סובארו XV 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ביוני 2020 הודיעה סובארו כי היא מרעננת את ה-XV עם מנוע חדש וקצת קוסמטיקה. הרכב המחודש, שמשווק בארה"ב תחת השם "קרוסטרק" (Crosstrek), שם שאומץ גם בחלק מהגרסאות בישראל, נחת בארץ לקראת שנת הדגם 2021.
במסגרת מתיחת הפנים, הדגם יציע חרטום מעודכן שכולל סבכה קדמית בעיצוב חדש, פגוש שונה עם בתי פנסי ערפל שונים ורמת גימור חדשה, "ספורט". זו האחרונה תיוחד בעיקר בחלקי מרכב כהים (סבכה, מראות, תגים וחישוקי "17).
באמריקה ה-XV שווק עד עתה רק עם מנוע ה-2.0 ליטר, ועתה יצטרף למבחר מנוע 2.5 ליטר חדש היישר מהפורסטר. מנוע זה מפיק 182 כ"ס ו-24.4 קג"מ, לעומת 152 כ"ס ו-20 קג"מ בגרסת ה-2.0 ליטר. אולם לצערנו, מנוע ה-2.5 לא ישווק בישראל לפי שעה.
בין השינויים שכן הגיעו לארץ: מערכת הבטיחות EyeSight כוללת כעת בקרת סטייה מנתיב אקטיבית ושמירה על מרכז נתיב הנסיעה, ומערכת X-MODE כוללת מעתה שני מצבים לבחירה (לנסיעה בבוץ או בשבילי עפר) במקום מצב אחד בדגם היוצא.
סובארו XV 2021 בגרסת 2.0 ליטר כוללת כעת רמת גימור בסיסית חדשה בשם ׳קרוסטרק סטייל׳, במחיר מוזל, בעוד ששתי רמות הגימור הבכירות התייקרו במעט.
-
עיצוב ונוכחות
מבחינת עיצוב מזכיר מאוד ה-XV את האימפרזה עליה הוא מבוסס, עם מראה אופנתי יותר תודות לאיפור השטח ולהגבהה. זה אומר שהעיצוב לא בולט או נראה באמת כמו רכב פנאי - אבל יש לו קסם שמזכיר קצת מכונית ראלי שרירית ודחוסה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נאה אך לא מתבלטת. דיפוני העור רכים והתפירה הכתומה ברמות הגימור הגבוהות מוסיפים לאווירה, אך מצד שני, יש לא מעט פקדים ולחצנים פחות איכותיים לתחושה, לא מעט פלסטיק קשיח וגם כמה פספוסים בהרכבה.
מאחור המרחב מפתיע ביחס לגודל הרכב, מרווח הברכיים מצוין, ויש המון מקום מתחת למושבים. מנהרת ההינע המפריעה לנוסע במרכז ומרווח הראש שהוא סביר בלבד לגבוהים פוגמים בתוצאה הסופית. תא המטען צנוע במיוחד, ונפחו 345 ליטר, נתון אופייני לדגמי סופרמיני.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הבוקסר — 2.0 ליטר, אטמוספרי - מייצר ביצועים סבירים, אפילו מספקים, אבל לא הרבה מעבר לכך. כדי להעניק את מה שיש לו, המנוע צריך לפעול בסל“ד גבוה, ואז הוא רועש מאוד. התיבה רציפה, וגם היא אחראית לאופי הפעולה של המנוע שמבלה הרבה בטורים גבוהים.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה רוב הזמן - ריסון תנודות המרכב לא אידאלי אך שיכוך המהמורות מאוזן ומוצלח. בחוויה פוגע בידוד רעשים לקוי - רוח וכביש - כבר ממהירות נמוכה למדי.
בפניות מייצר ה-XV זוויות גלגול מורגשות. התחושה הראשונית אינה מבטיחה הרבה בתחום הדינמי, אלא שההנעה הכפולה מחלקת את הכוח היטב ולרכב התנהגות כביש טובה ויכולת משיכה גבוהה ביציאה מפניות. הבלמים אינם יוצרים תחושת נשיכה מורגשת, גם כאשר לוחצים על הדוושה בעוצמה.
נקודת ייחוד גדולה של ה-XV היא כאמור בשטח. שם תמצאו מערכת הנעה כפולה קבועה יעילה ומצבי נהיגת שטח שמסייעים - יחד עם מרווח גחון מרשים - לכושר נסיעה הרחק מהשביל הכבוש.
 
-
תמורה למחיר
מחירו של ה-XV ממוצע בקטגוריה, ובאותו כסף ניתן למצוא רכבי פנאי מאובזרים ומהירים יותר ממנו, אבל אין במחיר הזה רכב פנאי אוטומטי שיתן יכולת שטח עדיפה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה קרוסטטייל 2 ליטר עם כ-1000 יחידות.
אחריה גרסת קרוסטרק 2 ליטר עם כ-800 יחידות.
 
-
מה חדש בסובארו XV 2021
תחילת שיווק גרסה מעודכנת בנובמבר 2020.
-
סיכום
סובארו XV 2021 מציע יכולת שטח מרשימה, אופי ייחודי ועיצוב שלא מנקר עיניים. מנגד בידוד הרעשים לוקה בחסר, תא המטען קטן והביצועים לא מלהיבים. למשפחות קטנות שחולמות על טיול שבילים פלוס מדי פעם, ה-XV הוא גם כמעט הרכב היחיד שכדאי לשקול בטווח המחיר.