טויוטה קורולה קרוס 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
טויוטה קורולה קרוס הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) הממוקם בין C-HR הנמצא בצד הקטן של הסגמנט, לראב 4 הגדול יחסית לסגמנט.
הקרוס חולק פלטפורמה (TNGA) ומכלולים רבים עם טויוטה קורולה המוכרת והוא נחשף לראשונה ביולי 2020 בגרסתו הגלובלית. בדצמבר 2021 הוכרזה הגרסה האירופאית וזו כוללת שינויים קלים לעיצוב (יחידות תאורה, סבכה ועוד), לוח מחוונים מוקרן (12.3 אינץ') ומערכת מולטימדיה מתקדמת יותר (10.5 אינץ').
בסיס הגלגלים זהה לזה של C-HR עם 264 ס"מ מקצה לקצה, אך הוא ארוך ורחב יותר ומציע תא מטען גדול יותר: בין 403-436 ל' בהתאם לרמת הגימור.
טויוטה קורולה קרוס מוצע בעולם עם יחידת הנעה היברידית חזקה בעלת מנוע 2.0 ל' ומנוע חשמלי המפיקים יחדיו 197 כ"ס. בארץ הוא מוצע רק עם היחידה ההיברידית המוכרת העושה שימוש במנוע 1.8 ל' ומנוע חשמלי – וכאן ההספק עומד על 140 כ"ס.
השיווק בישראל החל בספטמבר 2022.
-
עיצוב ונוכחות
למרות השם, העיצוב אינו מזכיר כלל את הקורולה – לקרוס מופע מעוגל ונעים מלפנים והמרכב קרוב יחסית לקרקע ומעמעם מעט את חלק ה"פנאי". התוצאה בהחלט נאה ומושכת.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג של טויוטה קורולה קרוס בסיסית למראה, כוללת כפתורים מיושנים ועשויה מפלסטיקים פשוטים ונוקשים. מסך המולטימדיה גדול (10.3 אינץ') ולוח המחוונים המוקרן נאה. הנדסת האנוש אינה מצטיינת אף היא.
מושב הנהג אינו נוח בנסיעות ארוכות ולא כל אחד ימצא תנוחת נהיגה מתאימה.
המרחב בשורה השניה נאות עבור שני מבוגרים, אך איכות הדיפונים והפלסטיקה נמוכה עוד יותר.
תא המטען בעל נפח סביר (436 ל') ומבנה יעיל אך פשוט.
-
מנוע וביצועים
יחידת ה-1.8 ל' העדכנית (היברידית, 140 כ"ס) מפתיעה עם זינוק מיידי ומהיר מהמקום והיא נעימה למדי בשימוש מתון. אולם מהר מאוד מתגלה כי היכולת אינה גבוהה כבר בעומס בינוני והביצועים סבירים בלבד. עקיפות יש לתכנן ולבצע בקפידה.
על אלה מוסיפה יחידת הכוח רמה גבוהה של רעשים.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים של טויוטה קורולה קרוס נוטה לצד הרך וזה מביא לנוחות נסיעה טובה למדי בכביש ובשבילים.
על צד השלילה, אותו כיול רך מוביל למחסור מורגש בריסון המרכב במעבר על פסי האטה, רצף שיבושים ובכביש גלי.
התחושה הכללית אינה רהוטה דיה, בין היתר גם בגלל רמה גבוה של רעשי מתלים במעבר על שיבושים ורעשי כביש.
התנהגות הכביש טעונה שיפור אף היא והבלמים חסרי דיוק.
-
תמורה למחיר
מחירו של טויוטה קורולה קרוס גבוה ביחס למתחרים הישירים והתמורה סבירה בלבד.
-
גרסאות ורמות גימור
טויוטה קורולה קרוס 2024 מוצע בישראל בגרסה אחת – 1.8 ל', היברידית, 140 כ"ס, תיבה רציפה, הנעה קדמית – ובשלוש רמות גימור.
'אקטיב' מיועדת בעיקר לציי רכב וכוללת חישוקי 17 אינץ', בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים לאחור, קישוריות לאנדרואיד ואפל ועוד.
'דיינמיק' מוסיפה תאורת לד מלאה, חישוקי 18 אינץ', כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת אווירה, מסילות הטענה בגג, שמשות כהות מאחור ועוד.
'אדוונצ'ר' הבכירה כוללת גג זכוכית פנורמי, חיישני חניה היקפיים, ריפוד משולב עור-בד למושבים, חימום למושבים מלפנים ועוד.
-
בטיחות
טויוטה קורולה קרוס נבדק ע"י יורו NCAP ב-2022 וזכה ל-5 כוכבים במבחן הריסוק, עם 85% בהגנה על מבוגרים, 83% בהגנה על ילדים, 87% בהגנה על הולכי רגל ו-82% על מערכות בטיחות.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, סיוע במניעת התנגשות בצמתים, סיוע להיגוי בשעת חירום ובקרת שיוט אדפטיבית כסטנדרט.
רמת 'אדוונצ'ר' מוסיפה גם מערכת לניטור שטחים מתים ובלימה אוטונומית בנסיעה לאחור.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה: 13.6 ק"מ לליטר במבחן דרכים וכ-16 ק"מ לליטר בנסיעה מעורבת ונינוחה.
-
סיכום
כרכב פנאי הקרוס סביר בלבד - אך אין ספק שהוא יהיה להיט מכירות.