פולקסווגן טיגואן 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
פולקסווגן טיגואן 2018 מתבסס על השלדה המודולרית החדשה של הקונצרן והוא ארוך ורחב מקודמו - אך נמוך ממנו. הפרופרציות הללו יוצרות רכב בעל פרופיל אתלטי יותר מחד, עם מרווח פנים משופר מאידך. גם ביצועי השטח שופרו, בזכות זוויות מרכב עדיפות ומערכת בקרה לנהיגת שטח עם ארבעה מצבים.
יחידות ההנעה דומות לאלו של שאר דגמי קונצרן פולקסווגן, ובישראל מוצע הטיגואן בשתי אפשרויות לבחירה — מנוע 1.4 ל' טורבו (150 כ"ס), תיבה רובוטית דו-מצמדית עם 6 היל' והנעה קדמית, או עם מנוע 2.0 ל' טורבו (180 כ"ס), תיבה דו-מצמדית 7 היל' והנעה כפולה. 2018 היא שנתו האחרונה של מנוע ה-1.4 ליטר והוא יוחלף ב-2019 ביחידת ה-1.5 ל‘ החדשה של הקבוצה, עם תיבה רובוטית דו-מצמדית (7 היל‘), בעוד מנוע ה-2.0 ליטר יזכה לשדרוג קל בהספק.
למפרט אבזור מלא, אנא ראו דף דגם למודל 2017.
-
עיצוב ונוכחות
הפרופורציות המחודשות של פולקסווגן טיגואן 2018 יוצרות רכב מודרני וקרבי מבעבר. הוא נראה מצוין מהצד, אך דווקא החזית המעודנת פחות מרשימה.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב הפנים מעט שבלוני, אבל הנדסת האנוש מוכרת וטובה, קל לתפעל מערכות שונות וגם האיכות הכוללת - חומרים, הרכבה, גימור - גבוהה כמצופה. רשימת האבזור אינה מאוד נדיבה בגרסת הבסיס, אך כוללת מולטימדיה עם מצלמה אחורית איכותית, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים (כולל אחורי) ועוד.
תנוחת הנהיגה נוחה למדי, אך לכסא הנהג חסרה תמיכה. המרווח מאחור טוב מאוד והמושבים מתפצלים ומתכוונים למרחק ולזווית. הבאגאז׳ גדול ושימושי.
 
-
מנוע וביצועים
יחידת ה-1.4 ליטר טורבו המוכרת, שמייצרת 150 כ"ס ומשודכת לתיבת DSG עם שישה הילוכים והנעה קדמית, מייצרת ביצועים נאים, אך צריכת הדלק טעונה שיפור. התיבה חלקה בנסיעה, אך כרגיל בתיבות כפולות-מצמדים, זינוק כוחני אינו ליניארי ובכביש רטוב הדבר אף עשוי לגרום לסבסוב גלגלים. גם בתמרוני חניות התגובות של התיבה לא מספיק חלקות ומעודנות.
גרסת ה-2.0 ליטר (180 כ״ס) כפולת ההנעה מייצרת ביצועים מעולים, במחיר של צריכת דלק גבוהה יותר. גם תיבת ההילוכים פועלת טוב יותר בשידוך למנוע הבכיר.
 
-
נוחות והתנהגות
פולקסווגן טיגואן 2018 מעניק נוחות נסיעה טובה, אך אינו מעלים שיבושים בכביש, ודווקא הקטנים מורגשים. גם בידוד רעשי הרוח טעון שיפור, בעיקר במהירות גבוהה.
אין כאן ממש יומרות ליכולת שטח, אבל הטיגואן מציג תחושה חסונה בשבילים כבושים, ומספק נוחות סבירה כל עוד לא מגזימים בקצב או באתגרים.
בתחום הדינאמי הוא שומר על הרפרטואר המוכר משלל דגמי היצרן - התנהגות בטוחה, צפויה ולא ממש מלהיבה. ההגה קל מדי, אבל התגובות שלו ליניאריות. בקרת היציבות מתערבת מוקדם מאוד אך מתפקדת באופן מעודן. הבלמים מוצקים ועמידים גם בעומס.
 
-
תמורה למחיר
גרסת הבסיס הצליחה להציע תמורה טובה למחיר, למרות אבזור דל יחסית. אולם ברגע שמתחילים להוסיף אבזור לרשימה, הטיגואן מתייקר משמעותית ביחס למתחרים מיפן ומקוריאה - כמו גם זה מבית סיאט.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה קומפורטליין 1.4 ליטר טורבו עם כ-500 יחידות.
אחריה גרסת טרנדליין 1.4 ליטר טורבו עם כ-450 יחידות.
 
-
סיכום
הטיגואן הינו רכב פנאי סולידי ומוצלח. הוא אינו סובל ממגרעות בולטות, אך אינו מתעלה מעל המקובל באף תחום. פרט למחיר הגבוה יחסית, זוהי קנייה מומלצת.