פולקסווגן טיגואן 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בנובמבר 2020 פולקסווגן השיקה בישראל את הטיגואן המחודש. רכב הפנאי הקומפקטי הוצע בשלב הראשוני בגרסת 1.5 ליטר 150 כ"ס המוכרת, ובהמשך הגיעה גרסת 2.0 ליטר, 190 כ"ס.
חיצונית השינוי אינו גדול ומתמקד בחזית עדכנית יותר שצוידה בתאורת לד. מחיר טיגואן התייקר במעט ברמת הגימור 'לייף' הבסיסית המחליפה את 'קומפורט', כמו גם ברמת הגימור 'לייף פלוס' המחליפה את 'קומפורט פלוס'.
עליית מחיר זו מתקזזת מעט מול מפרט האבזור שהוא עשיר יותר מאשר לפני חידוש הדגם. במפרט כעת גם תצוגה עילית, מולטימדיה חדשה עם צג "8, מצלמה וממשקי אפל קארפלי, טעינה אלחוטית, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה, מפתח חכם, חניה אוטומטית, חיישני חניה היקפיים.
רמת גימור 'לייף פלוס' מוסיפה שליטה אלקטרונית בבולמי הזעזועים, בורר מצבי נהיגה, חישוקי "18 ("17 ב'לייף'), תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, ריפוד עור, מחוונים מוקרנים ועוד.
במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית.
-
עיצוב ונוכחות
פולקסווגן טיגואן 2021 נראה סולידי מדי ועיצובו מתחיל להתיישן. הפרופורציות שלו יוצרות רכב שהוא צר ומעט גבוה ביחס והחזית החדש של המותג אינה עובדת כאן. בצד החיובי, הטיגואן עדיין נראה גדול ביחס למקובל בקטגוריה שלו.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג המוכרת של פולקסווגן נראית מעט מיושנת, אבל הנדסת האנוש טובה, ורמת החומרים, ההרכבה והגימור גבוהה. בטיגואן מולטימדיה מחודשת, הצג שלה נראה טוב והוא נוח יחסית לתפעול. מתחתיו בקרת האקלים חדשה שהתצוגה שלה נאה, אבל תפעולה באמצעות פסי מגע ממש לא נוח. לרכב תצוגה עילית שאינה שגרתית בדגמים כאלה, אך זו נראית פשוטה מדי וכך-גם מערך התפעול שלה. המושב נוח ותנוחת הנהיגה הגבוהה ממקמת את הנהג כנדרש ברכב פנאי.
מאחור המרחב מצוין, לרשות הנוסעים שליטה בבקרת האקלים, ומושבים מתפצלים שניתן להזיח אותם ולשנות את זווית משענת הגב שלהם. לתא המטען נפח גדול (615 ל') ומבנה שימושי.
-
מנוע וביצועים
כרגיל, השילוב בין המנוע – טורבו-בנזין 1.5 ליטר, 150 כ"ס, 25.5 קג"מ – לתיבה הדו-מצמדית שיש לה 7 הילוכים, מביא לביצועים טובים. מול היכולת הטובה, הנימוסים של יחידת הכוח הזאת טובים פחות. צליל המנוע אינו נעים תמיד ולפעמים בולט מדי, התגובות ללחיצה על המצערת אינן הדרגתיות לעיתים, ושילוב ההילוכים אינו תמיד זורם וחלק.
צריכת הדלק סבירה בהינתן תוואי המבחן, ועמדה על 10.3 ק"מ/ל'. בשיוט בין-עירוני נינוח עומדת הצריכה על 13.5 ק"מ/ל'.
-
נוחות והתנהגות
בולמי הזעזועים מפגינים כיול נוקשה, והטיגואן אינו מסתדר עם שיבושים בינוניים או גדולים, בעיקר בעיר. נוחות הנסיעה ופעולת הבולמים משתפרות בכבישים הבין-עירוניים.
גם בכל הקשור ליכולת הדינמית, התנהלותו של הטיגואן מאופיינת באותה סולידיות פולקסווגנית. להגה משקל קל מדי, אבל תגובות הרכב להפנייתו מדוייקות. לרכב יכולת לצלוח כבישים מפותלים באופן מהיר, בטוח וצפוי. הבלמים איבדו מיכולתם לאחר עומס ממושך.
-
תמורה למחיר
כמו שקורה לא פעם בפולקסווגן ישראל, כאשר דגם מתקרב לסוף ימי כהונתו, הוא מקבל חבילה אטרקטיבית יותר – וכך גם עם טיגואן המחודש. ובעוד שמחיר דגמי הפנאי הקומפקטיים הולך ומתייקר, תג המחיר של פולקסווגן טיגואן 2021 נראה הוגן.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה לייף 1.5 ליטר טורבו עם כ-800 יחידות.
אחריה גרסת קומפורט ליין פלוס 1.5 ליטר טורבו עם כ-40 יחידות.
 
-
מה חדש בפולקסווגן טיגואן 2021
ביוני 2021 נוספה להיצע של הטיגואן בארץ גרסת טורבו-בנזין 2.0 ליטר. מנוע זה מייצר 190 כ"ס ו-32.6 קג"מ, התיבה דו-מצמדית 7 הילוכים וההנעה קדמית. גרסה זו מוצעת רק ברמת הגימור 'לייף פלוס'.
-
סיכום
רכב פנאי סולידי ואיכותי, אך גילו של התכנון הבסיסי כבר ניכר בו.