קיה סטוניק 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סטוניק נחת בישראל ביולי 2018 כאשר רשימת אבזור נכונה ומחיר תחרותי הציבו אותו כמתחרה בולט בסגמנט. בתחילת שנת 2019 הכתרנו אותו כ'אוטו השנה לשנת 2019' כזוכה בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים בתחרות אוטו השנה, כשבסוף השנה הוא ירשום הישג נוסף כשיהפוך לרכב הפנאי הקטן הנמכר ביותר בישראל. את שנת 2019 הוא המשיך ללא שינוי כלשהו.
הוא חולק פלטפורמה עם קיה ריו ולשניהם בסיס גלגלים זהה (258 ס"מ). שנה שעברה הנתון עוד נחשב ארוך, אבל כעת הפך לממוצע בקבוצה. גם שאר הממדים דומים לקבוצה: 414 ס"מ לאורך, 176 ס"מ לרוחב ו-152 ס"מ לגובה. נפח תא המטען עומד על 332 ל'.
הוא משווק בישראל עם שתי יחידות הנעה: בנזין-אטמוספרי, ארבעה צילינדרים, בנפח 1.4 ל' שמייצר 100 כ"ס ותיבה אוטומטית פלנטרית עם שישה הילוכים (בדיוק כמו בריו). ומנוע טורבו-בנזין, שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ל' שמייצר 120 כ"ס ומשודך לתיבה דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. בשני המקרים ההנעה היא קדמית.
כמו בעבר יש את אותן שלוש רמות אבזור, כשהבסיסית 'אורבן' מוצעת רק ב-1.4 ל', ושתי הרמות הנוספות, 'EX' ו'פרמיום' ב-1.0 ל' טורבו. כל גרסאות המנוע מציעות מערכות בטיחות מתקדמות אקטיביות מקוריות, וזכאיות ל-5 כוכבי בטיחות מטעם ארגון הבטיחות האירופאי EuroNcap. רשימות אבזור הנוחות והבטיחות מופיעות בדף הדגם של שנת 2018.
-
עיצוב ונוכחות
בקטגוריה הזו העיצוב מדבר – וכאן סטוניק פוגע בול. הוא משלב את הטוב מכל העולמות ומחבר מראה של רכב פנאי עם סממנים ספורטיבי.
-
תא נוסעים ומטען
צג המולטימדיה המקורי נראה פשוט והפלסטיקה קשיחה ולא איכותית, גם כשמודבר בדיפון הדלתות. מנגד ברמת האבזור הגבוהה יש המון אבזור והצביעה הצבעונית מאוד מוסיפה. תנוחת הנהיגה טובה, אך נמוכה יחסית ודומה לרכב "רגיל". קיה סטוניק 2019 מציע מרחב ממוצע מלפנים ומאחור ותא מטען קטן ביחס למתחרים.
-
מנוע וביצועים
עם מנוע הטורבו (1.0 ל', 120 כ“ס) הביצועים של קיה סטוניק טובים. לתיבה פעולה מעודנת שמקנה לה יתרון בתנועה עירונית, וחיסרון כשדורשים כוח מיידי.
יחידת ה-1.4 ל' לא מרשימה. המנוע רועש בסל"ד גבוה והתיבה האיטית שגם מכוילת לחיסכון, לא מאפשרת למנוע להגיע לרוצעת כוח משכנעת.
צריכת הדלק ממוצעת בשתי הגרסאות.
 
-
נוחות והתנהגות
התחושה נוקשה, במיוחד במהירות נמוכה עם שיבושים גדולים או חדים, אבל קיה סטוניק 2019 תמיד מצליח לספוג משהו מהשיבוש, כך שנוחות הנסיעה סבירה. רעש הכביש בולט.
הכיול הקשיח יחסית, והגובה הנמוך ביחס לכלים מסוגו, מספקים לסטוניק התנהגות כביש טובה מאוד.
 
-
תמורה למחיר
המחיר מציב אותו במרכז החם של הקטגוריה ובטווח מחירים רחב. גרסת ה-1.4 ל' מציגה תמורה חלשה, בעיקר כי פער המחיר לגרסת הטורבו קטן. הטורבו מציעה תמורה מצוינת.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה EX 1 ליטר טורבו עם כ-3100 יחידות.
אחריה גרסת אורבן 1.4 ליטר עם כ-1500 יחידות.
 
-
סיכום
נבחר כ'אוטו השנה' בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים. זה אומר הכל.