טויוטה אוריס 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
טויוטה אוריס שהוצגה בשנת 2006 והתבססה על קורולה, נועדה לשוק האירופאי והוצעה בגרסת חמש דלתות. בשנת 2012 הושק הדור השני שלה ושווק עם מנוע בנזין רגיל או בהנעה היברידית.
ב-2013 הוצגה גרסת הסטיישן, אשר שווקה בישראל בגרסה היברידית בלבד. האוריס עברה מתיחת פנים שנה מאוחר יותר, ושיווקו של הדגם המחודש החל ביולי 2015.
במתיחת הפנים החזית הודגשה, הרכב הוארך במקצת (בגלל הפגושים החדשים), לוח מחוונים עודכן עם צג צבעוני "4.2 והמולטימדיה היא 'טויוטה טאץ' 2' עם צג מגע "7 ודיבורית בלוטות'. חשוב בהרבה הוא כיול מחודש למתלים ולהיגוי, ושיפור בידוד הרעשים ואיכות החומרים בתא.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב שונה לחלוטין מהדור הקודם, הוא נראה דינאמי יותר במיוחד בחזית (נקודת החוזק בעיצוב) ולרכב מראה מרשים יחסית.
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב ייחודי ונעים לעין ורמת האבזור טובה, אבל איכות חומרים פשוטה. המרווח ליושבים מקדימה ומאחור סביר וכמוהם גם נפח תא המטען. תא המטען של גרסת הסטיישן גדול (530 ליטר) ושימושי בהרבה.
-
מנוע וביצועים
שני המנועים מעניקים תחושה זריזה מבעבר וטובים בפני עצמם. התיבה הרציפה נעימה בנהיגה רגילה ועירונית אך גורמת למנוע להישאר בסל”ד גבוה ורועש תחת מאמץ.
התיבה גם משפיעה מאוד על צריכת הדלק, שתהיה ממוצעת לקטגוריה ב-1.6 ליטר ומעולה בהיברידית, במיוחד בתנאי נהיגה רגועים.
 
-
נוחות והתנהגות
בעיר, טויוטה אוריס 2017 מציעה ספיגה טובה של שיבושים קטנים וחובטת על גדולים. מחוץ לעיר, שם נשמעו יותר רעשי כביש ודרך, היא רכה וחלקה יותר, כשבקצב גבוה המתלים לא מסתדרים עם שיבושים בינוניים ומעלה.
ההתנהגות צפויה ובטוחה, כשגרסת הבנזין הרגילה אוחזת טוב יותר בזכות צמיגים עדיפים.
 
-
תמורה למחיר
המחיר של טויוטה אוריס 2017 מעט גבוה מהמקובל בקטגוריה, אך הגרסה ההיברידית יכולה להיות תחליף זול יותר לפריוס.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה הסטיישן 1.8 ליטר היבריד עם כ-1700 יחידות.
אחריה גרסת הסקיי 1.8 ליטר היבריד עם כ-800 יחידות.
-
מה חדש בטויוטה אוריס 2017
אין עדכונים בשנת המודל 2017.
-
סיכום
האוריס היא מכונית ממוצעת - היא אינה נכשלת בשום סעיף אך גם לא מתבלטת בדבר, למעט צריכת הדלק בהיברידית.