אודי Q3 ספורטבק 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2020 נחת בארץ אודי Q3 ספורטבק, רכב פנאי קופה עם גג נמוך ומשתפל על בסיס ה-Q3.
כמו הדגם הרגיל, הספורטבק מגיע בגרסת "35" עם מנוע 1.5 ליטר טורבו, 150 כ"ס, שמשודך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית.
ב-2021 החל שיווקן של גרסאות חדשות עם מנוע הטורבו-בנזין 2.0 ליטר המוכר בשתי גרסאות הספק:
גרסת 40 TFSI מפיקה 190 כ"ס ו-32.6 קג"מ. לגרסה הבכירה, 45 TFSI, הספק של 245 כ"ס ומומנט של 37.7 קג"מ.
בשתיהן תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים והנעה כפולה.
לספורטבק מחוונים מוקרנים, מערכת מולטימדיה עם מסך "8.8, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור, ריפוד משולב עור, מושב נהג חשמלי וחבילת תאורה פנימית. חיצונית יש חישוקי "18, תאורת לד וחלון גג פנורמי. בתחום הבטיחות גרסת הבסיס מצוידת בבלימת חירום אוטונומית והתרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי.
היבואנית מציעה גם חבילת "קומפורט" שכוללת מפתח חכם, דלת תא מטען חשמלית וחיישני חנייה היקפיים עם חיווי במחוונים. חבילת "טק" מוסיפה מצלמה אחורית, מושב נוסע חשמלי, בקרת שיוט אדפטיבית וניטור שטחים מתים.
גרסאות ה-2.0 ל' מוצעות ברמת גימור אחת מצוידת למדי – 'S-ליין'. בשתיהן חישוקי "19, כניסה והנעה ללא מפתח, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושב הנהג, ריפוד עור למושבים ועוד.
גרסה 45 מוסיפה לאבזור תפעול חשמלי למושב הנוסע וזיכרונות, משטח טעינה אלחוטי ומערכת שמע מבית B&O.
-
עיצוב ונוכחות
אודי Q3 ספורטבק משלב היטב בין הופעת הפנאי-יוקרתי מלפנים לספורט-אלגנט הנובע ממבנה הקופה מאחור. התוצאה מוצלחת והרמונית מהמקובל ברכבי פנאי-קופה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג זהה לזו של Q3. עיצובה אלגנטי ומתקדם, החומרים איכותיים, וכך גם ההרכבה והגימור.
מערכת המולטימדיה לא תומכת לחלוטין בעברית, אבל יש קישוריות לאנדרואיד ואפל.
המרחב מלפנים סביר בלבד, בעיקר בגלל קונסולה מרכזית רחבה וידית אחיזה בולטת בדלת. המושבים לא מוצלחים וקשה למצוא תנוחת נהיגה נוחה לאורך זמן.
בשורה השניה המרחב טוב למדי, למעט מרווח הראש שנפגע מקו הגג המשתפל.
תא המטען גדול (530 ל') ושימושי.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ליטר מפיק 150 כ“ס ו-25.5 קג“מ, ושילוב זה יותר מאשר מספק בכל תוואי נהיגה רגיל; בעלייה או בעקיפה, המנוע נדרש למאמץ גדול, והופך רועש. כרגיל בתיבות כפולות מצמד, במהירויות זחילה התיבה עשויה לפעול באופן מעט קופצני.
גרסאות ה-2.0 ליטר טרם נבחנו.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה סבירה בעיר, טובה יותר מחוצה לה, אך בשום מצב לא מצטיינת.
רמת בידוד הרעשים מקובלת לקטגוריה. התנהגות הכביש של גרסת 35 טובה, אפילו מהנה ביחס לסטנדרט בסגמנט.
-
תמורה למחיר
על רקע המחיר של גרסת 35, בולט האבזור שאינו עשיר מספיק - גם ובעיקר בתחום הבטיחותי. גרסת 40 יקרה ממנה באחוזים בודדים ומציעה מנוע חזק יותר ואבזור משודרג - והנה מומלצת יותר.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק הממוצעת במבחן עמדה על 10.2 ק“מ לליטר, ובשיוט נינוח הגיעה לכמעט 16 ק“מ/ל'.
-
מה חדש באודי Q3 ספורטבק 2022
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2022.
-
סיכום
רכב פנאי אופנתי ומוצלח - אך יקר.