פולקסווגן טיגואן 2007-2014 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
פולקסווגן טיגואן הוא אחיו הקטן של הטוארג (דור ראשון) המצליח.
הוא מבוסס על פלטפורמת הגולף (דור חמישי, שהוצג במקור ב-2003) והציע מנה עשירה של טכנולוגיה לזמנו, עם סדרת מנועי טורבו, בדיזל (140 כ"ס) כמו גם בבנזין (170 כ"ס) - לשניהם מנוע בנפח 2.0 ל', תיבה רובוטית דו-מצמדית (6 היל') והנעה כפולה.
פרט מעניין הוא השילוב שהוצע (בשנים הראשונות) בין רמות-גימור ליכולת השטח: ניתן היה לבחור בגרסה המקבלת פגוש שונה מלפנים, המשפר מהותית את זווית-הגישה והופך את הטיגואן לפחות פגיע בשטח.
ב-2011 עבר הטיגואן מתיחת פנים שעיקרה יישור קו עיצובי עם דגמי היצרן דאז, יחד עם שיפור מערכות ההנעה - גרסת ה-2.0 ל' זכתה לתוספת הספק של 10 כ"ס (לכדי 180 כ"ס) ותיבה דו מצמדית משודרגת (7 היל').
כמו כן, הופסק שיווק גרסת הדיזל - וגזר דין דומה ניתן גם לחבילת השטח המוזכרת (כולל בקרת הירידה במורד).
ב-2013 הגיעה לישראל גרסת 1.4 ל' (150 כ"ס, שני מגדשים) עם הנעה קדמית ותיבה דו-מצמדית עם 6 היל'.
בפרנקפורט 2015 נחשף הדור השני של הטיגואן, שיגיע לישראל באמצע 2016.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב הרמוני ונעים והרכב נראה כמו אח קטן לטוארג – שזה בהחלט טוב.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים איכותי, נאה ומרווח למדי. תא המטען מציע נפח נכבד, אולם לחובתו עומד סף טעינה גבוה.
-
מנוע וביצועים
הביצועים בשתי הגרסאות טובים והמנועים חסכוניים. התיבה הדו-מצמדית לא תמיד חלקה בפעולתה. גרסאות ה-2.0 ל' צרכו כ-8 ק"מ לליטר, בעוד שגרסת הדיזל צרכה כ-12.5 ק"מ לליטר.
-
נוחות והתנהגות
על כל כביש שאינו חדש וסלול היטב - נוחות הנסיעה בינונית. לא מדובר בחבטות אלימות, אולם פני הדרך בהחלט מורגשים בתא הנוסעים. יחד עם זאת, התנהגות הכביש טובה.
-
תמורה למחיר
כמקובל במותג, תג המחיר גבוה משל המתחרים - אך לא ברמה מוגזמת.
-
סיכום
עומד בציפיות - אך לא מעבר.