קיה סיד 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ביולי 2021 המשפחתית הקומפקטית של קיה עברה מתיחת פנים. העדכון כולל את כל גרסאות המרכב המשווקות באירופה – האצ'בק, סטיישן ושוטינג-ברייק (סטיישן עם סיומת קופה, המשווקת תחת השם 'פרוסיד'.)
קיה סיד 2021 המחודשת זוכה לשורה ארוכה של שינויים קלים אך מורגשים בהופעתה החיצונית. במסגרת זאת, הסבכה, יחידות התאורה והפגוש עוצבו מחדש. מאחור פגוש בעיצוב מחודש ויחידות תאורה חדשות לגמרי ושונות מאוד מאלה שבהאצ'בק הנוכחית, ואילו בשתי גרסאות המרכב האחרות העדכון מתון יותר. התוצאה הכללית בעלת נוכחות בולטת יותר, במיוחד ברמת הגימור 'GT-ליין' בעלת ההופעה הספורטיבית.
בסביבת הנהג השינויים מתונים יותר. מסך המולטימדיה עודכן והוא גדול מקודמו (עד 10.25 אינץ') וכמובן תומך ב'אנדרואיד אוטו' ו'אפל קארפליי'. לוח מחוונים מוקרן עם מסך בגודל 12.3 אינץ' מוצע כאופציה. בנוסף בקיה מדווחים על שימוש נרחב יותר בחומרים רכים למגע.
המנועים ללא שינוי משמעותי, אך באחדים מהם מוטמע כאופציה מערך היברידי-מתון 48 וולט. סיד מוצעת כמו עד כה עם מנועי טורבו-בנזין בנפח של 1.0 ליטר ו-1.5 ליטר ברמות הספק בין 100 כ"ס לבין 160 כ"ס ובשידוך לתיבה ידנית (6 היל') או דו-מצמדית (7 היל'); זו משודכת לראשונה גם למנוע 1.0 ליטר. למנוע הדיזל, כעת עם מערך היברידי-מתון, אותו הספק כמקודם, 136 כ"ס. בנוסף לתיבה הדו-מצמדית הוא מוצע עם תיבה ידנית "חכמה" המסוגלת לנתק ולחבר את המצמד בעצמה.
גרסה היברידית-נטענת מוצעת בחלק מתצורות המרכב ועושה שימוש ביחידת ההנעה המוכרת מנירו: בנזין אטמוספרי 1.6 ליטר (105 כ"ס), מנוע חשמלי (60 כ"ס), תיבה דו-מצמדית (6 היל') לתפוקה משולבת של 141 כ"ס ו-17.3 קג"מ. סוללת 8.9 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה חשמלי מרבי של 57 ק"מ. כמו בעבר, בראש ההיצע גרסת GT החמימה; מנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר מייצר 204 כ"ס ו-27 קג"מ, גם כאן עם תיבה דו-מצמדית בעלת 7 הילוכים.
היצע מערכות הבטיחות שופר וכוללת כעת מערכת ניטור שטחים מתים אקטיבית (התרעה בלבד עד כה) ומערכת התרעה משופרת לערנות נהג, הכוללת איתות על תחילת נסיעה של הרכב מלפנים. שאר המערכות ללא שינוי: בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב נסיעה, בלימה אוטונומית ועוד.
הדגם המחודש צפוי להגיע לישראל בשנת המודל 2022.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה LX 1.5 ליטר טורבו עם כ-450 יחידות.
אחריה גרסת LX 1.4 ליטר טורבו עם כ-100 יחידות.
-
מה חדש בקיה סיד 2021
במרץ 2021 החל שיווק גרסה חדשה של קיה סיד סטיישן. בגרסה זו מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר וצמוד לו מערך היברידי מתון 48 וולט. יחידה חדשה זו מחליפה את מנוע הטורבו-בנזין 1.4 ליטר המוכר.
למנוע החדש 160 כ"ס והוא מאפשר למכונית להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-8.8 שניות; נתונים אלה טובים משמעותית מאלה של המנוע הפורש: 140 כ"ס ו-9.6 שניות בהתאמה. בנוסף, ניהול המנוע ותזמון ההצתה גם הם משופרים ביחס לאלה שב-1.4 ליטר, ונועדו לנתוני פליטה נקיים יותר.
מחיר קיה סיד 2021 עם מנוע ה-1.5 ל' התייקר במעט ביחס לגרסת ה-1.4 ליטר היוצאת.
כמו כן, מנוע ה-1.6 דיזל בסיד הרגילה צויד במערך היברידי מתון, והספקו עלה מ-115 כ"ס ל-136 כ"ס. הממיר הקטליטי הוחלף, לשיפור נתוני הזיהום. גרסה זו מוצעת עם תיבה ידנית 6 הילוכים, ומחירה עלה אף הוא במקצת ביחס לעבר.
-
סיכום