פולקסווגן טיגואן 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בסוף 2020 הושק בישראל רכב הפנאי הקומפקטי פולקסווגן טיגואן לאחר שהדור השני שלו, שהוצג ב-2015, עבר מתיחת פנים. טיגואן המחודש שווק בתחילה עם מנוע הטורבו-בנזין 1.5 ליטר 150 כ"ס, ובהמשך נוספה להיצע גרסת טורבו-בנזין 2.0 ליטר.
מנוע זה מייצר 190 כ"ס ו-32.6 קג"מ, התיבה דו-מצמדית 7 הילוכים וההנעה קדמית. גרסה זו מוצעת רק ברמת הגימור 'לייף פלוס' ומחירה החל גבוה ב-10% יותר מגרסת ה-1.5 ליטר עם אותה רמת גימור.
לגרסה הבכירה בולמי זעזועים נשלטים-אלקטרונית, חניה אוטומטית, וברשימת האבזור: תאורת לד, חישוקי "18, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, תצוגה עילית, מולטימדיה עם צג "8, מצלמה וממשק קארפליי, מחוונים מוקרנים, טעינה אלחוטית, בקרת אקלים תלת-אזורית, ריפוד עור.
במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית.
-
עיצוב ונוכחות
הטיגואן נראה סולידי מדי ועיצובו מתחיל להתיישן. בצד החיובי, הוא עדיין נראה גדול ביחס למקובל בקטגוריה שלו.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג המוכרת של פולקסווגן נראית מעט מיושנת אף היא, אבל הנדסת האנוש טובה, ורמת החומרים, ההרכבה והגימור גבוהה. בטיגואן מולטימדיה מחודשת, הצג שלה נראה טוב והוא נוח יחסית לתפעול. מתחתיו בקרת האקלים חדשה שהתצוגה שלה נאה, אבל תפעולה באמצעות פסי מגע ממש לא נוח. המושב נוח ותנוחת הנהיגה גבוהה.
מאחור המרחב מצוין, לרשות הנוסעים שליטה בבקרת האקלים, והמושבים מתפצלים ומתכווננים. לתא המטען נפח גדול (615 ל') ומבנה שימושי.
 
-
מנוע וביצועים
כרגיל, השילוב בין המנוע הבסיסי – טורבו-בנזין 1.5 ליטר, 150 כ"ס, 25.5 קג"מ – לתיבה הדו-מצמדית שיש לה 7 הילוכים, מביא לביצועים טובים. מול היכולת הטובה, הנימוסים של יחידת הכוח הזאת טובים פחות; התגובות ללחיצה על המצערת אינן הדרגתיות לעיתים, ושילוב ההילוכים אינו תמיד זורם וחלק.
-
נוחות והתנהגות
בולמי הזעזועים נוקשים, והטיגואן אינו סופג היטב שיבושים בינוניים או גדולים, בעיקר בעיר. נוחות הנסיעה משתפרת בכבישים הבין-עירוניים.
התנהלותו של הטיגואן בפיתולים מאופיינת באותה סולידיות פולקסווגנית, ויש לו יכולת לצלוח כבישים מפותלים באופן מהיר, בטוח וצפוי. הבלמים איבדו מיכולתם לאחר עומס ממושך.
 
-
תמורה למחיר
לקראת סוף חיי הדגם קיבל הטיגואן תמחור אטרקטיבי יותר – ותג המחיר הנוכחי בהחלט הוגן.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק סבירה בהינתן תוואי המבחן, ועמדה על 10.3 ק"מ/ל'. בשיוט בין-עירוני נינוח עומדת הצריכה על 13.5 ק"מ/ל'.
גרסת ה-2.0 ליטר טרם נבחנה.
 
-
מה חדש בפולקסווגן טיגואן 2022
אין עדכונים בשנת הדגם 2022.
-
סיכום
רכב פנאי סולידי ואיכותי, אך גילו של התכנון הבסיסי ניכר.