פולקסווגן טיגואן 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בסוף 2020 הושק בישראל רכב הפנאי הקומפקטי פולקסווגן טיגואן לאחר שהדור השני שלו, שהוצג ב-2015, עבר מתיחת פנים. טיגואן המחודש שווק בתחילה עם מנוע הטורבו-בנזין 1.5 ליטר 150 כ"ס, ובהמשך נוספה להיצע גרסת טורבו-בנזין 2.0 ליטר. מנוע זה מייצר 190 כ"ס ו-32.6 קג"מ.
שני המנועים משודכים לתיבה דו-מצמדית 7 הילוכים וההנעה קדמית.
גרסאות ורמות גימור
לטיגואן שתי גרסאות: טורבו בנזין 1.5 ליטר (150 כ"ס) ו-2.0 ליטר (190 כ"ס). גרסת ה-1.5 ל' מוצעת ברמות גימור 'לייף' ו'לייף פלוס', בעוד שגרסת ה-2.0 ל' מוצעת ברמת הגימור הבכירה בלבד.
במפרט של רמת גימור 'לייף' חישוקי 17 אינץ', תצוגה עילית, מולטימדיה עם צג "8, מצלמה וממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קארפלי, טעינה אלחוטית, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה, מפתח חכם, חניה אוטומטית, חיישני חניה היקפיים ועוד.
רמת גימור 'לייף פלוס' מוסיפה שליטה אלקטרונית בבולמי הזעזועים, בורר מצבי נהיגה, חישוקי "18, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, ריפוד עור, מחוונים מוקרנים, חניה אוטומטית ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
הטיגואן נראה סולידי מדי ועיצובו מתחיל להתיישן. בצד החיובי, הוא עדיין נראה גדול ביחס למקובל בקטגוריה שלו.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג המוכרת של פולקסווגן נראית מעט מיושנת אף היא, אבל הנדסת האנוש טובה, ורמת החומרים, ההרכבה והגימור גבוהה. בטיגואן מולטימדיה מחודשת, הצג שלה נראה טוב והוא נוח יחסית לתפעול. מתחתיו בקרת אקלים חדשה שהתצוגה שלה נאה, אבל תפעולה באמצעות פסי מגע ממש לא נוח. המושב נוח ותנוחת הנהיגה גבוהה.
מאחור המרחב מצוין, לרשות הנוסעים שליטה בבקרת האקלים, והמושבים מתפצלים ומתכווננים. לתא המטען נפח גדול (615 ל') ומבנה שימושי.
-
מנוע וביצועים
עד עתה, בחנו רק את גרסת הבסיס: כרגיל, השילוב בין המנוע הזה – טורבו-בנזין 1.5 ליטר, 150 כ"ס, 25.5 קג"מ – לתיבה הדו-מצמדית שיש לה 7 הילוכים, מביא לביצועים טובים. מול היכולת הטובה, הנימוסים של יחידת הכוח הזאת טובים פחות; התגובות ללחיצה על המצערת אינן הדרגתיות לעיתים, ושילוב ההילוכים אינו תמיד זורם וחלק.
גרסת ה-2.0 ליטר טרם נבחנה.
-
נוחות והתנהגות
המתלים נוקשים, והטיגואן אינו סופג היטב שיבושים בינוניים או גדולים, בעיקר בעיר. נוחות הנסיעה משתפרת בכבישים הבין-עירוניים.
התנהלותו של הטיגואן בפיתולים מאופיינת באותה סולידיות פולקסווגנית, ויש לו יכולת לצלוח כבישים מפותלים באופן מהיר, בטוח וצפוי. הבלמים איבדו מיכולתם לאחר עומס ממושך.
-
תמורה למחיר
לקראת סוף חיי הדגם קיבל הטיגואן תמחור אטרקטיבי יותר – ותג המחיר הנוכחי בהחלט הוגן ומעניק תמורה טובה.
-
בטיחות
טיגואן זכה ב-5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של יורו NCAP.
במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק בגרסת ה-1.5 ליטר סבירה בהינתן תוואי המבחן, ועמדה על 10.3 ק"מ/ל'. בשיוט בין-עירוני נינוח עומדת הצריכה על 13.5 ק"מ/ל'.
-
מה חדש בפולקסווגן טיגואן 2023
אין עדכונים בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
רכב פנאי סולידי ואיכותי, אך גילו של התכנון הבסיסי ניכר ומחליפו הוצג בחו"ל בסוף השנה.