קיה קרניבל 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
באפריל 2021 הושק בישראל הקרניבל החדש, דור רביעי למיניוואן הגדול של קיה. הדגם החדש גדול אף מקודמו, מבוסס על רצפה חדשה ובולט בעיצוב בוטה. ההופעה הכוללת של המיניוואן הזה שואבת השראה מדגמי פנאי-שטח גדולים, ולחזית נוכחות גדולה במיוחד.
קיה קרניבל 2021 מוצע עם שני מנועים, תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים והנעה קדמית. האחד הוא טורבו-דיזל חדש, 2.2 ליטר המייצר 202 כ"ס ו-45 קג"מ. המנוע השני הוא בנזין אטמוספרי 3.5 ליטר V6 שתפוקתו 272 כ"ס ו-34.3 קג"מ.
קרניבל מוצע בשתי רמות גימור, 'EX' ו'פרמיום', לכל אחת מגרסאות מנוע. בכולן מולטימדיה מהדור החדש של קיה עם צג "12.3 ומחוונים מוקרנים. ברמת הגימור 'EX' תאורת לד, חישוקי "18, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת האחורי ולמושב הנהג, בקרת אקלים מפוצלת ועוד.
רמת הגימור 'פרמיום' מוסיפה לנ״ל חישוקי "19 ובנוסף גג זכוכית כפול, תפעול חשמלי למושב הנוסע, ריפוד עור, בורר הילוכים עגול ופקדים מאחורי ההגה.
במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית גם לאחור, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, תיקון סטייה מנתיב ושמירת הרכב במרכזו, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעות על יציאה מסוכנת ועל שכחת ילד ברכב. ברמת הגימור 'פרמיום' גם מצלמות היקפיות והצגת צילום השטח המת במחוונים עם הפעלת איתות.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב של קיה קרניבל 2021 החדש כולו הפגנת נוכחות, בוטה, אם תרצו דרמטית, וזה מבטיח כי לא תידבק בו תדמית של רכב חוגים לעקרות הבית מהפרברים — ובהחלט ניתן לטעות ולחשוב שמדובר ברכב פנאי מגודל.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מזמינה מאוד בזכות גוונים מושכים, חומרים טובים, ורוח קדמה נושבת בחיבור הצג המרכזי לזה של לוח המחוונים. הביצוע כיאה להופעה, והנדסת האנוש טובה מאוד.
למרות הממדים, שדה הראייה לפנים טוב ותנוחת הנהיגה גבוהה. המושב נוח מאוד, גם הבסיס ותמיכת הגב ראויים, והמרווח סביב מצוין.
אותם ממדים מגודלים מאפשרים לסדר כניסה נוחה מאוד לאחור, וזו מסתייעת בדלתות צד הנעות חשמלית. קיפול מושבי הקפטן נוח, וניתן להזיח כל אחד מהם על מסילה. מושבי הקפטן נוחים לישיבה לאורך זמן, והמרחב סביב נדיב ביותר.
הכניסה לשורה השלישית נוחה, וזו מציעה מרווח ברכיים גדול מאוד, ואילו מרווח הראש רק סביר. בשורה השלישית המקום טוב לשניים, לשלושה מבוגרים עשוי להיות צפוף מדי.
נפח ההטענה גדול גם כאשר השורה השלישית בשימוש, ועצום כאשר היא מקופלת. תפעול חשמלי לדלת תא המטען הגדולה מוסיף אף הוא ליעילות השימוש.
 
-
מנוע וביצועים
קרניבל בגרסה הנבחנת מצויד בטורבו־דיזל המייצר 201 כ"ס ו־45.1 קג"מ, לתיבה האוטומטית 8 הילוכים, וההנעה קדמית. בפועל, המיניוואן המגודל הזה (2.1 טון) צובר מהירות באופן יעיל ביותר, בעיקר בהאצות ביניים; המומנט המכובד מאפשר לקרניבל כישורי עקיפה יעילים מאוד תחת כל עומס. המנוע עצמו פועל באופן חלק, והוא מבודד היטב.
התיבה מביאה אותן תכונות חיוביות של פעולה חלקה, והיא מגיבה היטב לדרישת קיק דאון.
צריכת הדלק, בהינתן משקל הרכב והקצב המעט גבוה הייתה מצוינת: 12.5 ק"מ/ל'.
 
-
נוחות והתנהגות
כיאה לשוק היעד העיקרי, ארה"ב, כיול המתלים בבסיסו נוטה לצד הרך, אבל העסק עובד ממש טוב. ריסון המתלים טוב מאוד, וקרניבל מספק לנוסעים הספונים בו נוחות נסיעה טובה מאוד. על גלי כביש בין־עירוני, הוא מתנדנד מעט, אך לא באופן מוגזם. בידוד הרעשים מרשים אף הוא.
היכולת הדינמית שלו קרניבל טובה במובן זה שהיא מאפשר לו לנוע גם בכביש מפותל במהירות גבוהה ולעשות זאת ברמת ביטחון בהתאם. אולם להגה יש שטח מת והמשקל שלו קל מדי בכביש בין־עירוני.
 
-
תמורה למחיר
זהו רכב שמחירו אינו נמוך, וגם גרסתו הזולה יותר עולה רבע מיליון שקלים. בנוסף, אין לו אותה אופציה של הרחבת מעטפת השימוש אל מעבר לכביש ולתוך הטבע, כמו שיש לדגמי פנאי-שטח בממדים דומים. אבל הם מרווחים פחות ועולים יותר.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה EX 3.5 ליטר עם כ-270 יחידות.
אחריה גרסת פרימיום 3.2 ליטר דיזל עם כ-120 יחידות
 
-
מה חדש בקיה קרניבל 2021
תחילת שיווק הדגם החדש בארץ באפריל 2021.
-
סיכום
מוביל נוסעים מצוין.