אודי A3 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הדור הרביעי של אודי A3 נחשף במרץ 2020 והגיע לישראל באוגוסט אותה שנה. מתיחת פנים למכונית הוצגה במרץ 2024, נחתה כאן במאי 2024 ועיקרה עדכון סביבת הנהג, ריענון העיצוב החיצוני והצגת גרסת פנאי מוגבהת בשם 'אולסטריט'. כבעבר ה-A3 החדשה מוצעת במרכב סדאן או האצ'בק.
היצע המנועים לישראל לא השתנה במתיחת הפנים וכולל מנוע 1.5 ל' מוגדש טורבו בשתי גרסאות הספק: 116 כ"ס או 150 כ"ס. לשתי הגרסאות תיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים והנעה קדמית. באירופה מוצעת A3 גם עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ל', מנוע דיזל בנפח דומה ובגרסאות היברידיות-נטענות. לדגמים בעלי מנוע עם הספק גבוה מ-150 כ"ס ישנו מתלה אחורי רב חיבורי (קורת מתח באחרים).
כתמיד, בראש ההיצע עומדות צמד הגרסאות הספורטיביות S ו-RS עליהן ניתן לקרוא בעמוד דגם ייעודי להן.
-
עיצוב ונוכחות
בניגוד למה שנראה בתמונות, אודי A3 הרבה יותר מושכת במציאות. אולי בגלל שהדור החדש אינו מוצע בגרסת שלוש דלתות, שעיצובה ספורטיבי יותר, אודי הדגישה אלמנטים כאלה בעיצוב של הספורטבק. התוצאה אולי קצת פחות אלגנטית אבל המכונית הרבה יותר בולטת בזכות חזית אגרסיבית. חישוקי "16 נראים מעט קטנים על המרכב.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נעימה גם בזכות תאורת האווירה הצבעונית והגרפיקה הייחודית. הנדסת האנוש טובה, אפילו תפעול המולטימדיה שגודלו "10.1, אבל חסר אבזור, כמו צימוד אלחוטי לנייד ואין מצלמות היקפיות.
המרחב מלפנים לא מזהיר, סביר מינוס, מכניס לתחושה ספורטיבית כשיושבים במושבים העוטפים, והראות החוצה טובה.
מאחור המרחב סביר, בעיקר בגלל מרחב ראש מצומצם. בתפוסה של שלושה, הנוסע במרכז יגלה ארגונומיה לא מושלמת של המושב ותעלת הינע גבוהה. קו החלונות הגבוה גורע מהראות החוצה.
תא המטען גדול והמבנה שלו שימושי. בגרסת הסדאן פתח הכניסה אינו גדול.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ליטר מוכר מדגמים אחרים של הקונצרן, מייצר 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ. הרכב זריז, בעיקר במצב 'ספורט', ואין בעיה לעקוף בזריזות או לשמר קצב טוב בעלייה גם מבלי שהמנוע יתאמץ יותר מדי. חבל רק שהתיבה לא תמיד חלקה או מדויקת במהירויות נמוכות ויכול להציק בתמרוני חניה.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים נוקשה יחסית, ובעיר הדבר מוצא ביטוי בכך שפני כביש מחוספסים ושיבושים קטנים מורגשים מדי בתא הנוסעים. מחוץ לעיר שוב מורגשים הפגמים הקטנים, אך המינון מופחת. רעשי הכביש והרוח הם בגדר הסביר.
בכביש מפותל A3 הגיב היטב להפניות ההגה ולהרפיות מצערת והצמיגים סיפקו אחיזה גבוהה. פחות אהבתי את עוצמת הבלימה הלא לינארי – חלש במהלך הראשוני וחזק בהמשך.
-
תמורה למחיר
אודי A3 היא משפחתית קומפקטית ראויה ומוצלחת. היא אמנם אינה חפה מחסרונות, חלקם באבזור, חלקם באיכות הנסיעה, אך המכונית עצמה איכותית וראויה. אבל המחיר יקר, ואולי יקר מדי.
-
גרסאות ורמות גימור
תצורת ההאצ'בק מוצעת בגרסת 30 (עם מנוע שמפיק 116 כ"ס) וברמת אבזור 'אדוואנסד' שכוללת תאורת לד מלאה, חישוקי "16, לוח מחוונים מוקרן "10.2; במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ובקרת שיוט אדפטיבית. חבילת 'קומפורט' מוסיפה חישוקי "17, גג זכוכית, מפתח חכם ובתחום הבטיחות ניטור שטחים מתים.
גרסת 35 שמוצעת גם בהאצ'בק וגם בסדאן, ברמת האבזור 'S ליין', ובזו פריטי עיצוב ספורטיביים ואופציה לגג שחור בסדאן. באבזור גם מפתח חכם, מושבי ספורט בתפעול חשמלי, דיפון מהודר יותר וריפוד משולב עור. חבילת 'לקשרי' משדרגת את החישוקים ל-"18 ומוסיפה גג זכוכית ובקרת אקלים תלת-אזורית.
-
בטיחות
אודי A3 קיבלה חמישה כוכבים במבחן הריסוק של ERONCAP. היצע מערכות הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, מרכוז רכב בנתיב, ניטור שטחים מתים, התרעה על עייפות נהג, התרעה על סכנה בפתיחת דלת. חסר זיהוי תמרורים.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במבחן עמדה על 16.1 ק"מ/ל', וזה נתון פשוט מעולה.
-
מה חדש באודי A3 2025
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
-
סיכום
מכונית טובה אבל יקרה.