פיג'ו 3008 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
פיג'ו קצת איחרה למסיבת רכבי הפנאי של העשור האחרון. רכב הפנאי הקומפקטי הראשון (4007, בשנת 2007) היה למעשה מיצובישי אאוטלנדר בתחפושת, וכאשר ה-3008 הראשון ראה אור שנה מאוחר יותר, הוא נראה יותר שילוב של סטיישן ומיניוואן מאשר רכב פנאי מעורר השראה.
הדור השני, שהוצג ב-2016, היה כבר סיפור אחר לגמרי, והעיצוב המקורי והדרמטי העניק ל-3008 מקדם הופעה ייחודי, שהושלם על-ידי סביבת נהג מקורית. אותו דור שני שווק בישראל מסוף אותה שנה, הצליח בישראל היטב, למרות שנמכר במחיר גבוה מזה של מתחרים רבים בגלל המנוע: 1.6 ליטר טורבו חזק (165 כ"ס), בגרסה יקרה מהמקובל.
הסוגיה הזו נפתרה בסוף 2018, כאשר הצטרפה להיצע גרסת טורבו-בנזין תחרותית בנפח 1.2 ליטר (130 כ״ס), בשידוך לתיבת 8 הילוכים חריגה בקטגוריה.
-
עיצוב ונוכחות
למרות שעברו שנתיים מאז שהושק כאן, ה-3008 נראה אחד הכלים המודרניים והיותר מיוחדים בתחום.
-
תא נוסעים ומטען
לא נרשמו שינויים גם בסביבת הנהג. ל-3008 סביבת נהג i-קוקפיט של פיג'ו, המאופיינת בהגה קטן ונמוך הממוקם מתחת למערך המחוונים, ודורשת הסתגלות. עם זאת, היא עדיין נראית מקורית ומודרנית ויוצרת אווירה כמעט יוקרתית.
המולטימדיה יכולה לתקשר בעברית, מאפשרת הטמעת אפליקציית ווייז וממשקי אפל קארפליי. התפעול כרגיל קצת סבוך, מכיוון שרוב הפונקציות ברכב נשלטות דרך הצג, והתצוגה הגרפית מתחילה להתיישן.
מאחור, מרווח הרגליים טוב, ומרווח הראש ברמת גימור ׳פרמיום' מעט מוגבל בגלל גג הזכוכית. תא המטען גדול ונוח.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.2 ליטר רועש מעט בטורים נמוכים, והדבר מורגש בייחוד במהירויות עירוניות, מאידך, הרעידות שפגשנו בעבר בהאטות או זחילות במנועי ה-1.2 הקודמים אינן מורגשות כאן.
הביצועים מספקים ותיבת 8 ההילוכים מתפקדת היטב, זריזה למדי בתגובותיה וחלקה לרוב. צריכת הדלק מצוינת.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בפיג׳ו 3008 2018 טובה למדי, ועדין שברי כביש ופגמים קטנים מורגשים מדי, הדבר בולט בייחוד בעיר אך מורגש גם מחוצה לה. רעשי הרוח מורגשים מדי בשיוט.
ל-3008 התנהגות טובה ובזכות תנוחת הנהיגה הייחודית וההגה הקטן נוצרת תחושה דינאמית. הרכב ממשיך להפגין יכולת טובה בכבישים מפותלים, יחד עם תגובה נחושה להעברות משקל ולהפניית ההגה. הבלמים טובים.
 
-
תמורה למחיר
ל-3008 ברמת הגימור 'אקטיב' חבילה מצוינת בה לא חסר כמעט דבר, למעט תיקון סטייה מנתיב. כאשר המחירים של חלק מהמתחרים הפופולריים מתייקרים, ה-3008 בגרסתו החדשה נראה מושך מתמיד. גרסה זו, ברמת הגימור 'פרמיום' מציעה אף היא מערך תכונות טובות, אך מחירה והפער בינה לבין הזולה יותר, עושה אותה פחות מושכת.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה אקטיב 1.6 ליטר דיזל עם כ-1800 יחידות.
אחריה גרסת אקטיב 1.6 ליטר טורבו עם כ-1000 יחידות.
 
-
מה חדש בפיג'ו 3008 2018
לקראת סוף השנה החל שיווק ה-3008 עם שלושה מנועים חדשים: טורבו-דיזל 1.5 ליטר (130 כ״ס), טורבו בנזין 1.2 ליטר (130 כ״ס) וגרסה מחוזקת למנוע ה-1.6 ליטר טורבו בנזין, עם 180 כ״ס. שלושתן שודכו לתיבת 8 הילוכים אוטומטית.
-
סיכום
פיג׳ו 3008 2018 הוא מרכבי הפנאי הקומפקטיים הטובים ביותר, וגרסת 1.2 ליטר לא פוגעת ברושם, וגם היא מציעה אותה אווירה מודרנית ועשירה. למרות ההספק הנמוך יותר ביחס למה שמעניקים המנועים הגדולים והחזקים יותר, המנוע הקטן עם התיבה האוטומטית החדשה מציע ביצועים טובים, ומוסיף מקדם חיסכון נאה.