טויוטה C-HR 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
טויוטה C-HR הגיע לישראל בינואר 2017, ומתיחת הפנים לדגם עלתה בינואר 2020. מאז הדגם לא השתנה פרט להורדת רמת גימור אחת והוספת אחרת שהתרחשו ב-2021. בשנת 2022 לא עודכן בדגם דבר.
הוא מתבסס על פלטפורמת TNGA המודולארית אותו הוא חולק עם קורולה המשפחתית, קורולה קרוס, ראב 4 ודגמים נוספים. בעולם הוא מוצע בכמה גרסאות מנוע, לישראל הוא מגיע רק בגרסה ההיברידית עם מנוע בנזין בנפח 1.8 ל' שמייצר 122 כ"ס, (בדומה לקורולה). התיבה היא מסוג מפצל כוח, ההנעה קדמית והסוללות הן ליתיום יון.
היצע רמות הגימור כלל חמש רמות.
-
עיצוב ונוכחות
על אף שהדגם כבר לא צעיר, העיצוב נותר ספורטיבי אגרסיבי וחושני.
-
תא נוסעים ומטען
גם בסביבת הנהג העיצוב עשיר במרכיביו. החומרים סבירים ואילו הנדסת האנוש אינה מתעלה תמיד, בגלל חוסר ארגון מובנה בשל העיצוב. להגה כיוון מוגבל (גם לגובה וגם לעומק) ויש מעט תאי אחסון.
האבזור נאה כבר ברמת הגימור הבסיסית, ובמפרט חישוקי "17 ובקרת אקלים (ללא פתחי מיזוג לאחור), ובתחום הבטיחות בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב.
המושבים נוחים, ומלפנים תנוחת הנהיגה טובה וגבוהה. מרווח הפנים סביר גם מאחור, אך התחושה צפופה בגלל הגג המשתפל שפוגם בנוחות הכניסה, והחלונות הקטנים. תא המטען קטן ב-50% ביחס למוצע אצל המתחרים וגם לא מציע גלגל חלופי.
 
-
מנוע וביצועים
בזכות המומנט הזמין של המנוע החשמלי, היציאה מהמקום מאוד זריזה. אבל למתחרים יש יותר כוח, כך שסה"כ הביצועים סבירים. בגלל אופי התיבה כתיבה רציפה, המנוע רועש במאמץ.
-
נוחות והתנהגות
המתלים רכים ואלה עוזרים למכונית להציע נוחות נסיעה טובה ברוב מתארי הנהיגה. נציין שבסביבות 50 קמ"ש, מתקבל רטט בעת מעבר על שיבושים קטנים ובינוניים, אבל המצב משתפר ככל שעולה המהירות. רעשי הכביש בולטים כבר במהירות עירונית, ורעשי הרוח ממהרים להצטרף ברגע שהמהירות עולה. התנהגות הכביש טובה מאוד, ורק חבל שמערכת הבלימה הרגנרטיבית מעט מקשה על מינון בלימה מדויק.
-
תמורה למחיר
טויוטה C-HR מקריב פרקטיקה על מזבח העיצוב והוא יחסית יקר. ועדיין התמורה טובה בזכות שפע רמות הגמור שמגיעות בטווח רחב של מחירים, האבזור הרב וצריכת הדלק המצוינת.
-
בטיחות
ארגון EURONCAP בחן את C-HR כשהוצג ב-2017, והעניק לו ציון של חמישה כוכבי בטיחות.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק חסכונית ובמבחן המאומץ שלנו עמדה על 14.7 ק"מ/ל'.
-
מה חדש בטויוטה C-HR 2022
אין שינוי בדגם בשנת 2022
-
סיכום
רכב פנאי עם שני קלפים חזקים: עיצוב חיצוני ופנימי וצריכת דלק מעולה.