קיה פיקנטו 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד
-
רקע כללי
הדור השלישי של קיה פיקנטו, שנחשף בתחילת 2017, נכנס לנעליים גדולות במיוחד - אחרי שהדור הקודם לו זכה בארץ להצלחה עצומה.
על אף ההצהרות של קיה כי מדובר ברכב "חדש לחלוטין", הפיקנטו החדשה די דומה במידותיה לדגם הקודם - אם כי תא המטען דווקא גדול מבעבר ב-25%.
הקלף החזק של הפיקנטו החדשה הינו היצע מערכות הבטיחות האקטיביות, המוצעות כבר בגרסת הבסיס.
במאי 2020 הוצגה מתיחת הפנים לדגם. עיקר השינויים נוגע למנועים החדשים - 1.0 ל' 67 כ"ס, 1.2 ל' 84 כ"ס (היחיד המשווק בארץ) ו-1.0 ל' מוגדש עם 100 כ"ס - והתיבה האוטומטית הוחלפה ברובוטית חד-מצמדית.
הפיקנטו החדשה הושקה בישראל במרץ 2017, מתיחת הפנים של הדגם הגיעה בחודש מאי 2021.
-
עיצוב ונוכחות
מתיחת הפנים לא שינתה הרבה. פיקנטו החדשה נראית - ויזואלית - כמו עדכון של הדור הקודם, שכעת זוכה לנגיעות עיצוביות שמרעננות לה את ההופעה. מכונית נאה וחמודה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג בפיקנטו מזכירה כזו של מכוניות מסגמנט אחד למעלה. אין חלקי פח חשופים, החומרים ראויים, במרכז ישנו מסך מולטימדיה גדול למדי (8 אינץ') וברמות הגימור הגבוהות האבזור עשיר (בקרת אקלים, ריפוד דמוי עור למושבים) והתחושה הכללית מכובדת.
הנדסת האנוש טובה ולכך מצטרפת תנוחת נהיגה טובה למדי ומושבים נוחים. המרחב מאחור נאה ביחס למקובל בקטגוריה.
תא המטען נדיב בנפחו ביחס לממוצע בסגמנט - 255 ל' - אך סף ההטענה גבוה.
-
מנוע וביצועים
המנוע החדש - 1.2 ל', 84 כ"ס, 12 קג"מ - מציג נתונים דומים מאוד לאלה של המנוע היוצא. המנוע פועל באופן חלק ושש לטפס לסל"ד גבוה. התיבה החדשה - רובוטית חד-מצמדית עם 5 היל' - פחות מרשימה. כדי לעדן את פעולתה, העברות ההילוכים איטיות וזה פוגם באפקטיביות של חטיבת הכוח הזו. למרות הניסיון לעדן, העברות ההילוכים עדין מורגשות והתנועה לא חלקה דיה.
-
נוחות והתנהגות
כיול הבולמים נוקשה כבעבר, זה מוביל לנוחות נסיעה בינונית בעיר ומחוצה לה. בצד החיובי, הכיול הנוקשה מספק ריסון טוב בכביש גלי או במעבר על רצף שיבושים.
התנהגות הכביש טובה למדי וגם כאן הבולמים הנוקשים תורמים את חלקם.
רעשי הרוח והכביש בולטים כבר במהירויות נמוכות.
-
תמורה למחיר
פיקנטו מתומחרת באופן מקובל בסגמנט ומציעה מפרט אבזור ובטיחות עשירים למדי - כך שהתמורה טובה.
-
גרסאות ורמות גימור
בישראל הפיקנטו מוצעת רק עם יחידת כוח אחת: בנזין אטמוספרי, 1.2 ליטר שמפיק 84 כ"ס ומשודך לתיבה רובוטית חד-מצמדית עם חמישה הילוכים.
הפיקנטו משווקת בארבע רמות גימור: 'LX' שמיועדת לציי רכב, 'EX' מעליה, 'GT ליין' עם סממנים ספורטיביים, ורמת 'X ליין', עם סממני רכב פנאי.
רמת הגימור הבסיסית, LX, כוללת מולטימדיה "8, שקע USB, דיבורית בלוטות', שליטה מההגה, חישוקי "15 ועוד.
רמת גימור EX מוסיפה לרשימה בקרת אקלים דיגיטלית, ציפוי עור להגה ולידית ההילוכים, מפתח חכם, חיישני חניה מקוריים, שמשות כהות ועוד.
רמת X ליין כוללת בנוסף ריפוד דמוי עור וקיפול חשמלי למראות הצד, ואילו רמת GT ליין כוללת גם גג שמש חשמלי.
-
בטיחות
ארגון יורו NCAP, פרסם את תוצאות מבחני הריסוק של קיה פיקנטו ב-2017 והעניק למכונית ציון של 4 כוכבי בטיחות. מאז מאי 2020 המבחן מחמיר יותר בנוגע לפגיעת החזית ופגיעת הצד, וגם כולל בדיקת יעילות מערכות הבטיחות האקטיביות. במבחן החדש, האחות יונדאי i10 קיבלה ציון של 3 כוכבי בטיחות.
מפרט הבטיחות כולל תיקון סטייה מנתיב ובלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל.
-
צריכת דלק
הצד החיובי של יחידת הכוח המחודשת הוא צריכת הדלק, ובתוואי תובעני של מבחן דרכים הושג נתון מצוין של 16.3 ק"מ לליטר.
-
מה חדש בקיה פיקנטו 2024
ביולי 2023 קיה חשפה מתיחת פנים שנייה לפיקנטו; במהלך העדכון המכונית הקטנה זכתה לעיצוב חזית חדש ומרשים, בתוספת טכנולוגיה משופרת ומערכות בטיחות משודרגות - כולל אופציה לבקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על מרכז נתיב ועמעום אורות אוטומטי.
שיווק בישראל מתוכנן ל-2024. המחירים צפויים להתייקר במעט, כאשר בקוריאה הדגם המעודכן יקר ב-7 עד 8 אחוזים מקודמו.
-
סיכום
פיקנטו הייתה ונותרה אחת ממכוניות המיני הטובות בסביבה. חבל רק שהתיבה הרובוטית פוגמת בחבילה.