אודי Q3 ספורטבק 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ביולי 2019 חשפה אודי את ה-Q3 ספורטבק, שהגיע לישראל בתחילת 2020. הספורטבק הוא רכב פנאי קופה, שילוב בין המרכב המוגבה לבין מבנה גג נמוך ומשתפל לאחור שמאפיין מכוניות קופה מסורתיות.
ה-Q3 ספורטבק ארוך מגרסת ההאצ'בק בשני ס"מ (450), צר בשניים (184) ונמוך בחמישה ס"מ - 157 לעומת 162 ס"מ בדגם הרגיל. בסיס הגלגלים (268 ס"מ) ונפח תא המטען (530 ליטר) זהים לאחיו לפלטפורמה. הספורטבק גם יחלוק מנועים ותיבות הילוכים עם אחיו הרגיל.
כמו הדגם הרגיל, הספורטבק מגיע בגרסת "35" עם מנוע 1.5 ליטר טורבו, 150 כ"ס, שמשודך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית. גרסאות ה-"40" וה-״45״ החזקות יותר (2.0 ליטר, 190 כ"ס או 245 כ״ס, בהתאמה) מוצעות בישראל רק החל משנת הדגם 2021.
בדומה לגרסת ההאצ'בק הרגילה, לספורטבק מחוונים מוקרנים, מערכת מולטימדיה עם מסך "8.8, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור, ריפוד משולב עור, מושב נהג חשמלי וחבילת תאורה פנימית. חיצונית יש חישוקי "18, תאורת לד וחלון גג פנורמי. בתחום הבטיחות גרסת הבסיס מצוידת בבלימת חירום אוטונומית והתרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי.
היבואנית מציעה גם חבילת "קומפורט" שכוללת מפתח חכם, דלת תא מטען חשמלית וחיישני חנייה היקפיים עם חיווי במחוונים. חבילת "טק" מוסיפה מצלמה אחורית, מושב נוסע חשמלי, בקרת שיוט אדפטיבית וניטור שטחים מתים.
-
עיצוב ונוכחות
לאודי Q3 ספורטבק 2020, עיצוב מוחצן מזה של הדגם הקודם והוא זוויתי יותר בקווי המתאר שלו, ונפוח במקומות אסטרטגיים. החלק האחורי, שנראה לא-במקום בדגמי פנאי קופה רבים, משתלב כאן היטב בקווים הכלליים ותורם ליצירת מראה הרמוני ומושך. התוצאה נאה מאוד.
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב הבסיסי של סביבת הנהג בדגמי אודי הגדולים מככב גם ב-Q3 הקומפקטי. עם זאת, נעשו התאמות, כמו למשל המסך האחראי על תפעול המיזוג, אשר הוחלף בפנל פקדים שגרתי ופשוט יותר. ועדיין, למרות ההתאמות, התוצאה הסופית מרשימה, עדכנית ומודרנית למראה.
המרחב מלפנים סביר בלבד, בעיקר בגלל קונסולה מרכזית רחבה וידית אחיזה בולטת בדלת. המושבים לא מוצלחים וקשה למצוא תנוחת נהיגה נוחה לאורך זמן. מאחור לשני נוסעים מרווח ברכיים נאה, אך מרחב הראש נפגע ביחס לגרסה הרגילה בגלל הגג המשתפל. תא המטען מציע נפח נדיב ונוחות הטענה טובה.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ליטר מפיק 150 כ“ס ו-25.5 קג“מ, ושילוב זה יותר מאשר מספק בכל תוואי נהיגה רגיל; בעלייה או בעקיפה, המנוע נדרש למאמץ גדול, והופך רועש. כרגיל בתיבות כפולות מצמד, במהירויות זחילה התיבה עשויה לפעול באופן מעט קופצני.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר סבירה בלבד במהירות נמוכה. גם בכבישים בין-עירוניים נוחות הנסיעה אינה מצטיינת, אך היא מספקת. רעשי הכביש נשמעים כבר במהירויות נמוכות יחסית בכביש הבין-עירוני ורעשי רוח מרימים ראש בשיוט מהיר. לעיתים נשמעים גם רעשי מתלים.
היכולת הדינמית טובה – אמנם ההגה קל וחד מדי, מה שעשוי להפריע גם בשיוט – אך זוויות הגלגול צנועות, האחיזה גבוהה והרכב משנה כיוון באופן מיידי בפיתולים. גם הבלמים מצוינים.
-
תמורה למחיר
על רקע המחיר של גרסת הבסיס, בולט האבזור שאינו עשיר מספיק - גם ובעיקר בתחום הבטיחותי.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק הממוצעת במבחן עמדה על 10.2 ק“מ לליטר, ובשיוט נינוח הגיעה לכמעט 16 ק“מ/ל'.
-
מה חדש באודי Q3 ספורטבק 2020
תחילת שיווק בישראל בפברואר 2020. בחו״ל הוצגה גרסת RS Q3 ספורטיבית.
-
סיכום
אודי Q3 ספורטבק 2020 הוא רכב פנאי מעוצב ואופנתי, שמציע יכולות נאות ברוב תחומי הנהיגה והנסיעה - אבל במחיר הזה אנחנו מצפים ליותר.