טויוטה C-HR 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
לקראת 2024 החל שיווק הדור השני של טויוטה C-HR בישראל.
הדור השני מבוסס כקודמו על הרצפה המודולרית TNGA של טויוטה ובסיס הגלגלים, 264 ס"מ, ללא שינוי. הממדים השתנו בשיעור זניח, אך נפח תא המטען צמח מ-377 ליטרים ל-447 ליטרים.
העיצוב החיצוני של הדגם החדש מחודד ודינמי כמו זה של קודמו, אך הביצוע אגרסיבי יותר. בין השאר ניתן לקבל את הדגם החדש בשני גוונים – כאשר הגוון השני לא רק בגג אלא גם בדלת האחורית.
כל יחידות הכוח היברידיות:
לגרסה הבסיס, 'היבריד 140', מנוע בנזין אטמוספרי 1.8 ליטר ומנוע חשמלי, וההספק המשולב הוא 140 כ"ס.
הגרסה החזקה יותר, 'היבריד 200'. משלבת מנוע בנזין אטמוספרי 2.0 ליטר ומנוע חשמלי להספק משולב של 197 כ"ס.
בשתיהן התיבה היא מסוג מפצל-כוח שפעולתה מדמה תיבה רציפה, וההנעה קדמית.
-
עיצוב ונוכחות
טויוטה C-HR החדש נראה ממש טוב. העיצוב אגרסיבי, אם כי במידה וכך גם מינון האלגנטיות. החישוקים מעט פשוטים לטעמנו.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים לא מתאמץ בלהראות שהוא נראה טוב. למעט פסים כסופים מחלקו הקדמי של הדשבורד לדיפוני הדלתות, הצבעים הם על טהרת השחור. איכות החומרים סבירה בלבד, ממוקמת באמצע הסגמנט.
לוח המחוונים המוקרן וצג המולטימדיה מותאמים לעברית, וזה בהחלט מבורך. בורר האקלים המפוצל נפרד מצג המולטימדיה, וזה נוח ופשוט לתפעול. תאי האחסון לא נדיבים בכמות ובנפח.
בסיס המושבים הקדמיים מעט קצר, ותמיכת הירכיים לא מוצלחת. תנוחת הנהיגה סבירה בלבד, בשל גלגל הגה שלא יוצא החוצה מספיק.
המרחב מלפנים סביר מינוס, מעניק תחושה אינטימית יחסית, והנוסע יסבול ממרחב מוגבל לרגל שמאל.
הראות לאחור מצומצמת, וטוב שיש מצלמה אחורית.
מפתח הדלתות האחוריות קטן, המושבים לא נוחים במיוחד וקו חלונות גבוה פוגם בראות החוצה לילדים. אין פתחי מיזוג ליושבים מאחור, והמרחב לא נדיב.
תא מטען שודרג משמעותית בכל הנוגע לנפח ביחס לדור היוצא – 447 ליטר לעומת 297 ליטר. התא עמוק ומכיל עוד אפשרויות אחסון תחת הרצפה.
-
מנוע וביצועים
כאשר מנוע הבנזין מתחיל לפעול, קולו נשמע בהחלט. התאוצה טובה בסך הכל ואין שום בעיה לבצע עקיפות זריזות, אך בכביש הררי תלול, התאוצה לא הרשימה.
תיבת ההילוכים, שמזכירה תיבה רציפה באופייה, דואגת לשמור את המנוע במקסימום טורים בכל הדבקת דוושת תאוצה. מה שגורם לכך ששאון המנוע נשמע בקביעות, אך הוא אינו חזק מדי או צורם לאוזן.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר טובה, ומגיעה ללא "תשלום" בזוויות גלגול גבוהות.
נוחות הנסיעה הבינעירונית טובה עוד יותר, כשהתלונה היחידה מגיעה לבידוד רעשי הרוח והצמיגים שאינו מספק.
בכביש המפותל האחיזה טובה וההתנהגות בטוחה. אין ממש הנאה מנהיגה דינאמית מהירה, שכן כמכלול המכונית המכוילת לנינוחות.
עוצמת הבלימה טובה בהחלט.
גם בשבילים מתגלה כיול מתלים מוצלח ונינוח, כל עוד לא מגזימים עם המהירות.
-
תמורה למחיר
תג המחיר של טויוטה C-HR אינו נמוך, אך מתחרים עם יחידת כוח היברידית עולים לרוב יותר ממנו.
רמת הגימור הבסיסית אומנם מחסירה בלימה אוטונומית לאחור (חשוב), בקרת אקלים מפוצלת (חצי חשוב) ומצוידת בלוח מחוונים וצג מולטימדיה פחות גדולים (לא כזה חשוב, אבל נחמד) - אך חוסכת סכום לא מבוטל ומהווה עסקה כדאית יותר.
-
גרסאות ורמות גימור
גרסת 'היבריד 140' מוצעת בשתי רמות גימור. לראשונה, 'אייקון' תאורת לד, חישוקי "17, מפתח חכם, צג "8, מחוונים מוקרנים ובקרת אקלים.
רמת האבזור 'ויז'ן' מוסיפה לזה חישוקי "18, גג שחור, צג "12.3 ומחוונים מוקרנים גדולים יותר ובקרת אקלים דו-אזורית.
גרסת 'היבריד 200' מוצעת רק ברמת הגימור 'GR ספורט', ומציעה כיול מתלים ספורטיבי יותר. מפרט האבזור כולל תאורת לד מתקדמת, חישוקי "19, צביעה דו-גונית ייחודית, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושב הנהג, תצוגה עילית, ריפוד אלקנטרה, וכמובן פריטי עיצוב ספורטיביים עם המיתוג GR בחוץ ובפנים.
בשלב זה לא ברור אם ומתי תשווק כאן הגרסה ההיברידית-נטענת שמוצעת בחו"ל.
-
בטיחות
מפרט הבטיחות של טויוטה C-HR הועשר, משודרג ביכולותיו ביחס לדור הקודם ותואם את המערך המתקדם ביותר של טויוטה, TSS3.0.
ברמת גימור 'אייקון' מערך הבטיחות הנ"ל הכולל גם תזכורת למניעה של שכחת ילדים.
ברמות גימור ויז'ן ו'GR ספורט' מתווספת גם בלימה אוטונומית לאחור.
טרם בוצע מבחן ריסוק לטויוטה C-HR החדש.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במבחן עמדה על ליטר לכל 15.6 קילומטרים. בשיוט נינוח, הצלחנו להגיע לתצרוכת דלק של 18 ק"מ/ל'.
-
מה חדש בטויוטה C-HR 2024
תחילת שיווק בישראל, בנובמבר 2023.
-
סיכום
טויוטה C-HR הוא רכב פנאי קומפקטי ואופנתי, שלמעט עניין המרחב ממלא את עניין הפנאי בצורה טובה.