פולקסווגן טיגואן 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
רכב הפנאי הקומפקטי של פולקסווגן הוצג בתערוכת פרנקפורט 2015, אך הגיע לישראל רק לאחר שנה וחצי. פולקסווגן טיגואן 2017 יושב על רצפת MQB המוכשרת של הקונצרן והוא גדול מקודמו בכל המדדים - פרט לממד הגובה שהונמך. התוצאה היא הופעה דינמית יותר בזכות פרופורציות אתלטיות ולא מעט עזרה של העיצוב המחודש. ביצועי השטח שופרו מאוד, זווית הגישה היא 25.6 מעלות (18.3 קודם), ונוספה גם מערכת ניהול לנהיגת שטח עם ארבעה מצבים.
אבזור הבטיחות כולל בלימת חירום אוטונומית בנסיעה קדימה ואחורה, ותיקון סטייה מנתיב. אבזור המותרות כולל חישוקי "17, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, מערכת מולטימדיה עם מסך "8, חיישני חנייה היקפיים, מערכת חנייה אוטומטית ומצלמת נסיעה לאחור.
בתוספת תשלום ניתן לקבל בקרת שיוט אדפטיבית, חישוקי "18, כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת לד מלאה מלפנים ומאחור, מצלמת חניה קדמית, לוח מחוונים דיגיטלי, דלת אחורית חשמלית, ריפודי עור ומושבים קדמיים חשמליים ומחוממים.
-
עיצוב ונוכחות
הפרופורציות המחודשות של פולקסווגן טיגואן 2017 יוצרות כלי שנראה רחב ומוצק יותר, ובייחוד מודרני. עם קו כתף חד ומדויק, קורה בולטת מאחור, וחצאיות שחורות שתורמות לתחושה הקשוחה, הוא נראה מצוין מהצד. דווקא החזית, למרות מראה מאוד פולקסווגני, מעט אנמית.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג פולקסווגנית מוכרת, וברגע הראשון זה מעט מאכזב. אבל הנדסת האנוש מוכרת וטובה, קל לתפעל מערכות שונות וגם האיכות טובה. גם רשימת הציוד נאותה וכוללת מולטימדיה עם מצלמה אחורית איכותית, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים (כולל אחורי) ועוד.
תנוחת הנהיגה טובה אך למושב חסרה תמיכת גב והבסיס ארוך מדי לנמוכים. מאחור המרחב מצוין והמושבים מתפצלים ומתכוונים למרחק ולזווית. לתא המטען נפח גדול (615 ל'), מבנה שימושי, אפשרות לשינוי גובה רצפה וכיסוי איכותי.
 
-
מנוע וביצועים
גרסת הבסיס היא יחידת ה-1.4 ליטר טורבו המוכרת, שמייצרת 150 כ"ס ומשודכת לתיבת DSG עם שישה הילוכים והנעה קדמית. הביצועים טובים (האצה ל-100 קמ"ש ב-9.2 ש' ו-200 קמ"ש מרביים) ואפילו בגרסה זו הטיגואן הוא מהזריזים בקבוצת רכבי הפנאי הקומפקטיים. בנסיעה התיבה מתפקדת היטב, אך כרגיל בתיבות כפולות-מצמד, זינוק עם מצערת מלאה יחשוף השתהות קלה, וישנה תגובה לא אחידה במהירות זחילה (חניות, למשל). צריכת הדלק מעט פחות טובה ממה שהורגלנו בקבוצה.
גרסת ה-2.0 ליטר (180 כ״ס) כפולת ההנעה מייצרת ביצועים טובים יותר, ופעולת התיבה ליניארית יותר, אך צריכת הדלק נפגעת במעט - בעיקר בעיר.
 
-
נוחות והתנהגות
כיול מתלים רך יחסית מביא לנוחות נאותה. אולם פולקסווגן טיגואן 2017 אינו מגהץ שיבושים, ודווקא הקטנים מורגשים. גם בידוד רעשי הרוח טעון שיפור. יומרות השטח כמובן קטנות, אבל הטיגואן מציג תחושה מוצקה ודי חסונה על השבילים, ולא הרתיע אותנו מירידה מהאספלט גם ביום גשום.
בתחום הדינאמי אין הפתעות. ההגה קל מדי, אבל התגובות להפנייתו אחידות ולטיגואן התנהגות צפויה ובטוחה. בקרת היציבות מתערבת מוקדם מאוד אך מתפקדת באופן מעודן. הבלמים חזקים.
 
-
תמורה למחיר
גרסת הבסיס הצליחה להציע תמורה טובה למחיר, שמתחרה בזו של המתחרים הראשיים מקוריאה ויפן, כשדווקא המתחרה מבית, סיאט אטקה, עושה לו חיים קשים. אבל העובדה שאין גרסה זולה שמכוונת ללב קטגורית הפנאי הקומפקטי, הפריעה לטיגואן להתברג בראש טבלת המכירות.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה טרנד ליין 1.4 ליטר טורבו עם כ-500 יחידות.
אחריה גרסת קומפורט ליין 1.4 ליטר טורבו עם כ-250 יחידות.
-
סיכום
הטיגואן הינו רכב הפנאי שהיינו מצפים מפולקסווגן לייצר. הוא אינו מפתיע - לטוב או לרע. הוא נעים, מרווח ונטול מגרעות בולטות - אך גם נטול הברקות בולטות.