טויוטה C-HR 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
טויוטה C-HR הגיע לישראל בינואר 2017 ומתיחת הפנים שלו בינואר 2020. עיקרי העדכון נוגעים לשיפור העידון ולבידוד הרעשים, שדרוג מערכות ההיגוי והבלימה, וגם מעט קוסמטיקה חיצונית, שינוי ממשק המולטימדיה שכעת כולל מתגים לקיצורי דרך (כמו בקורולה).
היצע רמות הגימור בישראל הורחב וכעת יש חמש רמות גימור (שלוש בעבר). ברמת הגימור הבסיסית הרכב ישווק עם צמיג רזרבי מוקטן ותא מטען בנפח 297 ל'. בגרסאות היקרות יותר ערכת תיקון תקרים ונפח של 377 ל'.
רמת הגימור הבסיסית, C-LUB, כוללת חישוקי "17, תאורת לד ובקרת אקלים מפוצלת. רמת הגימור C-ITY מוסיפה מפתח חכם, מראות צד מתקפלות חשמלית וחיישן גשם. רמת C-HIC מוסיפה חישוקי "18, גג בצבע שחור, שמשות כהות ותאורת אווירה. רמת C-ONCEPT מוסיפה מושב נהג חשמלי, וריפודי עור. יש גם "מהדורת השקה" שמוותרת על מושב נהג חשמלי וריפודי עור (לטובת עור משולב), אך מוסיפה תאורת לד מלא חכמה, מערכת עזר לחנייה, מערכת שמע משודרגת של JBL עם 9 רמקולים (6 באחרות) ותוצע גם בגוון מרכב ייחודי (כתום עם גג שחור).
יש גם הבדלים בהיצע מערכות הבטיחות האקטיביות המקוריות. 3 רמות הבסיסי כוללות בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, זיהוי תמרורים, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי ועמעום אורות. רמות C-ONCEPT ו"מהדורת ההשקה" מוסיפות התרעת רכב בשטח מת בנסיעה לפנים והתרעת תנועה צולבת בנסיעה לאחור.
בחו"ל נוספה גרסה היברידית חזקה משמעותית עם מנוע 2.0 ל'. לישראל היא לא תגיע והמנוע היחיד שנותר הוא גם זה שהיה מתחילת הדרך: בנזין 1.8 ל' (98 כ"ס) ומנוע חשמלי (71 כ"ס), שיחדיו מפיקים 122 כ"ס. זו אותה יחידת כוח שמשרתת את פריוס וקורולה. במסגרת מתיחת הפנים הוחלפו סוללות היחידה ההיברידית וכעת אלה לתיום-יון במקום ניקל מטאל. שינוי שנובע מרצון היצרנית לחלק בצורה נכונה את יכולות הייצור בין סוגי מצברים. וכיון שליתיום-יון קל ב-15 ק"ג, בחרו לשים אותם בגרסה החלשה של C-HR. אין לכך משמעות מכל מבחינת (נהיגה, קיבולת חשמלית או צריכת דלק).
-
עיצוב ונוכחות
מתיחת הפנים כמעט ולא שינתה דבר בעיצוב החיצוני של טויוטה C-HR 2020, שנותר ספורטיבי אגרסיבי וחושני.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג בולטת עם עיצוב עשיר במרכיביו, משטחים בפאזות שונות, קווים מחודדים. השינוי העיקרי במסגרת מתיחת הפנים נוגע להוספת מתגים לקיצורי דרך במולטימדיה (כמו בקורולה), שינוי מבורך בהנדסת האנוש שעדיין אינה מתעלה תמיד: להגה כיוון מוגבל (גם לגובה וגם לעומק), יש מעט תאי אחסון וחסרים פתחי אוורור מאחור. מרווח הפנים סביר גם מאחור, אך התחושה צפופה בגלל הגג המשתפל שפוגם בנוחות הכניסה, והחלונות הקטנים. תא המטען קטן ב-50% ביחס למוצע אצל המתחרים.
-
מנוע וביצועים
C-HR יוצא בזריזות מהמקום, בזכות המומנט הזמין של המנוע החשמלי, אבל למתחרים יש יותר כוח, כך שסה"כ הביצועים סבירים. צריכת הדלק חסכונית ודומה למה שמתקבל אצל מתחרים היברידיים או מנועי דיזל.
-
נוחות והתנהגות
ל-C-HR מתלים רכים שעוזרים למכונית להציע נוחות נסיעה טובה מאוד. מנגד רעשי כביש בולטים כבר במהירות עירונית, ורעשי רוח ממהרים להצטרף ברגע שהמהירות עולה. התנהגות הכביש טובה מאוד.
-
תמורה למחיר
טויוטה C-HR 2020 מקריב פרקטיקה על מזבח העיצוב, והוא יחסית יקר. ועדיין התמורה טובה גם בזכות התחושה הנעימה בתא הנוסעים, האבזור הרב וצריכת הדלק המצוינת.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה C-HIC עם כ-2500 יחידות.
אחריה גרסת C-LUB עם כ-1100 יחידות.
-
סיכום
למחפשים משהו "שונה", ומוכנים להתפשר מעט על שימושיות.