טויוטה אייגו 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בשנת 2014 הציגו טויוטה, פיג'ו וסיטרואן את הדור השני למכוניות המיני העירוניות שפותחו במשותף. טויוטה אייגו הגיעה לישראל אחרונה בינואר 2016 ובאיחור ניכר מהמועד המתוכנן. ב-2017 נוספו לאייגו מערכות בטיחות מקוריות, ובאוקטובר 2018 הגיע הדגם לאחר מתיחת פנים.
לצד קוסמטיקה עיצובית מבחוץ ומבפנים נמצא שינויים רבים. מערך המתלים וההיגוי כויל מחדש לטובת תחושה דינאמית מבעבר, וחומרי הבידוד שופרו. גם מנוע ה-1.0 ל' (3 צילינדרים) עבר מקצה שיפורים והוא כעת מעט חזק יותר עם 72 כ"ס לעומת 69 בעבר, וגם חסכוני יותר ומזהם פחות.
שינוי נוסף נוגע לתיבת ההילוכים. כעת מוצעת המכונית רק עם התיבה האוטומטית רובוטית (מצמד בודד) עם חמישה הילוכים. עד שנה זו נמכרה המכונית גם עם תיבה ידני, אבל הביקוש הנמוך הוביל להפסקת ייבוא הגרסה הידנית במהלך שנה זו, והוא גם לא חודש בדגם שלאחר מתיחת הפנים.
טויוטה אייגו מוצעת גם בשתי גרסאות מרכב, סגורה ופתוחה עם גג בד המתקפל (מעין חלון גג ענק).
במסגרת מתיחת הפנים גם עודכנה מערכת המולטימדיה עם ממשקי אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו וגם שליטה קולית. אלה נוספו לקיים שכולל חישוקי "15 קלים, מערך המולטימדיה (טויוטה טאץ II) עם צג מגע "7, בלוטות', שליטה מההגה, מצלמת רוורס, תאורת יום מסוג לד, מראות צד מתכווננות חשמלית בצבע הרכב ועם חימום וידיות להעברת ההילוכים מאחורי גלגל ההגה.
ארגון הבטיחות יורו NCAP, העניק למכונית ציון של 4 כוכבי בטיחות. אבל מאפריל 2017 מערך הבטיחות שודרג ויתכן שלמכונית הקטנה מגיע ציון גבוה יותר. אייגו מוצעת עם חבילת Toyota Safety Sense שכוללת התרעת התנגשות, מגבר בלם, בלימה אוטונומית במהירות עירונית, והתרעת סטייה מהנתיב.
-
עיצוב ונוכחות
באייגו המחודשת החזית שונה. היא שומרת על חתימת ה-X שלה, שהתפתחה מעיצוב דו-ממדי לאלמנט ארכיטקטוני תלת-ממדי. התוצאה אגרסיבית הרבה יותר. טויוטה אייגו 2018 גם בולטת בהרבה מאשר שתי האחיות הצרפתיות.
-
תא נוסעים ומטען
השינויים בתא הנוסעים מינוריים יחסית עם ריפוד ולוח מחוונים חדשים, ופלסטיק בצבע המרכב סביב פתחי המיזוג. המולטימדיה זוכה כעת גם לקישוריות של אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו וגם שליטה קולית.
תנוחת הנהיגה אינה מצטיינת בגלל הגה שאינו מתכוונן לעומק. מאחור המושב קצר אך סביר, והוא יכול לאכלס רק שני נוסעים. תא המטען זערורי ביחס למתחרות.
 
-
מנוע וביצועים
המנוע המחודש מציע עקומת כוח רחבה יותר. זה לא מאוד מורגש, וסה"כ הביצועים סבירים לקטגוריה. התיבה הרובוטית מעבירה הילוכים באופן חלק ושקט מבעבר, אך זו עדיין תיבה רובוטית עם מצמד אחד. היא עדיין מעבירה הילוכים באיטיות ותחבוט בזמן מאמץ. התיבה הידנית עובדת נהדר, פעולת הבורר מעט כבדה אך מדויקת. צריכת הדלק מצוינת ומעל ממוצע הסגמנט.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים של טויוטה אייגו 2018 מצליח להעניק יכולת שיכוך טובה בתוך העיר ואף מחוצה לה – ולא על חשבון ריסון לא מספק. הניהוג נהנה גם הוא מהממדים הקטנים, עם פעולה לינארית של ההיגוי המהיר, התנהגות צפויה, וטמפרמנט של מכונית שנהנית ממשחקי אחיזה/איבוד אחיזה במהירות נמוכה.
-
תמורה למחיר
טויוטה אייגו שאחרי מתיחת הפנים היא מכונית טובה קצת יותר. אבל המחיר יחסית יקר, גם ביחס לאחיותיה התאומות שמציעות מעט יותר, וגם מול חלק מהמתחרות שמציעות הרבה יותר.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה X-PLAY 1 ליטר עם כ-350 יחידות.
-
מה חדש בטויוטה אייגו 2018
מתיחת פנים למכונית (דור שני), מנוע מעודכן, קוסמטיקה חיצונית ופנימית, הוספת ממשקי אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו למערכת המולטימדיה. במקביל מופסק ייבוא הגרסה הידנית.
-
סיכום
זהו דור שני לשיתוף הפעולה בין טויוטה לפיג'ו וסיטרואן, כשהפעם ההבדל עיצוב בולט. לטענת טויוטה, רק צמד הדלתות מלפנים והשמשה הקדמית משותפים לדגמים. אבל זה לא מספיק כשפער המחיר כל כך גדול.