יונדאי איוניק 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הגרסה הנמכרת: 'פרימיום', היברידית.
עבור יונדאי, איוניק היא הרבה יותר מאשר עוד דגם. אפילו יותר מאשר עוד דגם היברידי. זו המשפחתית החדשה של יונדאי, המכונית שמראה את הכיוון מבחינת עיצוב וטכנולוגיה. במילים אחרות: העתיד אותה יונדאי סימנה.
איוניק הגיעה לישראל בסוף 2016, כשהמכירות בפועל החלו בינואר 2017. היא מבוססת על פלטפורמה "הירוקה" חדשה שפותחה במיוחד כדי להציע אפשרות היברידית, היברידית פלאג אין, וחשמלית, וחולקת את הפלטפורמה ומרבית המכלולים עם קיה נירו.
אורכה, 447 ס"מ, נמצא פחות או יותר בלב קטגוריות המשפחתית, כשבסיס הגלגלים הוא מהארוכים בקבוצת המשפחתיות – 270 ס"מ. הצלילית הנמוכה עוזרת להשיג מקדם גרר נמוך מאוד של 0.24 CD.
חטיבת הכוח זהה לזו שבנירו: מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ל' שמייצר 105 כ"ס, ומנוע חשמלי, 43.5 כ"ס, מספקים יחדיו 141 כ"ס. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבה דו-מצמדית עם שישה הילוכים. הסוללות למנוע החשמלי הן מסוג ליתיום-יון וממוקמת מתחת למושב האחורי, כדי לא לגרוע מנפח תא המטען.
יונדאי איוניק 2017 משווקת בשתי רמות גימור כשבסיסית, 'פרימיום', נמצא מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית "7 (דור חדש למערכת ה'קונקטד') שכוללת מצלמה ובלוטות' כמו גם אפליקציות שונות, חישוקי "17 (עם צמיגים רחבים ונמוכים: 225/45), בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם ומשטח טעינה אלחוטי לסמארטפון. רמת גימור 'סופרים' מוסיפה מחוונים מוקרנים שמשנים את עיצובם בין מצב רגיל לספורט, כיוון חשמלי למושב הנהג ותאורת לד אחורית נאה יותר.
אחת הבשורות באיוניק היא רשימת האבזור הבטיחותי הארוכה (בדומה לנירו). היא כוללת שבע כריות אוויר, בלימה אוטונומית (כוללת זיהוי הולכי הרגל), התרעה ותיקון סטייה מהנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית (פריט נדיר גם במכוניות יקרות בהרבה בתקופה זו) ועוד. רמת 'סופרים' מוסיפה מערכת ניטור שטחים מתים.
-
עיצוב ונוכחות
לטובת האווירודינאמיות נבחרה צללית נמוכה. הצורה הזו אולי יעילה – אבל לא הכי מושכת. כדי לשפר את המצב המכונית מעוטרת בכרום ובפנסי לד, כך שהתוצאה נאה.
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב השגרתי ממשיך גם לסביבת הנהג עם פקדים שאינם נראים מודרניים ושילוב צבעים, אפור-שחור סתמי. על העדר ייחודיות איוניק מפצה בהמון אבזור. המרווח מלפנים טוב, מאחור הוא מעט מצומצם לגבוהים. הראות לאחור מאוד מוגבלת גם בגלל פיצול השמשה וגם כי אין מגב. המושבים סבירים. תא המטען גדול, אך פחות נוח לשימוש בגל כיסוי שלא נפתח עם פתיחת דלת התא.
-
מנוע וביצועים
למעט השהיה קלה כאשר מנסים לזנק ממש מהר, מדובר ביחידת כוח נעימה עם יכולת טובה שמייצרת קצב גבוה בקלות. בעיר אפשר לנוע לא מעט על חשמל, וכניסת מנוע הבנזין מורגשת. צריכת הדלק מצוינת.
-
נוחות והתנהגות
יונדאי איוניק 2017 מעט נוקשה, במהירות עירונית מתקשה להתמודד עם רצף שיבושים בינוניים ובמיוחד על פגמים גדולים. מחוץ לעיר המצב משתפר. רעשי הכביש בולטים. התנהגות הכביש טובה.
-
תמורה למחיר
אומנם מעט יקרה ממשפחתית ממוצעת, והמראה מעט פשוט, אבל היא מציעה חבילה טובה עם טכנולוגיה מתקדמת ואבזור שופע. בנוסף היא מוצעת עם אחריות ארוכה – חמש שנים לכלל הרכב ושבע שנים למערכת ההיברידית. בזכות התמורה הגבוהה היא נבחרה כמשפחתית השנה בתחרות "אוטו השנה 2017".
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה פרימיום 1.6 ליטר היבריד עם כ-6200 יחידות.
אחריה גרסת סופרים 1.6 ליטר היבריד עם כ-900 יחידות.
-
סיכום
שינתה את התמונה בתחום המשפחתי.