2019 מציעה את סביבת הנהג שהיתה לאיוניק ההיברידית לפני מתיחת הפנים עם שינוי קל: העדר ידית הילוכים שבמקומה נמצא בחשמלית לחצנים, ותוספת בלם יד חשמלי. אלה יוצרים אווירה שונה, ומעט מתוחכמת יותר.
המושבים סבירים, ומאחור המרחב טוב לרגליים וקצת פחות לראש. הראות לאחור מוגבלת (בגלל השמשה המפוצלת), וחסר מגב אחורי. בגלל המצברים תא המטען מציע נפח קטן יותר: 350 ל' בחשמלית לעומת 456 ל' בהיברידית לאחר מתיחת הפנים. גם כאן כיסוי הגלילה של תא המטען לא נפתח עם הדלת, מותיר נפח מצומצם, ומגביל את השימושיות.
 
-
מנוע וביצועים
איוניק החשמלית מציעה חוויה שונה מזו שבהיברידית, עם ביצועים מעולים, (טובים מאלה של אחותה ההיברידית), ושקט מוחלט. מצב ספורט משפר את הביצועים משמעותית, אבל מדרדר את מצב הסוללה. הטווח המוצהר מדבר על 280 ק"מ בין טעינות, בפועל הוא יספיק לסביבות 180 ק"מ.
-
נוחות והתנהגות
לאיוניק החשמלית מתלה אחורי שונה ופשוט יותר מזה שנמצא בהיברידית. מנגד מרכז הכובד בחשמלית נמוך יותר בזכות מיקום הסוללות, חלוקת המשקל טובה יותר, החישוק קטן יותר ("16 לעומת "17) וצמיג בעל דופן גדולה יותר וצר יותר (205/55 לעומת 225/45 בהיברידית). התוצאה שהמכונית נוקשה יותר על שיבושים קלים ובינוניים, בייחוד בעיר ומסתדרת טוב יותר דווקא עם פגמים גדולים. בסופו של דבר, הנוחות נאותה. דממת המנוע גורמת לכך שרעשי הכביש והרוח בולטים יותר. התנהגות הכביש חדה יותר. פעולת הבלמים אינה לינארית, ובמהירויות נמוכות הם רועשים.
-
תמורה למחיר
יונדאי איוניק החשמלית 2019 יקרה מידי, ובעלת טווח מוגבל, שדורש פשרות ויכול להלחיץ. לשימוש ממוצע – כ-50 ק"מ, בית-עבודה-סידורים – האיוניק מתאימה מאוד. אבל תתאים הרבה פחות לאלה שטווח הנסיעה שלהם גדול יותר או אופי נסועה ספונטני יותר (מטיילים בסופשבוע וכו').
-
מה חדש ביונדאי איוניק חשמלית 2019
תחילת שיווק הגרסה חשמלית.
-
סיכום
בשלב זה, איוניק החשמלית היא יותר חלק מתהליך מתהווה, מעניין וחשוב, מאשר פתרון כולל לכל אחד.