טויוטה אייגו 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
טויוטה חשפה את הדור החדש לאייגו בתחילת 2014 כשהשיווק בישראל תוכנן לאוגוסט אותה שנה. אבל המשך המו"מ בין היבואן היצרן על מחיר גרם לדחיית מועד השיווק בשנה וחצי, ולהגעת הדור החדש בינואר 2016.
זהו דור שני לדגם, ודור שני לשיתוף הפעולה בין טויוטה לפיג'ו וסיטרואן לפיתוח וליצור שלישיית מכוניות קטנות תאומות (פיג'ו 108 וסיטרואן C1), שחולקת הכל. הדור החדש משתמש באותה פלטפורמה של הדור הקודם כשהאורך הכללי התארך ב-2.5 ס"מ, והתרחב ב-0.8 ס"מ. שאר הממדים זהים, אך בזכות סידור שונה, תא הנוסעים מציע מרווח מעט עדיף. גם תא המטען גדל במעט (29 ל'), אך עם נפח של 168 ל', הוא עדיין קטן, אפילו ביחס לקטגוריה.
המנוע הוא זה ששירת את הדור הקודם (1.0 ל', 3 ציל') לאחר שעבר סדרת עדכונים, כולל ראש מנוע חדש, עם יחס דחיסה שעלה מ-11:1 ל-11.5:1. עדכונים אלו, יחד עם חסכון במשקל בדור החדש, שיפרו את צריכת הדלק הרשמית של האייגו ב-7%. כעת המנוע מפיק 69 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-9.7 קג"מ ב-4,300 סל"ד (לעומת 68 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-9.5 קג"מ ב-3,600 סל"ד במנוע הקודם). כבעבר יש שתי תיבות עם 5 הילוכים, ידנית או אוטומטית רובוטית עם מצמד בודד. באירופה מוצע הדגם גם בגרסת 'ECO' עם תיבה בעלת יחס ארוך יותר להילוך הרביעי והחמישי.
אייגו מוצע בישראל בתצורה סגורה או בתצורת קבריולה עם גג קנבס שחור נפתח חשמלית. יש רק רמת גימור אחת שכוללת חישוקי "15 קלים, מערך המולטימדיה (טויוטה טאץ II) עם צג מגע "7, בלוטות', שליטה מההגה, מצלמת רוורס, תאורת יום מסוג לד, מראות צד מתכווננות חשמלית בצבע הרכב ועם חימום. בגרסאות האוטומטיות יש גם ידיות להעברת הילוכים מאחורי גלגל ההגה. סה"כ רמת אבזור דומה לזו של צמד התאומות מצרפת.
כמו רוב הדגמים בסגמנט גם כאן אבזור הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, ניטור לחץ אוויר בצמיגים וזהו. ארגון הבטיחות יורו NCAP, העניק למכונית ציון של 4 כוכבי בטיחות.
-
עיצוב ונוכחות
בדור הקודם (שהושק בשנת 2005) הציגה השלישייה עיצוב זהה ומאופק. בדור החדש הן שונות כשטויוטה בחרה בקו המוחצן והנועז.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג של טויוטה אייגו 2016 כמעט זהה לזו שבצרפתיות, ושומרת על המראה הצעיר והייחודי. בניגוד לדור הקודם, התחושה בפנים הרבה פחות ספרטנית. עם זאת החיסכון ניכר, כמו המחסור בפתחי אוורור במרכז, או החלונות האחוריים שאינם יורדים, אלא נפתחים לצדדים.
המושבים נראים ספורטיביים, מציעים ריפוד נאה ונוחות סבירה. מאחור המרחב לשניים סביר וטוב מבעבר. תא המטען גמדי ומהקטנים בקטגוריה.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.0 ל', 3 צילינדרים, 69 כ"ס, משופר ביחס לזה של הדור הקודם. גם כעת זו הוא שש לטפס לסל"ד גבוה, ולמרות השיפור בעידון, עדיין נשמע, אם כי כעת הצליל נעים יותר. גם התיבה הרובוטית שופרה ופחות מטלטלת, אבל עדיין לא ברמה של אוטומטית אמיתית. צריכת הדלק מצוינת ומהטובות בקבוצה.
-
נוחות והתנהגות
היא נעימה בהרבה מהדור הקודם, בכל סוג דרך. טויוטה אייגו 2016 מעט נוקשה, כשנוחות הנסיעה טובה למדי בעיר, ומשתפרת מחוצה לה. גם בידוד הרעשים שופר וסה"כ סביר לקטגוריה.
קל לתמרן עם האייגו בעיר בזכות הגה קל וקוטר סיבוב צנוע. כשהכביש מתעקל מקבלים התנהגות כביש טובה ואפילו מהנה.
 
-
תמורה למחיר
אייגו המקורית הייתה הניסיון הראשון של טויוטה בסגמנט מכוניות המיני באירופה. שם הוא הצליח. בישראל פחות בגלל מחיר גבוה. גם עכשיו המחיר יקר יחסית, אבל פערי האיכות והאבזור פחות גדולים, כך שהתמורה רק בינונית. הגרסה הפתוחה היא אופציה מעניינת וכמעט ייחודית.
-
מה חדש בטויוטה אייגו 2016
דור חדש (שני), יחידות כוח מעודכנות, עוד אבזור.
-
סיכום
כמכונית קטנה שעיקר ייעודה הוא לספק יכולת תנועה עירונית זולה, אייגו מצליחה להעניק הרגשה ייחודית שמתעצמת בגרסה הפתוחה.