יונדאי איוניק חשמלית 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
איוניק ההיברידית מסוקרת בדף דגם נפרד. איוניק החשמלית הגיעה לישראל לראשונה ב-2019. כמו הגרסה ההיברידית, גם החשמלית מתבססת על הפלטפורמה "הירוקה" של יונדאי/קיה שפותחה במיוחד כדי להציע את שלושת סוגי ההנעה החשמליים: היברידי, היברידי פלאג אין, וחשמלי. מתחילת דרכה היא חולקת את הפלטפורמה ומרבית המכלולים עם קיה נירו, כשב-2020 הודיעה יונדאי שהשם 'איוניק', יהפוך מדגם אחד לתת-מותג חשמלי ושעד 2024 יכלול שלושה דגמים.
בשנה שעברה הגיעה לישראל יונדאי איוניק החשמלית אחרי מתיחת פנים. בשנת 2021 לא חל שינוי, והגרסה ממשיכה עם אותם מכלולים ואותו אבזור. היא מוצעת עם מנוע חשמלי שמייצר 136 כ"ס וסוללת ליתיום יון בקיבולת של 38.3 קוט"ש שמספקות טווח נסיעה של 412 ק"מ בנסיעה עירונית, 311 ק"מ במסלול משולב (לפי תקן WLTP). נפח תא המטען עומד על 357 ל' וקטן מזה שמוצע בגרסה ההיברידית שלה 456 ל'.
זמן הטעינה משקע ביתי (16 אמפר), אורך 10.5 שעות, מעמדה מנוהלת (32 אמפר) 5.5 שעות ומעמדה מהירה 54-57 דקות ל-80% טעינה.
יש רק רמת גימור אחת ואת פירוט תכולתה ניתן לראות בד דגם 2020. ארגון הבטיחות EuroNCAP בחן את הגרסה ההיברידית ב-2016 והעניק לה ציון של חמישה כוכבי בטיחות.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב יעיל, אווירודינמי, אבל לא נאה במיוחד. בנוסף הגרסה החשמלית נועלת חישוקי "16 (לעומת "17 בגרסה ההיברידית) הטובים לחיסכון אך נראים קטנים, בייחוד כאשר מרווח הגחון גדל בס"מ אחד, ל-15 ס"מ.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מודרני, החומרים טובים, כשהנדסת האנוש לא מושלמת (למשל לחצני מגע לבקרת האקלים). נוחות המושבים סבירה. בסיס הגלגלים הארוך מאפשר מרחב ברכיים טוב ליושבים מאחור. מרחב הראש פחות טוב – מחיר העיצוב. הראות לאחור מוגבלת (בגלל השמשה המפוצלת), וחסר מגב אחורי. תא המטען בחשמלית קטן משמעותית מזה של ההיברידית. בנוסף מדף הגלילה לא נפתח עם הדלת ופוגע בשימושיות.
-
מנוע וביצועים
יונדאי איוניק החשמלית 2021 מציעה חוויה שונה. הביצועים מצוינים וטובים מאלה של אחותה ההיברידית. במצב 'ספורט' הרכב זריז משמעותית ומעורר לא פעם את בקרת היציבות. זריזות זו עלולה לעלות במחסור בטווח – 50 ק"מ של נהיגה דינמית "ללא חשבון" גזלו מהטווח 100 ק"מ. המנוע חרישי, אך מערך הקירור נשמע לעיתים. הטווח הראלי הוא סביבות 270 ק"מ.
-
נוחות והתנהגות
לאיוניק החשמלית מתלה אחורי שונה ופשוט יותר מזה שנמצא באיונק ההיברידית. מנגד מרכז הכובד נמוך יותר בזכות מיקום הסוללות, חלוקת המשקל טובה יותר, החישוק קטן יותר ("16) והצמיג בעל דופן גדולה יותר וצר יותר (205/55 לעומת 225/45 בהיברידית). כל אלה מסדרים לאיונק החשמלית נוחות נסיעה נאותה. היא מתמודדת פחות טוב עם פגמים גדולים בעיקר במהירות עירונית, אבל לא רק, ועם חיבורי כביש במהירות גבוהה. סה"כ הרכב מעודן ושקט למדי כשדממת המנוע מבליטה את רעשי הכביש והרוח.
ההתנהגות יכולה להיות מהנה, למרות שאחיזת הצמיגים הירוקים אינה גבוהה, והבלמים אינם מדויקים.
 
-
תמורה למחיר
יונדאי איוניק החשמלית 2021 היא משפחתית שימושית. אבל טווח הנסיעה שלה לא גדול מספיק ומי שנוסע הרבה ביום ונסיעותיו פחות מתוכננות, יתקשה להתמודד עם הטעינות הדחופות. היא גם פחות מתאימה למי שאופי הנסועה שלו ספונטני יותר (מטיילים בסופשבוע וכו'). וזה עוד לפני שמגיעים לעניין המחיר שעדיין יקר מידי.
-
מה חדש ביונדאי איוניק חשמלית 2021
אין שינויים בדגם בשנה זו.
-
סיכום
איוניק החשמלית יקרה מידי ופער המחיר בינה לבין איוניק ההיברידית לא מוצדק.