קיה ריו 2011-2014 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
קיה ריו הנוכחית, דור שלישי לסופרמיני הקוריאנית, הוצגה בתערוכת ז'נבה 2011 - וגם הפעם מדובר בפלטפורמה משותפת עם יונדאי i25.
העיצוב מודרני ונאה משמעותית מבעבר, עם סממנים מוכרים ("אף הטיגריס") והקפדה על פרטים.
גם תא הנוסעים עבר שדרוג מקיף ומעניק תחושה נעימה ואיכותית מבעבר.
ריו דור שלישי גדולה מקודמתה ומציעה מרווח משופר ואפקטיבי לנוסעים ולמטען, הן בגרסת ההאצ'בק (5 דל') והן בגרסת הסדאן (4 דל').
היצע המנועים בשוק המקומי מתחיל מיחידת ה-1.2 ל' (82 כ"ס) המשודכת לתיבה ידנית (5 היל'), דרך מנוע 1.4 ל' (109 כ"ס) ותיבה אוט' (4 היל') או ידנית (6 היל', עד תחילת 2015). מנוע דיזל בנפח 1.4 ל' (90 כ"ס) נוכח גם כן בהיצע, אך מכוון בעיקר לשוק המוניות המקומי.
-
עיצוב ונוכחות
הריו נראית טוב למדי, מודרנית ודינאמית מבעבר. יחד עם "אף הטיגריס" שבחזית, נוצר רושם חסון ומוצק מבעבר.
-
תא נוסעים ומטען
לתא הנוסעים מראה נעים אך כהה, אלא אם תבחרו בשילוב בין שחור לבז'.
 
איכות הפלסטיקה אינה מרשימה: בנקודות הקרובות לנהג היא רכה, אך רחוק יותר היא קשיחה וחלולה.
 
איכות הבנייה, לעומת זאת, מעולה. המרווח בסדר מלפנים כמו גם מאחור, תא המטען שימושי למדי.
-
מנוע וביצועים
מנועי ה-1.4 ו-1.2 ל' מייצרים ביצועים סבירים, אך צריך לאמץ אותם בשביל לקבל קצת מעבר, ואז יתקבל גם יותר רעש.
-
נוחות והתנהגות
הריו מעט נוקשה בעיר ומקפצת על שיבושים, אך התחושה מהודקת יותר ומזכירה את האופי הגרמני של פעם: נוקשה אבל לא מתרסק.
-
תמורה למחיר
למרות משא השנים, הריו עדיין מרגישה איכותית - הן במרכיבים והן באופי הנסיעה - ו-7 שנות האחריות עדיין חריגות לטובה בשוק הישראלי.
 
מצד שני, הריו אינה מציעה אבזור שופע (במיוחד בהיבט הבטיחותי) או ביצועים יוצאי דופן, מה שעלול לגרוע מהאטרקטיביות שלה ללקוח הפרטי.
 
גרסת ה-1.4 ל' הידנית (6 היל', רק במרכב סדאן) היא אחת העסקאות הטובות שהיו כאן.
-
סיכום
איכותית ושימושית. מומלצת, בעיקר בדגמים הידניים.