טויוטה אוריס 2007-2012 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
טויוטה אוריס היא גרסת ההאצ'בק של הקורולה אשר זכתה לשם אחר ולמיצוב מעט שונה.
בארץ היא נמכרה במחיר יקר משל אחותה תפוחת הבגאז', על אף שנתוניה ואבזורה זהים למעשה.
גם תא הנוסעים דומה, מלבד תחתית הקונסולה המרכזית העשוייה באופן ייחודי.
הנדסת האנוש טובה למדי אבל איכות החומרים וההרכבה אינה אחידה.
רמות האבזור סבירות ולא יותר.
בשנים הראשונות (2007-2009) אגף הבטיחות היה בעייתי עם 4 כריות אוויר בלבד וללא בקרת יציבות, אולם במסגרת מתיחת הפנים ב-2009 עודכן מפרט הבטיחות ל-7 כריות אוויר ונוספה בקרת שיוט כסטנדרט.
מרווח הפנים טוב אך נוחות הישיבה לא מבריקה עקב תנוחת נהיגה טעונת שיפור.
לאוריס יחידת הנעה חזקה יחסית לאותן שנים, אך יש לשים לב כי בשנים הראשונות שווק הדגם עם תיבה רובוטית כמו זו שבקורולה, לה אופי פעולה איטי ומטלטל. גם כאן (כמו באחותה מרובעת הדלתות), הוחלפה התיבה הרובוטית לתיבה אוט' רגילה (4 הילוכים) במהלך מתיחת הפנים של 2009.
הניהוג צפוי ובטוח אך לא מרגש, גם בגלל היגוי חשמלי קל ומנותק. בידוד הרעשים לא מספיק טוב ונוחות הנסיעה בינונית. במהלך 2011 הגיעה הגרסה ההיברידית, ה-HSD. עם אותה יחידת הנעה של הפריוס המוכרת (מנוע בנזין 1.8 בשילוב מנוע חשמלי, 136 כ"ס), ושינויים קוסמטיים קטנים לשיפור זרימת האוויר.
-
עיצוב ונוכחות
בחניה האוריס נראית קומפקטית, כך שהדמיון הבולט הוא לא לאחות המשפחתית אלא דווקא לראנקס היוצאת, וזה מורגש במיוחד במבט מהצד.
 
האוריס אומנם גדלה במימדיה אבל שמרה על פרופורציות נאות.
-
תא נוסעים ומטען
המחוונים, המתגים ומערכות השמע זהים לגמרי לאחות הסדאנית וגם בקרת האקלים דומה (אם כי מפוצלת ימין-שמאל).
 
טויוטה הצליחה במינימום מאמץ ובמהלך פשוט ליצור שינוי בולט, מעין זרוע מרכזית וגבוהה שיוצאת מהקונסולה המרכזית ומסתיימת בין המושבים.
 
איכות החומרים אינה אחידה. המרחב טוב בהחלט.
 
תא המטען, למרות נפח סביר, נראה מעט קטן.
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה המוכרת מנפקת ביצועים נאים. כמו אצל אחותה, פעולת התיבה הרובוטית לוקה בחסר גדול, ולרוב האנשים יתרונותיה (צריכת דלק, ניצול הספק מנוע), לא באמת משנים.
 
התיבה האוט' (מ-09'), נעימה בהרבה.
 
צריכת הדלק טובה בדגמי ה-1.6 ליטר ומצויינת בדגם ההיברידי.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בכבישים עירוניים לא מבריקה, והאוריס רגישה לשיבושים עירוניים. במהירות גבוהה המצב מתהפך ויכולת שיכוך וריסון המתלים מרשימה.
 
הניהוג צפוי, בטוח ומוכר. היא מאפשרת משחקים קטנים, אך ללא ריגוש של ממש.
-
תמורה למחיר
אחרי מתיחת הפנים (09'). האבזור המשופר (7 כריות אוויר, בקרת שיוט) והתקנת תיבת ההילוכים האוטומטית-פלנטרית הופכים אותה ליותר אטרקטיבית.
 
הגירסה ההיברידית החסכונית היא המומלצת.
-
סיכום
יפנית בניחוח אירופי, כמעט.