קיה סטוניק 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סטוניק הוא רכב פנאי קטן (B-SUV) ראשון של היצרנית הקוריאנית. הוא נחשף ב-2017 ולישראל הגיע ביולי 2018. מאז, הפסיק לעבור מתיחת פנים שעלתה לישראל ב-2020 כשהעדכון לשנה זו נוגע להוספת רמת גימור, 'אורבן פלוס'.
רמת הגימור החדשה 'אורבן פלוס', מוצעת רק עם מנוע ה-1.4 ליטר ועשירה מרמות הגימור 'אורבן ו-LX' שהיו עד עתה. לזו חישוקי "17 במקום חישוקי "15, ותוספות של פנסי ערפל, מפתח חכם, ריפוד דמוי עור, שמשות כהות. בנוסף, רמת גימור זו מוצעת גם בצביעה דו-גונית בתוספת תשלום.
סטוניק חולק עם קיה ריו אותה פלטפורמה, מציע בסיס גלגלים זהה (258 ס"מ) וממדים גדולים מעט יותר. הוא מוצע בישראל עם שני מנועים: טורבו-בנזין בנפח 1.0 ל', 3 צילינדרים, 100 כ"ס ומנוע ה-1.4 ל' אטמוספרי, גם הוא מציע 100 כ"ס. כל המנועים משודכים לתיבה אוטומטית. במקרה של מנוע הטורבו לתיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים ובמקרה של המנוע האטמוספרי לתיבה פלנטרית על 6 הילוכים. בשני המקרים ההנעה קדמית.
לכל יחידת כוח יש 3 רמות גימור מעט שונות.
-
עיצוב ונוכחות
הוא יחסית נמוך לקטגוריה (152 ס"מ), אבל בזכות זה, ואלמנטים נוספים, נוצר מראה שרירי יותר, כמעט שיקי לרכב פנאי קטן. ברמת GT ליין הוא נראה קרבי עוד יותר.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג עשויה היטב ונאה למראה, איכות החומרים והגימור ראויים, למעט דיפוני הדלתות. צג המולטימדיה נוח, ובכלל הנדסת האנוש טובה ומוצלחת.
הכניסה פנימה אינה נוחה במיוחד בגלל משקוף נמוך. תנוחת הנהיגה טובה, כך גם שדה הראייה, אך מושב הנהג פחות מוצלח. המרחב מאחור סביר, אבל דגמים רבים בקטגוריה מרווחים ממנו. תא המטען קטן מהממוצע בסגמנט.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.0 ל' טורבו (100 כ"ס). מציע ביצועים טובים בעיר, וביצועים סבירים בשאר מתארי הדרך. התיבה מעט איטית בהורדות הילוכים, אבל סה"כ מתפקדת היטב. צריכת הדלק ממוצעת לקטגוריה, ובמבחן עמדה על 10.8 ק"מ לליטר.
מנוע 1.4 ל' אטמוספרי חלש, וכדי למצות את כוחו יש לעלות מעבר ל-3000 סל"ד, אבל אז הוא רועש. התיבה טובה סה"כ אבל גם היא איטית בהורדת הילוכים. גם בגרסה זו צריכת הדלק ממוצעת לקטגוריה.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר בינונית בגלל כיול מתלים נוקשה ומהלך קצר, ושיבושים גדולים עלולים להוביל לחבטה של ממש. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת משמעותית, והכיול הנוקשה מוסיף לריסון טוב של המרכב. בידוד הרעשים ממש לא מוצלח.
היכולת הדינמית טובה ביחס לדגמים אחרים בסגמנט גם לכשעצמה, והרכב מתנהל היטב בפיתולים, גם תחת עומס. סטוניק מוצלח למדי גם בנסיעה בשבילים.
 
-
תמורה למחיר
סטוניק הוא רכב פנאי קטן שאינו נוח במיוחד בעיר, וגם לא מהמרווחים בסגמנט, אך הופעתו נאה, היכולת הדינמית שלו טובה ומפרט הבטיחות שלו עשיר. הוא סה"כ מציעה חבילה טובה, בעיקר בגרסת ה-1.4 ליטר הבסיסית בגלל מחירה הנגיש.
-
בטיחות
מפרט הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה עם שמירה על מרכז נתיב, מערכת התרעה על שכחת ילד, 6 כריות אוויר ועוד. סטוניק נבדק במבחן הריסון של יורו NCAP ב-2017 וקיבל חמישה כוכבי בטיחות.
-
מה חדש בקיה סטוניק 2022
בסוף נובמבר נוספה רמת גימור חדשה, 'אורבן פלוס', שמוצעת רק עם מנוע ה-1.4 ליטר. כעת יש 3 רמות גימור לכל גרסת מנוע. רמת 'אורבן פלוס', עשירה מרמות הגימור 'אורבן ו-LX' שהיו עד עתה, ומציעה חישוקי "17 במקום חישוקי "15, ותוספות של פנסי ערפל, מפתח חכם, ריפוד דמוי עור, שמשות כהות. בנוסף, רמת גימור זו מוצעת גם בצביעה דו-גונית בתוספת תשלום.
-
סיכום
החבילה שלו כבר פחות תחרותית מבעבר לאור המתחרים הרבים שהצטרפו לסגמנט, אבל היא עדיין טובה.