טויוטה אוריס 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ביולי 2015 השיקה טויוטה בישראל את האוריס המחודשת, אשר נחשפה כבר בתחילת מרץ בתערוכת ז'נבה. האוריס קיבלה חזית חדשה ובולטת יותר התואמת את הקו הנוכחי של טויוטה, כאשר מאחור עברה עדכון קל יותר, והפגושים החדשים האריכו את המרכב (3.5 ס"מ).
האוריס עברה טיפול במערך המתלים ובהיגוי, ושופרו בידוד הרעשים ואיכות החומרים בתא, לטענת טויוטה. לוח המחוונים עודכן, וכולל עכשיו צג צבעוני בגודל "4.2. גם מערכת המולטימדיה עודכנה ל"טויוטה טאץ' 2" (צג מגע בגודל "7) והיא כוללת דיבורית בלוטות'. רמת האבזור נותרה דומה לעבר והמחירים לא השתנו.
-
עיצוב ונוכחות
כהרגלה בקודש, טויוטה לא התפרעה במתיחת הפנים ורק דאגה לעדכונים קלים בעיצוב החיצוני של האוריס, כך שיתאים לקו הדגמים הנוכחי שלה. התוצאה הכללית בהחלט עדכנית בהרבה מזו היוצאת. יחידות התאורה החדשות מלפנים ומאחור, ותאורת הלד מביאים לתוצאה נאה ונעימה לעין.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים עבר עדכון משמעותי, וחומרי הדיפון שופרו והם רכים ונעימים יותר למגע. גם גלגל ההגה עודכן קלות ולוח המחוונים זכה לצג צבעוני חדש ונאה שמוסיף לאווירה.
הקונסולה המרכזית בעלת המבנה האנכי עברה טיפול מקיף שמקנה לה מראה מעט "הייטקי". את מקום הכפתורים הגדולים והמגושמים תופסת מערכת מולטימדיה הכוללת מסך נקי מכפתורים וסידור מחודש לכפתורי מערכת המיזוג. חבל רק שהתפעול אינו אינטואיטיבי מספיק ודרש הפניית מבט לכל פעולה, ואילו המסך סבל מהשתקפות כמעט בכל שלב של היום.
 
המרחב לנוסעים מלפנים נדיב. גם מאחור המצב טוב, למעט קרבה מסוימת לראש כשמדובר בנוסעים גבוהים; זאת לפחות בגרסת המבחן שצוידה בגג הפנורמי האופציונאלי. תא המטען גדול ובעל מבנה רבוע ויעיל והוא משלש את נפחו (וקצת יותר) עם קיפול המושבים.
 
-
מנוע וביצועים
טויוטה אוריס 2015 סטיישן מצוידת ביחידה ההיברידית המוכרת של טויוטה – מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר (99 כ"ס, ו-14.5 קג"מ) ומנוע חשמלי (80 כ"ס, 21.1 קג"מ) המביאים להספק משולב שעומד על 136 כ"ס. הביצועים דומים למה שמעניק מנוע 1.6 ליטר אטמוספרי טוב, וכך גם התחושה בכביש.
רק כאשר החשמל בסוללות נגמר יורגש מחסור בכוח, אבל זה נדיר, ומערב בדרך כלל רכב עמוס ועלייה ארוכה.
את ההבטחה לחיסכון בדלק האוריס מקיימת, עם נתון ממוצע של 14 ק"מ לכל ליטר. בשיוט רשמנו כ-19 ק"מ לליטר ובנסיעות פקוקות (מסלול פרברי-עירוני) עמד הממוצע על כמעט 20 ק"מ לכל ליטר.
 
-
נוחות והתנהגות
לאוריס מתלים המכוילים על הצד הרך, ובמרבית הזמן היא מעניקה נוחות נסיעה טובה. אל נוחות הנסיעה הטובה מצטרף בידוד רעשים טוב, היוצר איכות נסיעה כוללת נינוחה ונעימה;
האוריס מתנהגת, ובכן... כמו שלמדנו לצפות מטויוטה: ניהוג בטוח וצפוי עם יכולות דינמיות גבוהות למדי, אך מעט הנאה ומעורבות לנהג. התלונות נוגעות בעיקר להגה הקל מדי ולדוושת הבלם הסובלת מאופי פעולה עצבני ומהלך לא לינארי, כמו בהרבה מכוניות היברידיות.
תמורה
אוריס ההיברידית נמצאת ברף העליון של קטגורית המשפחתיות בכל הקשור למחיר. מה שאומר שהיא מעט יקרה יותר ממתחרותיה הישירות, אבל גם חסכונית מהן במרבית המקרים.
 
-
תמורה למחיר
 
-
מה חדש בטויוטה אוריס 2015
תחילת שיווק הגרסה מתוחת הפנים של טויוטה אוריס 2015 בחודש יולי.
-
סיכום
לפני מתיחת הפנים הציעה האוריס סטיישן חבילה משפחתית טובה, והעדכון שעברה רק מחזק את מעמדה ויכולתה מול המתחרות.