רנו קפצ'ור 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2020 החל שיווקו בישראל של הדור השני של רנו קפצ'ור, רכב הפנאי הקטן (B-SUV) של היצרנית.
בתחילת הדרך שווק הקפצ'ור רק עם מנוע טורבו-בנזין 1.3 ליטר, בשתי רמות הספק, משודך לתיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים.
בתחילת 2023 נחתה בארץ הגרסה ההיברידית של הקפצ'ור, הנקראת E-טק, ועושה שימוש באותה חטיבת כוח היברידית ייחודית המשרתת גם את ניסאן ג'וק ורנו ארקנה.
בגרסה היברידית זו מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ליטר ושני מנועים חשמליים – לתפוקה כוללת של 143 כ"ס. למנוע הבנזין משודכת תיבה בת ארבעה הילוכים, ואילו למנוע החשמלי תיבה אוטומטית בת שני הילוכים.
לפי רנו, הרכב יכול לנוע בעיר עד 80% מהזמן באמצעות המנוע החשמלי, למרות סוללה קטנה של 1.2 קוט"ש.
נפח תא המטען 326 ליטרים, קטן ב-114 ליטרים מאשר בגרסת הטורבו, ומשקל הרכב 1436 ק"ג, כבד ב-121 ק"ג בהשוואה אליה.
-
עיצוב ונוכחות
עיצוב קפצ'ור המקורי היה מוצלח, וברנו בחרו להמשיך בקו דומה. הדור חדש גדול מקודמו והוא אלגנטי ממנו.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג עדכני והאיכות טובה; במרכז סביבת הנהג צג מולטימדיה אנכי ומרשים, אבל תפעול המערכות דורש הסתגלות ארוכה.
המושבים הנאים נוחים תחילה, אך בנסיעות ארוכות מורגש חסרונה של תמיכה מספקת לגב התחתון. נדרש זמן כדי לקבוע תנוחת נהיגה טובה, ומרווח הראש מלפנים מצומצם.
מאחור המרחב טוב, גם אם אינו פורץ גבולות בקטגוריה. ניתן להזיז את הספסל קדימה/אחורה, יש פתחי מיזוג ושקעי USB. תא המטען גדול (422-536 ליטרים לפי מיקום המושב) עשוי היטב, ובעל רצפה כפולה.
-
מנוע וביצועים
בחנו רק את גרסת הטורבו-בנזין, ומנוע ה-1.3 ליטר מייצר בגרסה שנבחנה (לפני העדכון) 154 כ"ס ונתונים מרשימים. גם בפועל הביצועים טובים, גם ביכולות העקיפה וגם תחת עומס של עליות.
דווקא בעיר יחידת הכוח אינה רהוטה; פעולת המצערת אינה חדה כנדרש בהתנהלות רגילה. יחד עם השהיה בתגובת התיבה והמנוע, פעולת חטיבת הכוח אינה זורמת והתגובות שלה אינן מדויקות. תכונות אלה מפריעות בעיקר בתמרונים עדינים (פקקים, חניות).
-
נוחות והתנהגות
בנסיעה עירונית, הקפצ'ור נוח למדי, אולם כיול נוקשה למתלים גורם לכך שהקפצ'ור מתקשה לסנן פגמים בינוניים וגדולים. נוחות הנסיעה מחוץ לעיר משתפרת. רעשי הרוח בולטים, אלה של הכביש פחות.
אותו כיול נוקשה יחסית משתלם כאשר מדובר בריסון תנודות המרכב בפניות, ובהיענות נחושה לפקודות היגוי חדות. עם זאת, שפע הכוח שעובר לגלגלים הקדמיים עלול לגרור לוחמת הגה מפתיעה. הבלמים אינם מגיבים בחדות לדוושה אבל שומרים על יכולת גם תחת עומס.
-
תמורה למחיר
הקפצ׳ור צובר נקודות בזכות העיצוב החיצוני המושך, סביבת הנהג ותא הנוסעים המזמינים, האבזור העשיר, הביצועים המצוינים – ומחירו בהחלט תחרותי.
-
גרסאות ורמות גימור
רנו קפצ'ור 2023 מוצע בישראל בשתי גרסאות – 1.3 ל', טורבו, 140 כ"ס, או היברידית, 1.6 ל', 143 כ"ס – ובשלוש רמות גימור.
לגרסת הטורבו-בנזין ביצועים טובים יותר, להיברידית צריכת דלק עדיפה. בנוסף, להיברידית תא מטען קטן יותר העומד על 326 ל' (114 ל' פחות).
רמת 'אינטנס' כוללת תאורת לד, חישוקי "17, מפתח חכם, מולטימדיה עם צג "7, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים ועוד.
'אקזקיוטיב' מוסיפה תאורת לד אדפטיבית, חישוקי "18, ריפוד משולב דמוי עור, גימור פנימי מהודר יותר, תאורת אווירה.
'אדישן 1' מוסיפה גג שמש ועוד.
-
בטיחות
רנו קפצ'ור נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2019 וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם ציונים של 96% בהגנה על מבוגרים, 83% בהגנה על ילדים, 75% בהגנה על הולכי רגל ו-74% במערכות בטיחות.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל: מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק בגרסת הטורבו-בנזין מצוינת: ביום מבחן מאומץ נרשמו 12.8 ק"מ/ל'.
-
מה חדש ברנו קפצ'ור 2023
בינואר 2023 החל שיווק הגרסה ההיברידית של רנו קפצ'ור. לגרסה זו יחידת הנעה בהספק כולל של 143 כ"ס, תיבת הילוכים במבנה ייחודי ולפי היצרנית צריכת הדלק נמוכה בכ-29%.
-
סיכום
 
מרכבי הפנאי המוצלחים והבולטים בקטגוריה.