יונדאי איוניק 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ירידת ערך: ירידת הערך של איוניק 2018 בשנה הראשנה הייתה כ-13.6% מערכה כחדשה.
בשנה השניה ירידת הערך הייתה כ-5% בלבד.
בשנה השלישית איוניק 2018 איבדה כ-8.7% מערכה.
בשנה הרביעית ירידת הערך עמדה על כ-9.5%.
בסך הכל מיום עלייתה לכביש איוניק מציגה ירידת ערך של כ-32.2% מערכה לפי מחירון לוי יצחק (עדכון: אוקטובר 21).
הגרסה הנמכרת: 'פרימיום', היברידית.
בסיכום נתוני המסירות של שנת 2018, יונדאי איוניק רשמה היסטוריה, והתברגה ראשונה בטבלה. מחזירה את קטגורית המשפחתיות לפסגה אחרי שנים בהן מכוניות מיני (קיה פיקנטו) ורכבי פנאי (קיה ספורטאז') מחקו עשרות שנות הובלה של המשפחתית הישראלית הקלאסית. על הדרך רשמה לזכותה הישג נוסף – היברידית ראשונה שמובילה בדירוג המסירות השנתי של ישראל.
עבור שנה זו אין חדש בדגם. ממדיה עדיין נמצאים פחות או יותר באמצע – בין אורך אופייני למשפחתית האצ'בק, לאורך אופייני למשפחתית סדאן, כשבסיס הגלגלים הוא מהגדולים שבקטגוריה.
גם חטיבת הכוח נותרה כשהיתה, משלבת בין מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ל' (105 כ"ס) וחשמלי (43.5 כ"ס) ליצירת הספק כולל של 141 כ"ס. התיבה היא דו–מצמדית עם שישה הילוכים והכוח מועבר לגלגלים הקדמיים.
אותן שתי רמות גימור עדיין משווקות ולמרות שהמתחרות סוגרות פערים, יונדאי איוניק 2018 עדיין מציעה חבילת אבזור עשירה יחסית למוצא בשוק עם: מערך מולטימדיה "7 ('קונקט' של היבואן), מפתח חכם, משטח טעינה אלחוטי לסלולרי ועוד. גם מפרט הבטיחות לא השתנה והוא עדיין העשיר ביותר בסגמנט עם פרטים ייחודיים כמו בקרת שיוט אדפטיבית.
-
עיצוב ונוכחות
יונדאי בחרה בעיצוב "סביבתי" אווירודינמי (אבל לא מוקצן) עם צללית יעילה: מקדם נמוך גרר של 0.24 CD. זה לא נשמע מלהיב, ואכן האיוניק נעימה לעין אבל לא מושכת. ביונדאי ניסו לפצות בתאורת לד אחורית בגרסאות המצוידות ושילוב פסי "כחול סביבתי".
-
תא נוסעים ומטען
להבדיל מהחוץ, המטרה בתא הנוסעים היא ליצור תחושה רגילה ולא "סביבתית" או ייחודית. זה הוביל למראה ולחומרים מעט פשוטים ביחס למתחרים, גוונים כהים מעט קודרים, ואווירה פחות מזמינה. הפיצוי הוא באבזור העשיר. המושבים סבירים, מרווח הראש מאחור מעט מצומצם, הראות לאחור מוגבלת, וחסר מגב אחורי. תא המטען גדול אך לא נוח.
-
מנוע וביצועים
זינוק נחוש מעמידה, יחשוף השהיה קצרה ביציאה, אבל סה"כ מדובר ביחידת כוח טובה ושקטה שמספקת ביצועים טובים וגם חסכונית בדלק.
-
נוחות והתנהגות
במהירות עירונית יונדאי איוניק 2018 נעה מדי על שיבושים גדולים. הם עדיין מורגשים כשהמהירות עולה, אבל המצב טוב בהרבה. והיא גם שקטה. העובדה שהסוללות מרוכזות במרכז עוזרת להוריד את מרכז הכובד ולהציע התנהגות כביש טובה.
-
תמורה למחיר
יונדאי איוניק 2018 מעט אפרורית, פשוט חסר בה ניצוץ כלשהו. ומשזה נאמר, זו מכונית טובה שמעניקה תמורה מצוינת.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה סופרים 1.6 ליטר היבריד עם כ-10000 יחידות.
-
מה חדש ביונדאי איוניק 2018
אין שינוי בדגם בהשוואה לשנת 2017. נציין כי בסוף שנת 2019 הגיע הדגם לאחר מתיחת פנים.
-
סיכום
מכונית שקונים עם הראש.