פולקסווגן גולף - אוטו
בְּאֲתָר זֶה מֻפְעֶלֶת מַעֲרֶכֶת "VA הַנְגָּשָׁת אָתָרִים". הַמְּסַיַּעַת לִנְגִישׁוּת הָאֲתָר. לִפְתִיחַת תַּפְרִיט הֵנְּגִישׁוּת לְחַץ ALT+0

פולקסווגן גולף יתרונות וחסרונות

יתרונות חידות כוח, צריכת דלק, נוחות, התנהגות, איכות
חסרונות תפעול מערכות מסורבל, צמיגים בעלי אחיזה בינונית בגרסאות הרגילות
בשורה התחתונה שומרת מסורת

פולקסווגן גולף 2025 חוות דעת

נבדק על ידי שגב אלעד
  • רקע כללי

    בינואר 2024 פולקסווגן הציגה מתיחת פנים לדור השמיני של הדגם, וזו נחתה בארץ באוגוסט 2024.

    השינויים לעיצוב החיצוני קלים אך מורגשים: יחידות התאורה זכו לריענון, וברמות הגימור הגבוהות ניתן לקבלן עם תאורת לד-מטריקס מתקדמת. מעבר לכך ישנה סבכה עדכנית ופגוש המייצרים יחדיו מראה מודרני ודינאמי מבעבר. מהצד ומאחור סיפור דומה: חישוקים בעיצוב חדש, יחידות תאורה ופגוש מעודכנים.

    הקו ממשיך גם בסביבת הנהג; מסך המולטימדיה נותר במקומו והוא יוצע בארץ בגודל 12.9 אינץ' בכל רמות הגימור. ממשק המערכת הוא מהדור החדש של היצרנית (MIB4), כולל עוזרת קולית חכמה הנעזרת בצ'אט GPT לטובת ניהול תקשורת בשפה טבעית ולהצגת תוצאות משופרות.

    פולקסווגן גם חזרו לפקדים פיזיים על גלגל ההגה במקום פקדי המגע, דבר שאמור לשפר את נוחות התפעול. פקדי המגע של מערכת המיזוג ממוקמים עדיין מתחת למסך, אך בחברה מדווחים שהם תוכננו מחדש והם נוחים יותר לתפעול.

    פולקסווגן גולף המחודשת מוצעת בישראל עם מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר, כאשר המהדורה המוחלשת שלו מחליפה את הטורבו-בנזין 1.0 ליטר שהוצע בעבר. מנוע זה מצויד בשתי גרסאות ההספק במערך היברידי מתון (48 וולט) וצמודה לו תיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים.

    בגרסה החדשה והחלשה התפוקה היא 116 כ"ס ו-22.4 קג"מ. בגרסה החזקה התפוקה היא 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ.

    בגרסה החלשה מתלה אחורי פשוט יותר (קורת מתח) ובחזקה מתלה מתוחכם יותר (רב-חיבורי).

    בהמשך נחתה כאן גם גרסת GTI המחודשת, שזכתה לתפוקה מוגדלת ממנוע ה-2.0 ליטר טורבו-בנזין: 265 כ"ס ו-37.8 קג"מ. התיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים (ידנית לא מוצעת כלל, גם לא בחו"ל), לרכב דיפרנציאל מוגבל-החלקה, ההנעה קדמית ובולמי הזעזועים מתקדמים מבעבר, נשלטים אלקטרונית ומאפשרים בחירה בין 15 מצבים.

    משך ההאצה ל-100 קמ"ש 5.9 שניות והמהירות המרבית 250 קמ"ש.

  • עיצוב ונוכחות

    העיצוב השמרני נראה קלאסי-מעודכן, ולא אגרסיבי-עכשווי. התוצאה נאה ומאוד מזוהה.

  • תא נוסעים ומטען

    בסביבת הנהג השינויים גדולים ובולטים לעין בדגם המעודכן. הפרט הבולט הוא צג מולטימדיה שגדל בהרבה, כעת בגודל "12.9 (לפני כן, "8.3), תפעולו משופר והוא כולל ממשקי קישור לאפל ולאנדרואיד. ברכב מחוונים מוקרנים חדשים ונאים ובגרסה שנבחנה גם תצוגה עילית נאה.

    אנשי פולקסווגן טוענים כי הקשיבו לתגובות הלקוחות ופעלו לפשט את תפעול המערכות. התוצאה, כמו בהרבה פעמים במקרים כאלה, מעט מעורבת, כאשר השילוב בין התפעול שהיה קודם עם מספר קיצורי דרך חיצוניים (לחצני מגע) לבין המערך החדש דורש הסתגלות.

    הרכב אינו מרבה בצפצופים מעצבנים (למעט בחניה) ולא קשה לנתק מערכות בטיחות כמו תיקון ההגה האקטיבי מדי. תמונת המצלמות ההיקפיות נאה אך לא תמיד מובנת מספיק.

    סביבת הנהג והמושבים איכותיים מאשר בדגם שלפני חידושו, ותנוחת הנהיגה מצוינת.

    מאחור הישיבה נעימה גם בזכות שליטה נפרדת בבקרת האקלים. בסיס המושב מעט מוטה מדי, אך בזכות תנוחת ישיבה זקופה יש מספיק מקום לרגליים, וגם המרווח לראש הולם. לנוסע במרכז לא יהיה נוח.

    לתא מטען מבנה שימושי עם רצפה כפולה והוא נראה גדול ממה שעולה מנתון הנפח שלו, 381 ליטרים.

  • מנוע וביצועים

    בגרסת 150 כ"ס שנבחנה, פעולת המנוע נעימה מאשר בדגם היוצא, מלוטשת ושקטה, והביצועים מפתיעים לטובה. המנוע מייצר צליל הנשמע לאוזן רק בסל"ד גבוה.

    התיבה משתפת פעולה עם שילוב הילוכים נעים, חלק וגם זריז. בכלל התגובות מיידיות ויעילות מבעבר, לא מעט בזכות המערך ההיברידי-מתון; המנוע החשמלי מייצר מומנט נאה המוגש לנהג כבר בסל"ד כמעט-אפס. זה מוסיף ליכולת בעומס של עקיפה בתנאים מכבידים, זה מורגש גם דרך הצמיגים המייללים לעיתים ביציאה מהמקום.

    לגרסת ה-GTI חטיבת כוח מאוד אפקטיבית. היא אינה עוצרת נשימה בביצועיה ודרמטית בהתנהלותה, אבל היא מציעה ביצועים מצוינים בכל מצב ובכל מהירות.

    התיבה ב-GTI לא תמיד מספיק מהירה ולפעמים מעט 'עסוקה' ומשמיעה נקישות במהירויות עירוניות. עם זאת, ברוב מתארי השימוש היא נעימה בפעולתה.

  • נוחות והתנהגות

    הגולף המחודשת מתגלה כנעימה וכנראה גם מעודנת ושקטה מאשר הדגם הקודם. נוחות הנסיעה טובה ובעיקר בולטת פעולת בולמים נכונה. נוחות הנסיעה מחוץ לעיר טובה אף יותר, וגם רחשי הרוח המוחשיים אינם מוגזמים.

    היכולת הדינמית טובה, ויש כאן אף פוטנציאל להנאה מנהיגה. בפניות הגולף קלילה, מדויקת ומהירה למדי. עם זאת, אחיזת הצמיגים אינה מאוד גבוהה. ביחס לקצב שגולף מסוגלת לו, הבלימה חסרה מעט עוצמה, הדוושה שוקעת מדי ופעולתה אינה נוסכת ביטחון במצבי קיצון.

    ב-GTI, למרות ההגה המהיר התגובות להפניית הרכב סולידיות ומדויקות, והיינו שמחים לקצת יותר היזון חוזר לידיים. הדיפרנציאל מוגבל ההחלקה אינו פעלתן מאוד ולא תמיד מרגישים בו, אבל הוא מאפשר ל-GTI להיצמד לקווי הפנייה ולנהוג בעיקולים במהירות גבוהה מאוד.

    בכבישים המפותלים גולף GTI היא יציבה, מדויקת, מרוסנת, ברורה וצפויה, ובכלל היא כה טובה בהם עד כי לא נעים להתלונן. ובכל זאת: חסרה לנו קצת דרמה, ולקבל תגובות כמו פסיעה קלה ושובבה עם הרפיה מהמצערת ביציאה מפנייה זה דבר נדיר למדי.

    הבלמים ב-GTI לא פחות ממצוינים.

    נוחות הנסיעה ב-GTI השתפרה בזכות המעבר למתלים נשלטים-אלקטרונית, ועדיין היא אינה טובה במיוחד גם במצב הנוח.

  • תמורה למחיר

    מחירה של הגולף גבוה לטעמנו עבור משפחתית קומפקטית – אך לצערנו, כיום זהו הסטנדרט בקטגוריה.

    מחירה קרוב מאוד לזה של מכוניות מרכז שוק מובהקות כמו טויוטה קורולה ויונדאי אלנטרה (האחת מעט זולה יותר, השנייה יקרה יותר) – והגולף מעניקה הרבה יותר מהן, כך שהתמורה מצוינת.

    ה-GTI יקרה ביחס למתחרות מבית (סקודה, קופרה) החולקות אותם מכלולים, אך היא נהנית ממעמד נחשק ומורשת מכובדת שמצדיקים את מחירה.

  • גרסאות ורמות גימור

    פולקסווגן גולף מוצעת בגרסת ה-116 כ"ס ברמת הגימור 'לייף', ובמפרט: חישוקי "16, מפתח חכם, בקרת אקלים תלת-אזורית, מחוונים מוקרנים, תאורת אווירה ועוד.

    הגרסה החזקה יותר מוצעת ברמת גימור 'סטייל', הכוללת חישוקי "17, מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי למושב הנהג, תצוגה עילית, מערכת שמע משודרגת של הרמן קרדון וריפוד מהודר יותר. ברמת הגימור הבכירה, 'סטייל פלוס', החישוקים משתדרגים ל-"18 ומתווסף גג זכוכית.

    בגרסת ה-GTI גג זכוכית, מפתח חכם, מושבים קדמיים מאווררים, תפעול חשמלי למושב הנהג, מצלמות היקפיות, מערכת שמע של הרמן קרדון ועוד.

  • בטיחות

    מפרט הבטיחות שודרג במתיחת הפנים, וכולל תשע כריות אוויר, בלימה אוטונומית גם לאחור, תיקון סטייה, ניטור אקטיבי של שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.

    פולקסווגן גולף נבדקה מחדש ע"י יורו NCAP בשנת 2022 וקיבלה דירוג של 5 כוכבי בטיחות עם ציון של 88% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים ו-74% בהגנה על הולכי רגל.

  • צריכת דלק

    צריכת הדלק השתפרה ביחס לדגם המוחלף - והיא מצוינת; ביום המבחן עמדה הצריכה על 14.5 ק"מ/ל', בכביש המהיר בשיוט נינוח 18 ק"מ/ל'.

    גם ב-GTI הצריכה טובה ביחס לרכב שמפתה לנוע מהר. 9.2 ק"מ/ל' ביום מבחן מאמץ למדי, ובמהירות שיוט ניתן לנוע סביב 12 ק"מ/ל'.

  • מה חדש בפולקסווגן גולף 2025

    אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.

  • סיכום

    הדור השמיני של פולקסווגן גולף ממשיך את מסורת קודמיו, ומתיחת הפנים שנעשתה לו שיפרה לא מעט.

    כעת סביבת הנהג עדכנית יותר, האבזור עשיר יותר, פעולת חטיבת הכוח חלקה יותר והיא גם חסכנית יותר. התוצאה היא משפחתית עשויה היטב, הפועלת באופן רהוט – ומתברגת בפסגת הקבוצה.

פולקסווגן גולף גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג פולקסווגן גולף

כתבות ומבחני דרכים פולקסווגן גולף

ברשותך פולקסווגן גולף?

5
מתקדמים לרכב חדש? זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר
כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעה משתלמת

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.9%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

open chatbot