יונדאי טוסון 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור הרביעי של יונדאי טוסון, נחשף לראשונה בשנת 2020 ולישראל הגיע באפריל 2021. מאז הוא נמכר בארץ ללא שינוי באותן גרסאות ורמות גימור.
ממדיו דומים למקובל בקבוצה, כשאת הרצפה, יחידות הכוח ומרבית המכלולים, הוא חולק עם אחיו: קיה ספורטאז' (דור חמישי).
טוסון מוצע בישראל בשתי גרסאות מנוע שגם שירתו את דור הקודם, אבל לאחר שדרוג משמעותי כדי להשתייך למשפחת המנועים העדכנית של היצרנית המכונה ‘סמארטסטרים‘. הראשון הוא מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ל‘ המפיק 156 כ“ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם 6 היל‘. השני הוא מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ל‘ המפיק 180 כ“ס ומשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם 7 היל‘.
גרסת ה-2.0 ליטר מוצעת ברמת גימור אחת, 'פרמיום', כשגרסת הטורבו מוצעת בארבע רמות גימור ('פרסטיג'', 'פנורמיק', 'לקשרי' ו'עלית'). פירוט רמות הגימור נמצא בדף הדגם של שנת 2021.
-
עיצוב ונוכחות
לטוסון הנוכחי עיצוב מתקדם, מודרני ומאוד בולט לעין. המטרה למשוך מבטים מהסביבה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים משובח, מבוסס על שני אזורים נפרדים לנהג ולנוסע כשבאמצע מסך מולטימדיה "8. איכות החומרים טובה לרוב, אך ישנם משטחים שהפלסטיק בהם מעד נוקשה מדי. הנדסת האנוש טובה, ותצוין הפעלה נפרדת וחיצונית למיזוג, למערכת השמע.
המרחב מלפנים טוב אך תנוחת הנהיגה אינה מושלמת. גם המושבים עצמם פחות נוחים לטעמנו. מאחור מרווח הברכיים טוב מאוד ומרווח הראש סביר. המושב נוח וניתן לשנות את זווית המשענת.
תא המטען גדול, 515 ליטר, וגם מציע שני מפלסים ברצפה.
 
-
מנוע וביצועים
גרסת הטורבו (1.6 ל‘, 180 כ“ס) מציעה ביצועים טובים למדי ברוב המצבים אך בגלל אופייה הרגוע – לא מעט בגלל תגובות איטיות של תיבת ההילוכים (רוב' דו-מצמדית) – התחושה לעיתים פחות נמרצת מהצפוי.
בגרסת ה-2.0 ל' (155 כ"ס) הביצועים טובים פחות, אך התגובה הראשונית חדה והתחושה נמרצת באופן מפתיע. תיבת ההילוכים האוטומטית נעימה יותר בפעולתה.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה מספקת. שיבושים בינוניים ושברים בעיר אינם נספגים תמיד היטב, והשיכוך אינו מתעלה לאחר מעבר על גלי אספלט או פסי הרעדה. במהירויות גבוהות יותר הנוחת משתפרת, אבל חסר ריסון שמתבטא בנדנוד מתמשך על שיבושים. רעשי הכביש מורגשים מדי.
בשבילים – נוחות הנסיעה קופצנית במהירות נמוכה, וטובה יותר ככל שהיא עולה.
היכולת הדינמית טובה, גם בזכות אחיזה גבוהה של הצמיגים. כושר הבלימה טוב, אך התגובה לבלימה אינה תמיד חדה.
 
-
תמורה למחיר
טוסון מביא עמו עיצוב חיצוני מתקדם, מבנה מוצלח מאוד של סביבת הנהג, המון אבזור ברמות הגבוהות, וגם מפרט בטיחות עשיר. הביצועים טובים, ונוחות הנסיעה ראויה ברוב מתווי הנסיעה. וכשזה מגיע במחיר תחרותי, זו חבילה מאוד משכנעת.
-
בטיחות
במפרט הבטיחות, בכל הגרסאות/רמות הגימור: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ושמירת הרכב במרכזו, ניטור שטחים מתים, התרעות על שכחת ילד ברכב ויציאה מסוכנת. ארגון EuroNcap פרסם את תוצאות מבחני הריסוק של טוסון בשנת 2021 והעניק לדגם חמישה כוכבי בטיחות.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק לא מרשימה - 9-9.5 ק“מ לליטר במבחן מאומץ בהתאם לגרסה וכ-11.5 ק“מ לליטר בשיוט.
-
מה חדש ביונדאי טוסון 2022
אין שינוי בדגם בשנת 2022.
-
סיכום
רכב פנאי מוצלח, וראוי לעיונו של כל מי שמחפש דגם שכזה.