פולקסווגן טיגואן 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בשנת 2020 לא נרשמו שינויים משמעותיים במפרט של הטיגואן בישראל: השיווק המשיך בגרסת 1.5 ליטר טורבו עם הנעה קדמית, ובגרסת 2.0 ליטר טורבו כפולת הנעה, כאשר גרסת הבסיס מוצעת גם ברמת גימור ״קומפורטליין״ מוזלת.
בחודש יולי זכה הטיגואן למתיחת פנים של אמצע החיים, שתגיע לישראל כמודל 2021. השינויים הוויזואליים אינם מסיביים, אך בולטים פנסי LED תקניים מבחוץ ופקדי מערכת אקלים חדשים מבפנים.
בקרת השיוט האקטיבית שודרגה ומערכת המולטימדיה החדשה של היצרן (MIB3) בעלת כוח מחשוב חזק פי עשרה מזה של קודמתה. יש גם גלגל הגה בעיצוב חדש עם כפתורי-מגע, ולא פחות חשוב, תאורת האווירה מוצעת עתה ב-15 צבעים שונים לבחירה.
שינוי משמעותי יותר בוצע במפרט האבזור של גרסת הבסיס (שהחל ממודל 2021 תיקרא ״לייף״, במקום ״קומפורטליין״) והינו עשיר יותר מאשר לפני חידוש הדגם. במפרט הסטנדרטי כעת גם תצוגה עילית, מולטימדיה חדשה עם צג "8, מצלמה וממשקי אפל קארפליי, טעינה אלחוטית, מפתח חכם ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב החיצוני של פולקסווגן טיגואן 2020 הוא אלגנטי ושמרני. כשהוצג הוא נראה אתלטי וקרבי, אך כעת עיצובו מתחיל להתבגר ופחות מרשים. מתיחת הפנים בהחלט מתבקשת.
-
תא נוסעים ומטען
כמקובל בפולקסווגן, תא הנוסעים מעוצב בשמרנות שבלונית, אך האיכות הכוללת גבוהה. לטיגואן מסך מולטימדיה גדול וברור, אך תפעולו אינו אינטואיטיבי ודורש פרק הסתגלות. לוח המחוונים הדיגיטלי, ברמת הגימור קומפורטליין פלוס, נאה מאוד ונוח לקריאה.
המרווח בספסל האחורי מצוין, והוא נוח ותומך היטב. בקרת האקלים האחורית מבורכת ומספקת לו יתרון בקטגוריה הזו. הבאגאז׳ גדול מאוד, נוח להטענה ושופע פטנטים לאחסון.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הבסיס, 1.5 ליטר, מאפשר לנוע בנינוחות רבה בכביש הבין-עירוני, מאיץ בזריזות ומספק עקיפות קלות גם בעלייה תלולה. תיבת ההילוכים שופרה ביחס לקודמתה: ההססנות האופיינית לתיבות כפולות-מצמדים בזינוקים ובתמרוני חניה, עודנה ביחס לעבר, ובתנועה היא חלקה ומיידית לתגובה. צריכת הדלק השתפרה בכעשרה אחוזים ביחס לגרסת ה-1.4 ליטר המוחלפת.
-
נוחות והתנהגות
רכב הפנאי של פולקסווגן מציע נוחות נסיעה טובה לרוב, אשר משתפרת ככל שמהירות הנסיעה עולה. בכבישים מפותלים הטיגואן מעניק לנהג רמת ביטחון גבוהה, אך הוא אינו מהנה במיוחד לנהיגה דינאמית, וסובל מהיגוי קל מדי. בידוד הרעשים מצוין, כל עוד המהירות לא עולה על 120 קמ״ש.
בשטח, גם בגרסת ההנעה הקדמית, מפגין הטיגואן יכולת סבירה. המתלים מתקשים להתמודד עם שיבושים קטנים, אך בקצב מתון הוא נעים ונוח. אופי התיבה התזזיתי במהירות נמוכה, יקשה על מעברים מאתגרים או תנאים חלקלקים.
 
-
תמורה למחיר
גרסת הבסיס של פולקסווגן טיגואן 2020 מציעה אבזור לא מספיק נדיב, בעוד שרמת הגימור הבכירה מאוד יקרה. דווקא גרסת ה-2.0 ליטר, שמספקת ביצועים עדיפים, הנעה כפולה ואבזור נדיב, אינה רחוקה במחירה מגרסת ה-1.5 ליטר המאובזרת - ועל כן מהווה תמורה משופרת.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה קומפורטליין פלוס 1.5 ליטר טורבו עם כ-700 יחידות.
-
סיכום
הטיגואן הוא רכב הפנאי הנמכר ביותר באירופה, והרכב הנמכר ביותר של קבוצת פולקסווגן כולה. זהו רכב פנאי איכותי, שמבצע את רוב מטלות הנהיגה והנסיעה בצורה מצוינת - אולם בישראל המחיר הגבוה עומד בעוכריו, והוא מתמודד עם מתחרים טובים במחירים יותר אטרקטיביים.