יונדאי איוניק 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בשנת 2019 התרחשו שני שינויים: בתחילת השנה ובאיחור מהתכנון המקורי, נחתה בישראל איוניק החשמלי, ובאמצע השנה הגיע לישראל איוניק ההיברידית לאחר מתיחת פנים. הגרסה החשמלית מוצגת בדף דגם ייעודי לה, כשדף דגם זה שמור לאיוניק ההיברידית בלבד.
באוגוסט 2019 הגיעה לישראל המשפחתית ההיברידית לאחר שעברה מתיחת פנים. אין שינויים מכאניים כך שעדיין נמצא את אותה חטיבת כוח שמשלבת בין מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ל' (105 כ"ס) וחשמלי (43.5 כ"ס) ליצירת הספק כולל של 141 כ"ס. הכוח מועבר לגלגלים הקדמיים דרך תיבה דו-מצמדית עם שישה הילוכים. בעקבות שינוי מיקום המצבר, נפח תא המטען שופר מ-443 ל-456 ל'.
במסגרת מתיחת הפנים עודכן העיצוב החיצוני והפנימי, ורשימת האבזור גדלה. מבחוץ השינויים קטנים ונוגעים לגריל, לפנסים, ולפגושים. בתא הנוסעים השינוי גדול יותר, עם מסך מולטימדיה חדש מקורי וגדול מבעבר ("8), שמחליף את מערך ה'קונקטד' שהיבואנית הציעה עד עתה, וכוללת אפשרות לשיקוף טלפונים (קארפליי ואנדרואיד אוטו). שתי רמות הגימור זוכות לשמשות כהות, לבלם חנייה חשמלי (במקום כזה שמופעל רגלית), ומנופים מאחורי גלגל ההגה לתפעול ידני של תיבת ההילוכים. במצב "חסכון" המנופים מאפשרים לבחור בין דרגות הבלימה הרגרנטיבית. רמת הגימור הבכירה, 'סופרים', מקבלת עיצוב חדש ללוח המחוונים המוקרן, ומוסיפה חיישני חנייה היקפיים ותאורת לד מלאה מלפנים. כבר קודם הגיעה האיוניק עם כל אבזור הבטיחות האפשרי, וכך גם אחרי מתיחת הפנים.
את מבחני הריסוק של ארגון הבטיחות EuroNCAP היא עברה בשנת 2016 וזכתה לציון של חמישה כוכבי בטיחות.
-
עיצוב ונוכחות
גם אחרי מתיחת הפנים עיצוב יונדאי איוניק 2019 נועד לאווירודינמיות (מקדם גרר של 0.24 Cd) ועל כן אין מהפכות אלא התיישרות עם קו המוצרים העדכני. התוצאה הסופית פחות אנונימית ויותר בולטת, אבל לא בהכרח יותר יפה.
-
תא נוסעים ומטען
השינוי בסביבת הנהג מהותי, עם עיצוב חדש, מערכת מולטימדיה חדשה ומקורית, וחומרים טובים מבעבר. המושבים עדיין סבירים, וגם המרחב לא השתנה, כלומר מאחור טוב לרגליים וקצת פחות לראש. הראות לאחור מוגבלת (בגלל השמשה המפוצלת), וחסר מגב אחורי. תא המטען גדול במעט (בגלל שינוי מקום המצברים) אך לא נוח בגלל גלילה שלא נפתחת עם הדלת.
-
מנוע וביצועים
איוניק ההיברידית מציעה ביצועים זריזים. במסגרת מתיחת הפנים נוספה אפשרות לשליטה בהילוכים מאחורי ההגה, כאשר במצב "חיסכון" הפקדים אחראים למינון בלימת המנוע לצורך טעינה (מתבטל כאשר הסוללה מלאה). זה דורש הסתגלות אבל עובד.
-
נוחות והתנהגות
יונדאי איוניק 2019 רוכבת על חישוקי "17, מעבירה יותר חספוסי כביש ופחות רגועה על שיבושים וגלים. בידוד הרעשים מוצלח. התנהגות הכביש טובה, אבל לא מהנה.
-
תמורה למחיר
מתיחת הפנים בעיקר שיפרה את תא הנוסעים, כך שהחבילה הטובה שהיתה קודם נותרה. שילוב התכונות שלה והתמורה המצוינת, הובילו אותנו להעניק לה את תואר "אוטו השנה של ישראל 2019 בקטגוריית המשפחתיות" – בפעם השניה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה סופרים 1.6 ליטר היבריד עם כ-9200 יחידות.
אחריה גרסת הפרימיום 1.6 ליטר עם כ-2000 יחידות.
 
-
מה חדש ביונדאי איוניק 2019
הגעת דגם לאחר מתיחת פנים. עיקרי השינוי הם קוסמטיים מבחוץ ומבפנים, החלפת מערך המולטימדיה 'קונקטד' של היבואנית, ומערך חדש מקורי וגדול מבעבר ("8), ועוד אבזור.
-
סיכום
ששילוב התכונות באיוניק ההיברידית יוצר חבילה אפקטיבית.