טויוטה אייגו 2012 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
טויוטה אייגו הגיעה לישראל במהלך 2012 באיחור ניכר, שבע שנים לאחר הצגתה (בשנת 05') בתערוכת ז'נבה.
היא חלק מפרויקט משותף לקבוצת PSA (סיטרואן ופיג'ו) וטויוטה במסגרתו תוכננו ויוצרו 3 מכוניות זהות מכאנית אך מובדלות עיצובית, כאשר כולן (C1, 107 ואייגו בהתאמה) נבנות באותו המפעל.
כמו ה-107 וה-C1, גם האייגו מוצעת עם מנוע בנפח ליטר בעל שלושה צילינדרים (68 כ"ס) וניתן לבחור בין תיבה ידנית לרובוטית, שתיהן עם חמישה יחסי העברה.
יש לציין שהאייגו זכתה בשלושה כוכבים בלבד במבחן הריסוק של יורו NCAP.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב החיצוני מצליח להראות עדכני ונכון גם שנים רבות אחרי שהושקה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים פשוט למראה אך נאה. למרות העיצוב המוצלח, החומרים מהם הוא עשוי מרגישים זולים. המרווח לנוסעים (שני נוסעים מאחור) ולנהג טוב למרות הממדים הצנועים. תא המטען קטן.
-
מנוע וביצועים
המנוע רועש ורועד אך מספק ביצועים יותר מסבירים בשימוש יום-יומי. תיבת ההילוכים הרובוטית פועלת באופן סביר אך דורשת תשומת לב מהנהג כדי שתפעל בצורה חלקה ונעימה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה מחוץ לעיר טובה ביחס לגודלה הצנום, אך בעיר האייגו מקפצת לא מעט על שברים קטנים באספלט. התנהגות הכביש בטוחה וצפויה ויוצאת נשכרת ממשקלה הקל של המכונית.
-
תמורה למחיר
כחדשה, נמכרה האייגו במחיר גבוה משל הפיג'ו 107 והסיטרואן C1, מה שהפך אותה ללא תחרותית.
-
מה חדש בטויוטה אייגו 2012
התחלת שיווק במרץ 2012 אחרי מתיחת פנים.
-
סיכום
אם כבר אייגו, אז עדיף את הידנית.