פולקסווגן טיגואן 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
זהו הדור השני של פולקסווגן טיגואן. הוא נחשף בשנת 2015 על בסיס פלטפורמת ה-MQB. לישראל הגיע באיחור, רק בשנת 2017 החל השיווק.
טיגואן הוצע עם שני מנועים לבחירה — מנוע 1.4 ל' טורבו (150 כ"ס, מגדש טורבו יחיד), תיבה רובוטית דו-מצמדית עם 6 היל' והנעה קדמית, או עם מנוע 2.0 ל' טורבו (180 כ"ס), תיבה דו-מצמדית 7 היל' והנעה כפולה.
מפרט הבטיחות הישראלי התקני של הטיגואן כולל מערכת בלימה אוטונומית ומכסה מנוע מתרומם בעת פגיעה בהולך רגל — מה שאומר שדירוג הבטיחות המרשים לו זכאי הדגם מטעם איגוד יורו NCAP תקף גם בישראל.
-
עיצוב ונוכחות
הטיגואן משדר מסר של רכב גדול ומאסיבי, אך בחלקים מסוימים הוא פחות מרשים למראה ומציג הופעה אנמית משהו.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים אפרורי למראה, אך הוא מגומר בקפידה ואיכות החומרים טובה. הסידור הפשוט הוביל להנדסת אנוש טובה שמקלה על תפעולה מערכות הרכב. לחיוב נציין שפע תאי אחסון.
המרחב מלפנים נדיב, בעוד מאחור מרווח ממש לשניים. ישנה בקרת אקלים נפרדת ליושבים בשורה השניה, המושבים מתקפלים בנפרד מתכווננים במרחק ובזווית המסעד.
תא המטען גדול מאוד (615 ל') ושימושי.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.4 ל' מספק ביצועים טובים – הן ביציאה מהמקום והן בתאוצות ביניים.
תיבת ההילוכים פועלת לרוב באופן חלק, למעט קושי מסוים בזחילות בחניה או בפקקים איטיים.
על אף המצאה של מערכת לניתוק צילינדרים בשיוט, צריכת הדלק לא מבריקה – 10 ק"מ לליטר בממוצע המבחן. ביום טיול רגוע השגנו נתון של 11.8 ק"מ לליטר.
 
-
נוחות והתנהגות
מתלי הטיגואן מצליחים לייצר איכות נסיעה גבוהה, עם ספיגת שיבושים טובה למדי, לצד יכולת 'ליטול את העוקץ' מהשיבושים שכן מצליחים לעבור לתא הנוסעים.
בידוד הרעשים לא מצטיין, ובולטים במיוחד רעשי הרוח.
 
על אף כיול מתלים רך יחסית, התנהגות הכביש טובה למדי.
 
-
תמורה למחיר
טיגואן יקר ביחס למתחרים, אך נהנה מהילה יוקרתית יחסית.
-
סיכום
איכותי ויקר